اجاره مسکن تا پایان امسال چقدر بالا می‌رود؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش‌بینی‌ها از قیمت اجاره مسکن در نیمه دوم سال 99 حاکی است در مجموع کاهش جابجایی‌ها و کاهش تقاضا قیمت اجاره را با کاهش احتمالی مواجه خواهد کرد.
قیمت‌-اجاره-مسکن

کاهش احتمالی قیمت‌ اجاره مسکن

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران در خصوص وضعیت قیمت‌ اجاره مسکن اظهار داشت: از زمستان سال ۹۸ تاکنون تمدید قراردادهای اجاره افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود با پایان پیک جابه‌جایی‌ها (شهریور ماه) بازار اجاره در نیمه دوم سال با ثبات نسبی همراه باشد.

به گزارش مجله دلتا حسام عقبایی با اعلام این خبر افزود: بررسی میدانی از وضعیت بازار اجاره مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد که در حوزه تمدید قراردادها در دوران پیک جابه‌جایی از خرداد تا شهریورماه ۹۹ بازار مسکن شاهد رشد چشمگیر قراردادهای تمدیدی بوده که در سال‌های گذشته وجود نداشته است.

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران در خصوص رابطه تمدید قراردادهای اجاره با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره گفت: به طور کلی تفاهم بین موجر و مستاجر و رضایت مستاجر که منجر به تمدید قرارداد می‌شود در کاهش جو روانی و التهاب بازار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه قیمت اجاره‌بها از سه عامل تورم عمومی، رابطه بین عرضه و تقاضا و رشد قیمت مسکن تاثیر می‌پذیرد، ادامه داد: روند صعودی قیمت مسکن از زمستان سال گذشته خود به خود بر بازار اجاره تاثیر گذاشته است. توازن بین عرضه و تقاضا نیز با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در حال کنترل است البته به دلیل اینکه بسیاری از واحدهای خالی واحدهایی لوکس و با متراژ بالا است شاید برای بازار مصرفی مناسب نباشد اما به طور کلی می‌تواند از رشد افسارگسیخته قیمت مسکن جلوگیری کند.

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه ساخت خانه‌هایی با متراژ پایین‌تر می‌تواند به ایجاد توازن در بازار اجاره بها کمک کند بیان کرد: ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد خالی در شهر تهران وجود دارد اما بیشتر این واحدها در متراژهایی بزرگ است که عرضه آنها به بازار شاید کمک چشمگیری در افزایش عرضه در بازار اجاره نداشته باشد، اما خروجی مهم‌تر آن این است که سوداگران مسکن و کسانی که خانه را نه برای مصرف بلکه برای احتکار و سرمایه‌گذاری می‌سازند تنبیه شده و مجبور به خروج از سوداگری مسکن می‌شوند.

عقبایی به وضعیت بازار و قیمت اجاره مسکن در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: در مجموع کاهش جابجایی‌ها و کاهش تقاضا قیمت اجاره در نیمه دوم سال را با ثبات و کاهش احتمالی مواجه خواهد کرد، همزمان صدور قبض ‌های مالیاتی در نیمه دوم سال می‌‌تواند تا حد زیادی موجب عرضه واحدهای بیشتر شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت‌های شهریوری مسکن در تهران” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…