بخشش مهریه در دفاتر اسناد رسمی

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بخشش مهریه در قالب یک اقرارنامه ثبتی تنظیم می‌شود و سپس در دفاتر رسمی ازدواج که عقد نکاح در آنجا ثبت شده است، قرار داده می‌شود.
بخشیدن مهریه به صورت دستی

بسیاری از بانوان را دیده‌ایم که بعد از جاری شدن عقد ازدواج اقدام به بخشیدن مهریه خود می‌کنند، اما این بخشش مهریه خود دارای مراحل مختلفی است. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که بخشیدن مهریه چگونه است و آیا به صرف گفتن به صورت لفظی مهریه بخشیده می‌شود یا خیر؟ به همین منظور در این مطلب به این سوال طبق قانون پاسخ داده شده که بخشیدن مهریه به صورت دستی امکانپذیر است؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

بخشیدن مهریه به صورت دستی امکانپذیر است؟

برای بخشیدن مهریه نیازی به دادگاه نیست. یعنی حتی در صورتی که زن مهریه خود را به وسیله یک دست خط با امضا و اثر انگشت ببخشد، دیگر شوهر تعهدی در پرداخت مهریه ندارد و او می‌تواند در آینده از همین برگ به عنوان مدرک استفاده کند.

بخشیدن مهریه
اما باید بدانیم بهتر است برای بخشیدن مهریه به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کرد و بخشش مهریه را به صورت قانونی به ثبت رساند. بخشش مهریه در قالب یک اقرارنامه ثبتی تنظیم می‌شود و سپس در دفاتر رسمی ازدواج که عقد نکاح در آنجا ثبت شده است، قرار داده می‌شود. بر این اساس اینکه عده‌‌ای فکر می‌کنند که با گفتن لفظی بخشش مهریه دیگر نیازی به پرداخت مهر نیست، موضوعی کاملا اشتباه است و ثبت آن در دفترخانه‌ ضروری است.

بنابراین بهتر است با همسر خود به دفتر اسناد رسمی برود و بخشش مهریه خود را به صورت قانونی ثبت کند. البته کار به همین جا ختم نمی‌شود. زیرا باید نامه‌ای از آنجا برای دفترخانه رسمی ازدواج که عقد در آن جا ثبت شده است برده شود تا در آنجا مفاد نامه در صفحه ملاحظات عقدنامه ثبت شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با شرایط بخشش مهریه در قبال حضانت “بخشیدن مهریه در قبال حضانت فرزند” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۱:۱۳ ق٫ظ

  2. بزرگی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ در ۱:۳۰ ب٫ظ

    حالا کی میاد ببخشه

    پاسخ

  3. روزبهانی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ در ۸:۵۲ ق٫ظ

    اطلاعات خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …