چک یا سفته ضمانت استخدام

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در صورت عدم اطلاع و آگاهی پرسنل از تعهدات مخالف و مغایر با حسن انجام کار، کارفرما نمی‌تواند سفته و چک که تحت عنوان حسن انجام کار دریافت کرده، به اجرا بگذارد.
A8833447 028F 4991 B6B1 2B5721A3BDE0 چک یا سفته ضمانت استخدام

گاهی اوقات برخی از کارفرمایان برای تسهیل در کار خود اقدام به دریافت چک و سفته برای ضمانت حسن انجام کار از پرسنل خود می‌کنند که البته این کار منع قانونی ندارد. اما قانون درباره به اجرا گذاشتن آن هم فکری کرده استدر این نوشتار به بررسی قوانین مربوط به اجرا گذاشتن چک یا سفته‌ای که بابت حسن انجام کار گرفته می‌شود پرداخته شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

قانون دریافت چک و سفته از کارگر

در صورت عدم اطلاع و آگاهی پرسنل از تعهدات مخالف و مغایر با حسن انجام کار، کارفرما نمی‌تواند سفته و چک را به اجرا بگذارد. صرفا دریافت چک و سفته سفید امضا از پرسنل موجب پیگیری قضایی ضمانت‌ها نیست.

در قانون کار و مقررات مربوطه به اخذ سفته یا چک تضمینی توسط کارفرما از کارگر پیش‌بینی نشده است و مراجع حل اختلاف نیز به موضوع چک یا سفته دریافتی از کارگر توسط کارفرما ورود نمی‌کنند. اما چنانچه کارفرمایی سفته یا چک تضمینی را از کارگر دریافت کند بهتر است که شماره سفته یا چک بانکی در قرارداد درج شود و تحت عنوان حسن انجام کار پشت‌نویسی شود تا بتوان ازسوءاستفاده‌های احتمالی آن جلوگیری کرد.

اگر بعد از قطع رابطه کاری، کارفرما وسیله تضمینی را به کارگر مسترد نکند، توصیه می‌شود که کارگر نسبت به تکمیل اظهارنامه خطاب به کارفرما اقدام کند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با قوانین بیمه بیکاری “بیمه بیکاری و نکات حقوقی آن” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …