آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک توسط اسپیس‌ایکس

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اسپیس‌ایکس برای آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از کشتی‌های خودران کمک خواهد گرفت که از آنها برای مهار بوستر راکت‌های این شرکت استفاده می‌شود.
3 16 آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک توسط اسپیس‌ایکس

اسپیس‌ایکس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را با کشتی‌های مهار بوستر آزمایش می‌کند

اسپیس‌‌ایکس روز سه‌شنبه از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) برای نصب ۱۰ ترمینال استارلینک روی کشتی‌ها درخواست مجوز کرد. ترمینال‌ها دستگاه‌های کوچکی هستند که به شبکه اینترنت ماهواره‌ای وصل می‌شوند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بیشتر بخوانید.

این شرکت می‌خواهد در مجموع ۱۰ ایستگاه را روی ۱۰ کشتی از جمله دو کشتی خودران نصب کند که از آنها برای مهار بوستر راکت‌ها در دریا استفاده می‌شود. اسپیس‌ایکس ناوگانی متشکل از چندین کشتی دارد که برای بازیابی کپسول‌ها، بوستر راکت‌ها و سپرهای حرارتی پس از پرتاب‌ها بکار می‌روند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس

شرکت مورد بحث می‌خواهد در قالب پروژه بلندپروازانه‌ای به نام استارلینک، اینترنت ماهواره‌ای را به کمک ۱۲ هزار ماهواره کوچک به تمام مردم کره زمین ارائه کند. اسپیس‌ایکس تاکنون در حدود ۶۵۰ ماهواره را در مدار نزدیک به زمین (LEO) مستقر کرده و در حال توسعه ایستگاه‌های زمینی و ترمینال‌هاست تا مشتریان را مستقیماً به شبکه وصل کند.

آزمایش اولیه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اواسط شهریور ماه امسال انجام شد و سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه بدست آمد که به گفته سازنده برای انجام بازی‌های مولتی پلیر و استریم فیلم کافی خواهد بود.

اسپیس‌ایکس تیر ماه امسال به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا گفت که این شرکت ماهانه ۱۲۰ماهواره و همچنین هزاران ترمینال برای اتصال به شبکه می‌سازد. این شرکت میزان تقاضای مشتریان برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را «خارق العاده» توصیف کرده و از تمایل «نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر» از مردم آمریکا برای استفاده از آن خبر داده است.

اسپیس‌ایکس به زودی آزمایش استارلینک را در سطح گسترده تر آغاز کرده و می‌خواهد تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ آن را در مناطق شمالی ایالات متحده و جنوب کانادا به بهره برداری تجاری برساند. این شرکت وعده می‌دهد که استارلینک سال ۲۰۲۱  تقریباً تمام مناطق دنیا را پوشش خواهد داد.

برای مطالعه مقاله‌ای دیگر در زمینه تکنولوژی مطلب «آزمایش چشم بیونیک روی افراد نابینا» را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…