تاثیر مخرب شبکه ۵G روی پیش‌بینی آب و هوا

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شبکه 5G به عنوان نسل جدید سیستم‌های ارتباطی که سرعت اتصال ما را به اینترنت افزایش می‌دهد در راه است. اما این شبکه ممکن است باعث پیش‌بینی نادرست آب و هوا شود.
irma تاثیر مخرب شبکه 5G روی پیش‌بینی آب و هوا

بر اساس پژوهش انجام شده در دانشگاه راتگرز در آمریکا، احتمالا شبکه ۵G روی دقت پیش‌بینی آب و هوا تاثیر می‌گذارد و باعث خطا در محاسبات می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این پژوهش بیشتر بخوانید.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا همان ۵G راه‌های جدید و هوشمندانه‌تری را برای استفاده از فرکانس‌های بالاتر (امواج میلی‌متری) در ارتباطات موبایل ایجاد می‌کند. طیف فرکانسی نسل پنجم که پس از نسل چهارم (۴G) ارائه شده،شامل موج‌های باند بالا (بالای ۶ گیگاهرتز)، باند متوسط(۳ تا ۶ گیگاهرتز) و باند پایین (زیر ۳ گیگاهرتز) است. باند پایین فرکانسی نسل ۵ مشابه نسل چهارم است. این فناوری روی اینترنت سیار و همچنین ارتباط از راه دور تاثیرات شگرفی خواهد داشت. این شبکه دو یا سه سال دیگر در بسیاری از کشورها در دسترس قرار می‌گیرد و نه تنها سرعت بالاتری دارد، بلکه می‌تواند تعداد بیشتری دستگاه را به یک شبکه متصل کند.

شبکه 5G تلفن همراه

تحقیق جدید پژوهشگران دانشگاه راتگرز با حمایت موسسه مهندسان برق و الکترونیک در انجمن جهانی IEEE 5G منتشر شده است.در این پژوهش از مدلسازی کامپیوتری استفاده شده است تا ثاثیر نشت ۵G یا تشعشعات ناخواسته از یک فرستنده به یک باند یا کانال مجاور روی پیش‌بینی یک گردباد در سال ۲۰۰۸ بررسی شود.

در این مدلسازی مشخص شد که فرکانس باندهای ۵G می‌تواند روی باندی که توسط حسگرهای اندازه‌گیری بخار آب ماهواره‌های هواشناسی نشت کند. همین موضوع بر پیش‌بینی وضعیت آب و هوا تاثیر می‌گذارد.

شبکه 5G و هواشناسی

طبق این مدلسازی، قدرت نشت شبکه ۵G در محدود ۱۵- تا ۲۰- دسی‌بل وات روی دقت پیش‌بینی محل آن تا ۰.۹ میلی‌متر و همچنین دماهای نزدیک به سطح زمین تا ۲.۳۴ درجه فارنهایت تاثیر منفی دارد.

با وجود چنین نتایجی، باید میزان این تاثیرات روی پیش‌بینی آب و هوا بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد و توسط مراجع مختلف اندازه‌گیری شود. شاید این کاهش دقت از دید منابع چندان زیاد نباشد.

بیشتر بخوانید: اسپیس‌ایکس برای آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از کشتی‌های خودران کمک خواهد گرفت که از آنها برای مهار بوستر راکت‌های این شرکت استفاده می‌شود. در مطلب «آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک توسط اسپیس‌ایکس» بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…