افسردگی بعد از طلاق و مقابله با آن

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افسردگی پس از طلاق یک افسردگی موقعیتی است که اگر فرد بتواند با پذیرش احساسات، مدیریت روابط خانوادگی و ... با آن روبرو شود، بعد از مدتی از آن عبور خواهد کرد.
افسردگی پس از طلاق

افسردگی پس از طلاق

طلاق یک نقطه عطف در زندگی است؛ اما وقتی یک روز بیدار می‌شوید و کسی که برای سال‌ها مهم‌ترین فرد زندگی‌تان بوده دیگر در کنارتان نیست و هرگز بازنمی‌گردد، اضطراب و افسردگی ممکن است اولین چیزی باشد که حس می‌کنید. این احساسات دلهره‌آور کنار آمدن با طلاق را سخت می‌کند و به نظر می‌رسد افسردگی پس از طلاق وظیفه دارد شما را به سمت ناامیدی‌ ناتوان کننده بکشاند. در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

افسردگی پس از طلاق چه نشانه‌هایی دارد؟

در مراحل اولیه طلاق، بسیاری از افراد تمام وقت تلاش می‌کنند تا بتوانند روی پای خود ایستاده و به تنهایی زندگی کنند. در این زمان ممکن است فکر کنید هیچ کس شما را درک نمی‌کند و گرفتار احساس بی ارزشی، غم، اندوه و کمبود امید شوید که می‌تواند نشانه‌ای باشد از اینکه با افسردگی پس از طلاق درگیر شده‌اید.

افسردگی و ناراحتی پس از طلاق زمانی بیشتر می‌شود که احساس ناکافی بودن کرده و فکر کنید دوست داشتنی نیستید. ممکن است خود را در پایان دنیا ببینید و احساس کنید که دیگر هرگز نمی‌توانید مانند گذشته شاد باشید!

طلاق

چگونه از استرس و افسردگی پس از طلاق خلاص شویم؟

در شرایطی مانند طلاق که زندگی را تغییر می‌دهد، فرد آشفته و دچار استرس می‌شود و در حالی که به حمایت احتیاج دارد، اما مردم دقیقا نمی‌دانند با یک فرد تازه طلاق گرفته چگونه برخورد کنند. حتی خانواده‌ها نیز در این مواقع سردرگم هستند. در اینجا چند روش برای کمک به شما در رهایی از استرس و افسردگی ناشی از طلاق وجود دارد.

پذیرش

اولین قدم برای‌ رهایی از اندوه و افسردگی بعد از طلاق این است که بپذیرید این اتفاق افتاده است و مردم تقریبا به همان اندازه که ممکن است عاشق شوند، می‌توانند دست از عشق بکشند. دو نفر ممکن است در اوایل زندگی کاملا با هم سازگار باشند، اما با گذشت زمان نتوانند زندگی مشترک خوبی داشته باشند.
شما تنها نیستید و افراد بسیاری هستند که پس از طلاق احساساتی مانند شما داشته، اما از پس آن برآمده‌اند.

منزوی نشوید

فردی که دچار افسردگی پس از طلاق است، ترجیح می‌دهد روز‌ها در رختخواب مانده و سر خود را با پتو بپوشاند تا دیگران و شرایط موجود نتوانند به او آسیب بزنند؛ اما این کار را نکنید! دست خود را به سمت خانواده و دوستانتان دراز کنید. سعی کنید وقت زیادی را با دوستان و خانواده خود بگذرانید. بهتر است به جای اینکه نگران کسی باشید که دیگر در زندگی شما جایی ندارد، با افرادی که هنوز در زندگی شما هستند، وقت بگذرانید. در مورد احساسات خود با آن‌ها حرف بزنید و از آن‌ها کمک بگیرید. کمک گرفتن از افراد قابل اعتماد برای غلبه بر انزوا، شما را قوی‌تر می‌کند.

افسردگی

شما مهم هستید

برای بهبودی خودتان تلاش کنید. در حال حاضر باید خودتان را در اولویت قرار دهید.

  • با خودتان خوب رفتار کنید.
  • زودتر از خواب بیدار شوید.
  • پیاده روی کنید.
  • شروع به ورزش کرده و یک رژیم غذایی سالم اتخاذ کنید.
  • برای مشغول کردن ذهنتان یک سرگرمی جدید امتحان کنید.
  • مثبت فکر کنید.
  • از آنچه باعث آزارتان می‌شود دوری کنید.

اکنون هدف شما در زندگی باید خوشبختی خودتان باشد.

 پذیرش احساس

هیچ چیز کامل نیست

واقع بین باشید و از کمال‌گرایی دوری کنید. به یاد داشته باشید که قرار نیست به سرعت حالتان خوب شود. همه چیز زمان می‌برد، اما نهایتا همه چیز بهتر خواهد شد. برای تحقق اهداف خود قدم‌های کوچک بردارید و اهدافی را در نظر بگیرید که دست یافتنی‌تر به نظر می‌رسند.

با یک درمانگر صحبت کنید

اگر افسردگی پس از طلاق طولانی شود ممکن است به یک افسردگی جدی‌تر تبدیل شود. حتی ممکن است نیاز باشد که از دارو‌های ضد افسردگی استفاده کنید. یک درمانگر می‌تواند به شما برای رفع مشکلاتتان کمک کند. اگر به درمان‌های سنتی افسردگی علاقه و اعتماد ندارید، گزینه‌های مدرن‌تر مثل موسیقی درمانی و هنر درمانی را امتحان کنید.

۲ دیدگاه

  1. حدیث

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۱۳ ق٫ظ

    خیلی خوب راهنمایی شدم چون خودم این مشکل دارم ودلم میخواست کنترلش کنم وباتوزیعاتی که خوندم متوجه شدم میشه به زندگی امید داشت.

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۹ در ۶:۲۳ ب٫ظ

    خوب بود مرسی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…