خواص آلوئه ورا که نمی‌دانستید!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آلوئه ورا خواص فراوانی دارد، اما خواص آلوئه ورا که از نظر علمی ثابت شده‌اند شامل ترمیم زخم و سوختگی پوست، جلوگیری از آسیب‌های پوستی ناشی از خورشید، کمک به درمان افسردگی،‌ درمان زخم پای دیابتی و... می‌شوند.
خواص-آلوئه-ورا

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی شگفت انگیز است که به صورت درختچه‌هایی کوتاه رشد می‌کند. مقدار زیادی از آلوئه ورا موجود در دنیا، به طور طبیعی در شمال آفریقا می‌روید. برگ‌های این گیاه آبدار و ایستاده هستند و یک بوته‌ متراکم را تشکیل می‌دهند. ژل حاصل از این گیاه کاربرد‌های بسیار زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا، ما به بیان خواص آلوئه ورا می‌پردازیم.

خواص آلوئه ورا برای پوست

درمان یبوست

کمیسیون E (آژانس نظارت بر گیاهان دارویی آلمان) استفاده از آلوئه ورا برای درمان یبوست را تائید کرده است. مصرف روزانه ۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم شیره‌ این گیاه که معمولا به صورت مایع یا کپسول‌های خوراکی روزانه به مدت ۱۰ روز مصرف می‌شوند برای این منظور توصیه می‌شود.

درمان زخم پای دیابتی

مطالعه‌ای که در دانشکده داروسازی سینگاد هند انجام شد و در مجله‌ بین‌المللی «زخم» منتشر شد گردید، به توانایی آلوئه ورا در درمان زخم‌ها پرداخت. نتایج این تحقیق نوید بخش محصولی موثر برای درمان زخم‌های ناشی از دیابت هستند.

فواید آلوئه ورا

خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی

آلوئه ورا به دلیل دارا بودن خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی به صورت موضعی روی پوست مصرف می‌شود.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)

عصاره‌ شاخساره آلو‌ئه ورا از شاخه‌های یک ماهه به دست می‌آید در حالی‌که عصاره گیاه آلوئه ورا بالغ از شاخه‌های ۴ ماهه بدست می‌آید. در مقالاتی که در تحقیقات فیتوتراپی منتشر شده‌است، نویسندگان نتیجه گرفتندکه که عصاره‌ شاخساره آلو‌ئه ورا ممکن است بیشتر از عصاره‌ گیاه بالغ، از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کند.

درمان افسردگی

افسردگی، یادگیری و حافظه

نتایج یک پژوهش روی حیوانات که در نشریه «Nutritional Neuroscience» چاپ شد، نشان داد که آلوئه ورا می‌تواند باعث کاهش افسردگی و بهبود حافظه در موش‌ها شود. محققان پس از انجام آزمایشات روی موش‌های آزمایشگاهی نتیجه گرفتند: «آلوئه ورا باعث تقویت حافظه و یادگیری می‌شود، همچنین افسردگی در موش‌ها را نیز کاهش می‌دهد.» مطالعات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا انسان نیز می‌تواند از مزایای مشابه بهره‌مند شود یا خیر.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  2. مهسا

    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۲ ق٫ظ

    برنامه خیلی خوبیه اموزندگی زیاد داره همچنین درکنارش میتونید کلی فیلم ببینید???

    پاسخ

  3. مهسا

    ۸ آذر ۱۳۹۹ در ۷:۴۲ ق٫ظ

    برنامه خیلی خوبیه اموزندگی زیاد داره همچنین درکنارش میتونید کلی فیلم ببینید???

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…