رشد ۴۰ درصدی تسهیلات بخش مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش‌ها رشد ۴۰ درصدی تسهیلات بخش مسکن و ساختمان نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
تسهیلات بخش مسکن

به گزارش مجله دلتا، بررسی‌ها نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری، حدود ۳۹.۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است که حدود ۶ درصد از کل تسهیلات ۶۹۶.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده را شامل می شود. بانک مرکزی گزارش تسهیلات‌دهی بانک های کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری به ۵ صنعت اصلی منتشر کرد. آمارها نشان می دهد بخش خدمات با سهم ۳۵ درصدی از کل تسهیلات داده شده بیشترین و بخش مسکن با سهم ۶ درصدی کمترین سهم را از کل تسهیلات داده شده به خود اختصاص داده اند.

مقایسه تسهیلات داده شده در بخش مسکن و ساختمان در ۶ ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته نیز نشان می دهد، اگرچه تسهیلات‌دهی بانک ها به این صنعت رشد ۳۹ درصدی را ثبت کرده، اما در مقایسه با رشد تسهیلات دهی به سایر بخش های اقتصادی کمترین رشد را داشته است.

رشد تسهیلات بخش مسکن

براساس آمار منتشر شده در نیمه نخست سال گذشته ۲۸.۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن داده شده بود که این رقم با رشد ۳۹ درصدی به حدود ۳۹.۴ هزار میلیارد تومان در نیمه نخست سال جاری رسیده است. بررسی ها نشان می دهد مجموع تسهیلات داده شده در ۶ ماه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۲ درصدی را تجربه کرده است. در واقع از رقم ۳۸۲.۲ هزار میلیارد تومان در تا پایان شهریور ۹۸ به رقم ۶۹۶.۷ هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور سال جاری رسیده است. مقایسه این دو بازه زمانی نشان می دهد که تسهیلات دهی در بخش بازرگانی بیشترین رشد را داشته است. میزان تسهیلات دهی به صنعت بازرگانی در نیمه نخست سال گذشته ۶۸.۹ هزار میلیارد تومان بوده که با رشد ۱۰۵ درصدی به رقم ۱۴۱.۳ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است. پس از آن تسهیلات دهی به بخش خدمات در بازه مذکور رشد ۸۲ درصدی و تسهیلات دهی به بخش صنعت و معدن رشد ۸۰ درصدی را ثبت کرده اند.

از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی اهداف تسهیلات دهی به هر بخش را نیز نشان می دهد. این اهداف ۶ گانه شامل: ایجاد، تامین سرمایه در گردش، تعمیر، توسعه، خرید کالای شخصی و خرید مسکن است. براساس گزارش بانک مرکزی در نیمه نخست سال جاری، در بخش مسکن و ساختمان ۳۰ درصد از تسهیلات ۳۹ هزار میلیارد تومانی به خرید مسکن تعلق داشته است. به عبارت دیگر تا پایان شهریور ماه سال جاری حدود ۱۱.۸ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بخش مسکن داده شده در بخش مسکن و ساختمان به هدف خرید مسکن پرداخت شده است. پس از آن هدف تعمیر با سهم ۲۶ درصدی قرار دارد. آمارها نشان می دهد حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات داده شده در بخش مسکن با هدف تعمیر بوده است.۱۳

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “آخرین وضعیت اجاره آپارتمان در بازار مسکن پایتخت” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…