شکستن طلسم گردو، چرا نباید نهال گردو در حیاط کاشته شود

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نهال گردو

نهال گردو همیشه مورد استقبال بسیاری از مردم بوده است. میزان فروش میوه این درخت بالا بوده و افرادی زیادی قصد کاشتن این درخت را در حیاط منزل می گیرند. معمولا درخت گردو تا ارتفاعات زیادی رشد می کند و بار میوه آن بسیار خوب است. از کاشتن این نهال در کنار درختان میوه و گیاهان دیگر خودداری کنید زیرا به دلیل حساسیت بالای آن ممکن است از بین برود.  ریشه درخت گردو بسیار بزرگ و گسترده است. ماده ای به نام ژوگلون به وسیله این درخت تولید می شود که می تواند به میوه های کاشته شده در اطراف آن آسیب وارد کند. برخی از درختان و گیاهان به این ماده حساس اند و ممکن است رشد آن ها کند یا متوقف شود.

نهال گردو در حیاط

مضرات درخت گردو برای انسان

ارزش غذایی میوه این درخت از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری بسیاری از مردم آن را به عنوان درخت زندگی در خانه های خود پرورش می دهند. درنتیجه بسیاری از افراد تمایل دارند که نهال گردو را در حیاط خود بکارند . این درختان ترکیب شیمیایی به نام ژوگلون تولید می کنند. تماس این ماده با گیاهان دیگر موجب از بین رفتن آن ها می شود. غلظت این ماده در فصل ها و طول عمر گیاه، متغیر است. علاوه بر تولید این ماده شیمیایی، درخت گردو  با رشد گسترده خود موجب عدم دسترسی دیگر گیاهان به آب و مواد غذایی کافی می شود. برای کاهش مضرات درخت بهتر است به پاکسازی سریع برگ ها، ساقه ها و برگ های افتاده روی زمین بپردازید تا مواد شیمیایی موجود در آن ها به اطراف منتقل نشود.

گیاهان ناسازگار با نهال گردو

این طور نیست که تمام گیاهان و درختان کاشته شده در اطراف درخت گردو از بین برود یا پژمرده شود. برخی از گیاهان از مقاومت بالایی برخوردارند و می توان آن ها در کنار نهال گردو در باغچه حیاط کاشت. این درخت در آب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم حساسیت از خود نشان می دهد. ولی هنگام کاشتن آن باید به شرایط مناسب منطقه ، دقت لازم را داشته باشید. به این ترتیب به دلیل برخی شراط فتوسنتزی و ماده تولید شده توسط درخت گردو بسیاری از گیاهان را نمی توان در کنار این درخت کاشت. قسمت های مختلف  این درخت مانند برگ، ساقه و ریشه ماده ژاگلون تولید می کند. حتی این ماده ممکن است توسط باد و باران به اطراف پخش شود و به گیاهان دیگر آسیب برساند. همچنین ریشه برخی گیاهان اطراف این درخت اگر با ریشه درخت گردو در تماس باشند، ماده ژاگلون را از این درخت دریافت کرده و در نهایت از بین می روند. برخی گیاهان مانند بوته سیب زمینی، بوته های سبزی، بادمجان و غیره مناسب برای کاشتن در کنار نهال گردو نیستند. از کاشتن گیاهان حساس در اطراف این درخت خودداری کنید.

نهال گردو

گیاهان سازگار با نهال گردو

همه گونه های گیاهان و گل ها نسبت به ماده ژوگلون ناسازگار نیستند. برخی گیاهان را به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توان در کنار درخت گردو کاشت. در صورت خالی بودن فضایی در اطراف  نهال گردو می توان برخی گیاهان مانند در خت انگور، درختچه ها، گل های زینتی و غیره را کاشت. میزان مقاومت این گیاهان در مقابل مواد شیمیایی ایجاد شده توسط درخت گردو بالا است. برخی گل های زینیتی مانند گل بنفش، گل نیلوفر و غیره در کنار  نهال گردو سازگاری بیشتری دارند. هر درخت و گیاهی با توجه به شرایط کاشت و نگهداری آن، ویژگی های مختلفی دارد. بنابراین نگهداری از هر نوع گیاهی نیاز به اطلاعات و آگاهی کافی در آن زمینه دارد. با افزایش آگاهی، رسیدگی مداوم به درخت، آبیاری منظم، کود دادن و هرس کردن می توانید یک درخت گردو سالم و بانشاط پرورش دهید. کاشت درخت گردو نیاز به رعایت کردن برخی نکات و اصول و مراقبت کافی از نهال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…