چرا کوسه‌ها گم نمی‌شوند!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چیزهای زیادی در مورد کوسه‌ها وجود دارد که ما نمی‌دانیم، برای مثال ما درباره مسیریابی کوسه در تاریکی اقیانوس اطلاعات کمی داریم.
مسیریابی کوسه

همه می‌دانیم که جانوران کارهایی را به صورت منظم و مرتب انجام می‌دهند و این کارها به‌صورت عادت درآمده که گاهی مادرزادی و گاهی اکتسابی هستند. البته باید اعتراف کرد که ما هنوز چیزهای زیادی را در مورد جانوران نمی‌دانیم که سال‌ها و شاید قرن‌ها طول بکشد که جوابی برای این رفتارهای عجیب و غریب حیوانات پیدا کنیم. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره مسیریابی کوسه در اقیانوس بخوانید.

مسیریابی کوسه در اقیانوس

زندگی شگفت‌انگیز کوسه‌ها

چیزهای زیادی در مورد کوسه‌ها وجود دارد که ما نمی‌دانیم. برای مثال ما دقیقا نمی‌دانیم که این جانوران دریایی چگونه علی‌رغم تاریک بودن اقیانوس‌ها، خالی بودن و فضای آبی آن‌ها مسیر خود را پیدا می‌کنند.

در واقع کوسه‌ها بدون اینکه تلاش زیادی داشته باشند هر کجا که بخواهند می‌روند. بعضی مواقع این سفر هزاران مایل را در بر می‌گیرد بدون این که کوسه‌ها گم شوند.

هنوز محققان نتوانسته‌اند دریابند که مسیریابی کوسه در اقیانوس‌ها چگونه است. محققان کالیفرنیایی بر این باورند که کوسه‌ها با استفاده از حس بویایی‌شان مسیریابی می‌کنند. اگر به مطالب دانستنی علاقمندید مطلب آتشفشانی که تمدن‌های بشری را ویران می‌کند را از دست ندهید.

مطالعات مسیریابی کوسه

در این مطالعات گروهی، کوسه‌ها به محلی در ۱۰ کیلومتری محل زندگی خود برده شدند. توپ‌هایی پر شده از پارچه کتان در بینی کوسه‌ها قرار داده شد و در کمال ناباوری دیده شده که کوسه‌ها در مسیر مخالف محل زندگی خود به حرکت درآمدند. کوسه‌هایی که در بینی آن‌ها چیزی قرار داده نشده بود خیلی سریع مسیر درست را در پیش گرفته و به کمینگاه‌های خود بازگشتند. درصورتی‌که دیگر کوسه‌ها کاملا بی‌هدف و خیلی آرام و کند حرکت کرده و به هر طرف سرک می‌کشیدند. این موضوع نشان می‌دهد که کوسه‌ها بو می‌کشند و به این ترتیب مسیریابی کوسه‌ها امکان‌پذیر است. بر اساس مطالعات انجام گرفته، هر چه به خشکی نزدیک‌تر شویم مولکول‌های شیمیایی بیشتری وجود دارد و کوسه‌ها این موضوع را حس کرده و هر جا که بخواهند می‌روند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۳ مومیایی عجیب و رازآلود که شما را شوکه می‌کنند!  را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…