سیب زرد، دوای هزار و یک درد

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیب زرد یکی میوه‌های پرطرفدار است و مصرف بالایی دارد. خواص سیب زرد نیز برای سلامتی فراون است و در بهبود عملکرد سیستم‌های مختلف بدن تاثیر دارد.
خواص سیب زرد

سیب یکی از میوه‌های بسیار مفید و خوشمزه است که نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می‌کند و بسیاری از افراد از فواید آن اطلاعی ندارند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما عزیزان را با خواص سیب زرد آشنا کنیم.

آشنایی با خواص سیب زرد

سیب زرد میوه‌ای بسیار مفید برای سلامت بدن محسوب می‌شود و حاوی پروتئین، کاروتن، فیبر رژیمی، کربوهیدرات، چربی، ریبوفلاوین، منیزیم، کرومیوم، آهن، آب، اسید تارتاریک، فسفر، زینک، ویتامین A، تیامین، مواد معدنی، نیاسین، پتاسیم، ویتامین C و منگنز است.

هر کدام از این مواد مغذی در بهبود عملکرد سیستم‌های مختلف بدن تاثیر مثبتی دارد. به همین دلیل، خواص سیب زرد بسیار زیاد است و بیشتر متخصصان تغذیه بر مصرف روزانه آن تاکید دارند.

طبق تحقیقات انجام شده نوشیدن منظم آب سیب زرد به مدت یک ماه سبب کاهش یبوست و درمان درد معده می‌شود؛ زیرا، آب سیب زرد با پاکسازی و دفع مواد اضافی از روده به رفع این مشکل کمک می‌کند.

همچنین به منظور رفع نشانه‌های سندرم روده تحریک‌پذیر می‌توانید پودر سیب زرد را با یک لیوان آب گرم ‌ترکیب کرده سپس روزی دوبار مصرف کنید.

مشکلات پوستی

رفع مشکلات پوستی

جهت درمان مشکلات پوستی می‌توانید دو بار در روز ترکیب آب سیب زرد، آب زیره و برگ بو را مصرف کنید. استفاده از این ماده جهت رفع قرمزی پوست، راش‌های پوستی و پیسی، گزینه بسیار مناسبی است.

تنظیم ترشح هورمون تیروئید

یکی دیگر از خواص سیب زرد تنظیم و کنترل متابولیسم و پیشگیری از پرکاری تیروئید است که در نتیجه به کنترل و تنظیم ترشح هورمون تیروئید کمک می‌کند.

طبق گزارش محققان میوه و برگ سیب زرد جهت تهیه داروهای گیاهی تنظیم‌کننده پرکاری تیروئید کاربرد فراوان دارد.

کنترل قند خون

استفاده از عصاره آبکی سیب زرد به تنظیم سطح قند خون و تکرر ادرار افراد دیابتی کمک شایانی می‌کند، این عصاره با کنترل عملکرد پانکراس سبب تنظیم ترشح انسولین در بدن می‌شود.

تنظیم قاعدگی نامنظم

تنظیم قاعدگی نامنظم

سیب زرد به تنظیم ترشح پروژسترون و تعادل هورمونی کمک می‌کند بنابراین، برای آن دسته از زنانی که قاعدگی نامنظم دارند بسیار مناسب است. همچنین باعث کاهش درد‌های قاعدگی و خونریزی شدید مربوط به آن می‌شود.

خواص سیب زرد برای سرطان

عصاره درخت سیب زرد به عنوان یک عامل بازدارنده تکثیر سلولی محسوب می‌شود؛ از این‌رو، سبب جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی و تومور می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت مصرف سیب زرد سبب محافظت از شما در مقابل سرطان سینه و تومور‌ها می‌شود.

رفع تهوع صبحگاهی دوران بارداری

طبق مطالعات انجام شده آن دسته از خانم‌های بارداری که دچار تهوع صبحگاهی می‌شوند جهت رفع این مشکل می‌توانند پالپ سیب زرد را با کمی شکر مصرف کنند.

افزایش شیر مادر

افزایش شیر مادر

به منظور افزایش شیر مادر استفاده از آب سیب زرد ترکیب شده با پودر زنجبیل گزینه بسیار مفیدی است.

کمک به کاهش التهاب

عصاره سیب زرد دارای خواص ضد التهابی است؛ به همین دلیل، سبب کاهش التهاب، درد مفصل و تورم می‌شود. به منظور تسکین درد می‌توانید خمیر برگ سیب زرد را بر روی نواحی آسیب دیده قرار دهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب زرد سرشار از ویتامین C است که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در مقابل پیری زودرس محسوب می‌شود.

متعادل کردن سطح هموگلوبین

سیب زرد سرشار از آهن است؛ از این‌رو، می‌توانید جهت حفظ تعادل سطح هموگلوبین و پیشگیری از کم‌خونی ناشی از فقر آهن از این میوه فوق‌العاده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…