بی‌ خوابی و علت آن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علت بی خوابی شبانه شامل استرس‌های روزانه ، خستگی مفرط و عوامل محیطی است. راه درمان بی خوابی شب و رفع بی خوابی رعایت نکاتی در قبل از خواب است
علت بی خوابی

علل بی‌خوابی

در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر هستند که به اندازه کافی نمی‌خوابند، بسیاری از آنان بر این باورند که خواب و استراحت اتلاف وقت و انرژیست، چنین باوری کاملاً اشتباه و در کنار تغذیه بد از مهمترین دلایل ایجاد ناراحتی‌ها و بیماری‌های مختلف است. در این مطلب از مجله دلتا درباره علت بی خوابی صحبت خواهیم کرد.

درمان بی خوابی

عوامل محیطی 

 در بسیاری از موارد علت بی‌خوابی به دلیل عدم رعایت دکوراسیون مکان خواب یا عدم توجه به فضای لازم برای محل خواب و عادت‌های خاص در اتاق خواب است . پس ۱۰ دقیقه قبل از استراحت ، لامپ‌ها و تمام روشنایی را قطع کنید ! با کم نور کردن لامپ‌ها قبل از خواب ، می‌توانید به خواب آلودگی و آمادگی خود برای خوابیدن کمک کنید.

استرس 

استرس و اضطراب می‌تواند بر بسیاری از جنبه‌های زندگی فرد تاثیر گذار بوده و به صورت سردرد یا افسردگی و عصبانیت بروز کند. اغلب افرادی که در طول روز استرس زیادی دارند، خواب شبانه درست و راحتی ندارند.

افسردگی

افسردگی، اضطراب و اختلال دو قطبی از جمله مواردی است که می‌توانند باعث بروز مشکل در پروسه خواب فرد شوند. طبق آمارها در حدود ۸۵ درصد از افرادی که به افسردگی‌های شدید مبتلا هستند از بی‌خوابی نیز رنج می‌برند.

علل بی خوابی

عدم خستگی کافی بدن  

اگر بدن شما در طول روز تا سطح مشخصی از انرژی را مصرف نکرده باشد، احتمالا در به خواب رفتن دچار مشکل می‌شوید. روش‌های زیادی وجود دارد که بدون صرف کمترین هزینه‌ای می‌توانید حرکات ورزشی ساده‌ای را در طول روز انجام دهید و دچار بی‌خوابی شبانه نشوید.

رژیم غذایی 

کمبود ویتامین b، کلسیم، مس، آهن، منیزیم، و روی و خوردن بیش از حد غذا یا داشتن عادت غذایی بد و تغذیه نامناسب، همه می‌توانند علت بی‌خوابی شب باشند. دانستن اینکه چه نوع غذایی موجب کاهش یا مانع از خوابیدن شما می‌شود ، می‌تواند کمک بزرگی باشد. خوردن غذاهایی مانند نشاسته ، غذاهای شور ، کافئین به شدت در میزان کم خوابی  یا بی‌خوابی شما تاثیر گذارند.

بی خوابی

داروها  

برخی از بیماری‌ها، سیگار کشیدن و برخی از داروها و حتی افسردگی ، همه می‌توانند باعث بی‌خوابی شوند. برخی از داروها خواب آور ند که باعث خواب آلودگی می‌شوند که مصرف آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد خواب شود، مانند آنتی هیستامین ها که البته در درمان بی‌خوابی‌های کوتاه مدت مؤثر است ، ولی در طولانی مدت به خاطر ایجاد وابستگی خطرناک بوده و دوباره امکان برگشت بی‌خوابی وجود دارد . البته مصرف این دارو زیر نظر پزشک توصیه می‌شود با وجود تمام این مسائل ، اگر هنوز هم مشکل بی خوابی شما برطرف نشده است ، باید به پزشک مراجعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…