درمان افسردگی با رژیم غذایی

۹
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درمان افسردگی از طریق رژیم غذایی شامل موادی همچون دل و جگر، قارچ، املت، ماهی‌های آب سرد، چغندر، کلم و ... امکان پذیر است.
درمان خانگی افسردگی

یکی از راه‌های درمان خانگی افسردگی استفاده از رژیم غذایی مناسب و متنوع شامل همه‌ مواد مورد نیاز بدن است که با استفاده درست از غذاهای متنوع بدون احتیاج به قرص‌‌های درمان افسردگی، می‌توان تا حد زیادی این اختلال را کنترل نمود. در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

غذاهایی که می‌تواند در جلوگیری از شیوع افسردگی مناسب باشد

دل و جگر

دل و جگر سرشار از ویتامین B12 است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کمبود این ویتامین خطر افسردگی را بالا می‌برد. به دل طبیعت بزنید و کمی کباب دل و جگر میل کنید. خواهید دید کلی حال و هوایتان عوض خواهد شد.

درمان افسردگی

قارچ

قارچ‌ها با آن شکل و شمایل دوست‌داشتنی و کوچکشان، سرشار از سلنیوم هستند. باید بدانید که کمبود این ماده معدنی شما را به دام افسردگی و اضطراب می‌کشاند. اگر دنبال یک منبع غذایی برای ویتامین D می‌گردید قارچ را دریابید. محققان معتقدند با جذب ویتامین D، بیشتر مشکلات؛ مانند افسردگی فصلی، کاهش می‌یابند. برای اینکه میزان ویتامین D قارچ را بالا ببرید بهتر است آن‌ها را به مدت پنج دقیقه زیر آفتاب پهن کنید.

زعفران

نتایج پژوهش‌هایی که محققان انجام داده‌اند نشان می‌دهد که زعفران حاوی خواص ضدافسردگی است. به عقیده این محققان، زعفران میزان ترشح سروتونین را در مغز بیشتر کرده و افسردگی را از بین می‌برد.

رژیم غذایی

ماهی‌های آب‌های سرد

به محض اینکه اولین علائم احساسات منفی و افسردگی را در خود دیدید به سراغ ماهی بروید. ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که افسردگی را از شما دور می‌کنند. ماهی آزاد، قزل‌آلا، ساردین، شاه‌ماهی، ماهی کولی و ماهی تن، بیشترین میزان امگا۳‌ را دارند.

چغندر

اگر مدام احساس خستگی، افسردگی و بی‌خوابی می‌کنید احتمالاً کمبود فولات دارید. خوشبختانه چغندر خام و تازه یکی از منابع طبیعی فولات محسوب می‌شود. باید بدانید که بیشتر داروها مانند داروی ضدکلسترول، ضدالتهاب، ضددیابت یا قرص‌های ضدبارداری باک فولات بدن را خالی می‌کنند. برای همین اگر مشغول مصرف این داروها هستید باید فولات بیشتری جذب کنید.

جلوگیری از افسردگی

کلم

کلم‌ها می‌توانند با استرس، عفونت‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین بیشتر سرطان‌ها مقابله کنند چرا‌که حاوی ویتامین C و اسیدفولیک هستند.

افسردگی

 

یشنهاد مطالعه: مطلب از افسردگی بهاری چه می‌دانیم را بخوانید.

 

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۵۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۵۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۱۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۵:۱۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…