مسدود کردن کارت بانکی گمشده

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسدود کردن اضطراری کارت بانکی مفقود یا سرقت شده، یکی از خدمات بدون کارت است که در مواقع لزوم می توانید با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز انجام دهید.
مسدود کردن کارت

عده‌ای از افراد هستند که کارت بانکی خود را در حالی که رمز آن در کنارش نوشته شده‌ است گم می‌کنند و‌ با تصور اینکه مبلغ اندکی در حساب دارند، برای سوزاندن آن اقدام نمی‌کنند. در صورتی که کارت عابربانک شما مفقود شد یا به سرقت رفت، باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به مسدود کردن کارت بانکی یا به اصطلاح سوزاندن کارت کنید. در این نوشتار از مجله دلتا به روش‌های مختلف مسدود کردن کارت می‌پردازیم.

روش‌های مسدود کردن کارت بانکی

  • دستگاه خودپرداز
  • مراجعه به بانک
  • تماس با تلفن بانک
  • از طریق اینترنت بانک

دستگاه خودپرداز

ابتدا به نزدیک ترین عابر بانک (دستگاه ATM) مراجعه کنید. نکته‌ای وجود دارد که تنها بایستی شماره کارت و رمز آن را حفظ باشید.

در مرحله بعد، دکمه ثبت موجود در صفحه کلید دستگاه عابر را فشار دهید. سپس، گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید.

شماره کارت خود را وارد کنید. رمز کارت خود را وارد کرده و دکمه ثبت را انتخاب کنید. با انجام این مراحل، کارت شما مسدود می‌شود.

برای صدور مجدد کارت، در ساعات اداری به بانک مورد نظر خود مراجعه و درخواست صدور مجدد کارت بانکی کنید.

مسدود کردن کارت بانکی

مراجعه به بانک

یکی از راه‌های دیگر که برای مسدود کردن کارت تمام بانک‌های کشور وجود دارد، مراجعه به یکی از شعب بانک صادر کننده کارت است.

شما باید با در دست داشتن کارت ملی، به شعبه بانک مراجعه کنید. با دریافت فرم مربوط به اعلام مفقودی کارت، مشخصات کارت را وارد کرده تا درخواست سوزاندن کارت صادر ‌شود.

مزیت استفاده از این روش این است که با مراجعه به شعبه بانک علاوه بر سوزاندن کارت مفقودی، بطور همزمان می‌توانید اقدام به گرفتن کارت بانکی جدید کنید.

تماس با تلفن بانک

با در اختیار داشتن تلفن گویای بانک صادر کننده کارت، از طریق تلفن می‌توانید اقدام به سوزاندن کارت خود کنید. برای انجام این کار، پس از برقراری ارتباط باید مشخصات کارت بانکی و مشخصات شخصی خود را وارد کنید. بعد از این مرحله، درخواست مسدود شدن کارت تایید می‌شود.

سوزاندن کارت با استفاده از اینترنت بانک

سایت اینترنتی برخی از بانک‌ها امکان غیر فعال کردن کارت به روش اینترنتی را فراهم آورده است. شما تنها کافی‌ است به وب سایت بانک خود مراجعه کنید و از طریق شماره کارت و رمز دوم، کارت را مسدود کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی بیشتر آیا رسید خود پرداز در کارت به کارت بانکی، سند محسوب میشود؟، را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. hhiurry utdrtioi

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

  5. روزبهانی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ در ۷:۱۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …