تلگرام صفحه ۱۵

۰
0
زمان مطالعه: 11 دقیقه

شکلات2 تلگرام صفحه 15

با بوی شکلات به آرامش برسید

محققان می گویند وقتی بوی شکلات به مشام می رسد، امواجى به نام تتا در مغز تولید می شود که باعث ایجاد احساس آرامش می شود. این امواج از مفیدترین امواج مغز است و سبب بهبود بینش و خلاقیت انسان میشود

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پیاده روی زیبای فلامینگو ها

مسئول باغ وحش دنور در آمریکا از تعطیلی این روزها به خاطر گسترش کرونا استفاده مطلوب کرد و فلامینگو‌ها را به پیاده‌روی برد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

996633 تلگرام صفحه 15

جالب است بدانید ماهی بنام Bomb Duck Fish از عجایب ماهی هاست که دهانش۹۰ درجه بازمی شود،پولک ندارد و با دهان عجیبش درآب های دریا وانمود میکند که یک مارماهی است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خاک تلگرام صفحه 15

پزشکان می گویند خوردن آب به روشهای زیر آدم را دیرتر تشنه می کند :

وقتی به آب تخم شربتی یا خاکشیر اضافه کنین این مواد آب بیشتری جذب می کنند و در واقع انگار شما مقدار بیشتری آب خوردید! برای همین دیرتر تشنه می شید و تخم شربتی به خاطر فیبر زیادی که داره انسان را دیرتر گرسنه می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ماساژ دوست داره ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

باهوش تلگرام صفحه 15

نشانه های افراد باهوش :

روانشناسان با تحقیقاتی بر رفتار افراد با ضریب هوشی بالا متوجه شدند که افراد باهوش دارای ویژگی هایی مشخصی هستند مانند : در مورد جزئی‌ترین چیزها نگرانند ، عاشق خنده و شوخی هستند ، زیادی کنجکاو هستند ، زیاد راه می‌روند ، می‌دانند که هنوز چیزهای زیادی هست که نمی‌دانند ، کنترل خوبی روی خود دارند و جملات دیگران را کامل میکنند .

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سلامتی تلگرام صفحه 15

نکاتی که رعایت کردن آن برای حفظ سلامتی الزامی است :

محققان دریافتند که علاوه بر تغذیه سالم و رعایت نکات بهداشتی موارد دیگری بر سلامتی تاثیر گذار هستند این موارد عبارتند از : تلفن را با گوش سمت چپ تان پاسخ دهید ، با آب سرد دارو نخورید ، بعد از ساعت ۵ بعداز ظهر غذای سنگین نخورید ، در طول روز تا میتوانید آب زیاد بنوشید ولی در هنگام شب کمتر ، بهترین زمان خواب از ساعت ۱۰شب تا ۴ صبح می باشد ، بلافاصله بعد از خوردن دارو نخوابید، هنگامی که باطری تلفن همراه شما به آخرین سطح رسید با تلفن خود صحبت نکنید، چون امواج آن ۱۰۰۰برابر در این حالت قوی تر می باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

محققان الکترونیک اپلیکیشنی برای کپی کردن اشیا در فتوشاپ ساختند که از گوشی عکس میگیرید و به راحتی به فتوشاپ انتقال می دهید!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رویا 1 تلگرام صفحه 15

محققان ژاپنی موفق به ساخت نوعی دستگاه MRI شدند که قادر است رویای شما را در خواب ضبط کند و وقتی که از خواب بیدار شوید ، آنرا برای شما بازسازی کند تا ببینید چه خوابی دیدید !

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چشم تلگرام صفحه 15

محققان دریافتند چشم انسان بیش از ۱۳۰ میلیون سلول گیرندهٔ نور دارد.
در هرکدام از سلول‌های گیرنده نور، حدود ۱۰۰ تریلیون اتم وجود دارد که بسیار بیشتر از تمام ستارگان کهکشان راه شیری است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

چرخه زندگی و تکامل جالب پروانه در چهار مرحله :

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

99 تلگرام صفحه 15

جالب است بدانید کلیساهای زیبای شهر وین (Vienna) بیش از هرچیز دیگری در این شهر، خود نمایی می کنند. کلیسای «سنت فرانسیس آسیسی» که با نام کلیسای جوبیلی قیصر و کلیسای مکزیک شناخته میشود، یکی از کلیساهای زیبا و شگفت انگیز پایتخت اتریش است که نظر هر گردشگر و عابری را به خود متوجه می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گل زیبا تلگرام صفحه 15

خواص دم نوش گل گاو زبان :

پزشکان می گویند دم نوش گل گاو زبان برای سلامتی بسیار مفید است زیرا دارای مقادیر زیادی کلسیم و پتاسیم است ، آرامش بخش است ، به دلیل داشتن آلکوالوئید خواص ضد سرطان دارد ، ضد رماتیسم و ضد التهاب است و خون را تصفیه می کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

این چرا آنتن داره؟??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کشک2 تلگرام صفحه 15

متخصصان تغذیه مصرف روزانه کشک را توصیه می کنند ،پزشکان می گویند: پروتئین کشک، سیستم ایمنی را تحریک و به ایجاد آنتی اکسیدان کمک کرده و رادیکال های آزاد را نابود و در سم زدایی عوامل سرطان زا شرکت می کند ، کشک افزایش دهنده توده عضلانی بدن؛ و افزایش دهنده سطح سلامتی و تسریع کننده بهبودی بدن بعد از بیماری است.


►●◄
►●◄►●◄►●◄►●◄.

لوازم آرایشی3 تلگرام صفحه 15

خانم هایی که زیاد آرایش می کنند عصبانی تر از بقیه هستند.

‏براساس تحقیقات انجام شده، استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی باعث افزایش عصبانیت خانم ها می شود، کارشناسان علت آن را سنگینی پوست و تأثیر آن بر روی اعصاب عنوان کرده اند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ببینید کجا رفته قایم شده?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

لیموترش1 تلگرام صفحه 15

پزشکان می گویند سعی کنید هر روز صبح کمی لیمو ترش در آب ولرم بنوشید. زیرا این کار باعث بهبود گوارش، افزایش ایمنی بدن، افزایش انرژی، کمک به کاهش وزن، ضد سرطان و افزایش قدرت مغز می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رشد1 تلگرام صفحه 15

عکس بالا تصویر زیبایی از رشد درختان روی کشتی غرق شده است?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تعقیب نامحسوس ??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

جغد3 تلگرام صفحه 15

جالب است بدانید تحقیقات نشان می‌دهد که جغدها بهترین بینایی را در بین همه موجودات روی زمین دارند. به عنوان مثال یک جغد می تواند از فاصله دو کیلومتری یک موش را به طور واضح ببیند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سیگار الکترونی2 تلگرام صفحه 15

سیگار الکترونیکی هم می‌تواند به قلب آسیب وارد کند.
براساس تحقیقات صورت گرفته، افرادی که از سیگار عادی یا الکترونیکی استفاده می‌کنند به یک اندازه در معرض آسیب هستند و شریان‌های سفت‌تری در مقایسه با دیگران دارند، بررسی سلول‌های برداشته شده از افرادی که سیگار عادی یا نمونه الکترونیکی آن را مصرف می‌کنند، نشان می دهد که سلول های آن‌ها نیتریک اکسید کمتری نسبت به افراد غیرسیگاری تولید می‌کند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

به این می گن رفاقت و همکاری???

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کم خوابی1 تلگرام صفحه 15

کم خوابیدن چه تاثیری روی مغز می گذارد؟

کمبود خواب می تواند به حافظه صدمه بزند و باعث بروز بیماری آلزایمر شود؛ در طول یک خواب کامل شبانه، سلول های مغزی، مغز ما را از ترکیبات سمی که برای آن خطرناک هستند پاک می کند. کمبود خواب می تواند تأثیر ویرانگری روی سلول های مغزی داشته باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کبوتر1 تلگرام صفحه 15

تصویر بالا کبوتر جکسون یا کبوتر مو فرفری است، زیست شناسان می گویند این کبوتر زیبا یک نژاد باستانی است، که احتمالا از آسیای صغیر یا جنوب شرقی اروپا آمده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

تصویر زیبای یک آتشفشان فعال در شمال ژاپن که توسط ایستگاه ماهواره ای روسیه گرفته شده است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کفشدوزک1 تلگرام صفحه 15

عکس زیبای بالا تصویری از کفشدوزک فولاد آبی است.❤️

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ورزش3 تلگرام صفحه 15

صبح ورزش کردن باعث میشود ۳ برابر بیشتر چربی بسوزانید.

محققان می گویند صبح ورزش کردن باعث می شود که بدن از چربی ها برای انرژی استفاده کند زیرا در طول خواب شبانه قند بدن استفاده شده است. همچنین نتایج تحقیقات نشان داده کسانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، تمایل بیشتری به پیگیری تمریناتشان دارند و بهتر می‌توانند به برنامه‌ ورزشی خود پایبند بمانند و برای مدت طولانی آن را ادامه‌ بدهند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ماهی تلگرام صفحه 15

پزشکان طی تحقیقاتی دریافتند خوردن ماهی‌ چرب باعث :
افسردگی کمتر ، کاهش خطر زوال عقل، حاوی اسید چرب امگا ۳ و کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی است.
بهترین ماهی چرب نیز ، ماهی سالمون میباشد که بسیار لذیذ می باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ببین چه ذوقی میکنه از هدیه اش

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

غذا تلگرام صفحه 15

زیست شناسان دریافتند بعد از انسان تنها موجودی که توانایی روشن کردن آتش و حتی آشپزی دارد Pan paniscus یا شامپانزه کانزی است که جالب است بدانید اگر وسایل به او بدهید نیمرو نیز می پزد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پرتقال خونی 1 تلگرام صفحه 15

اگر کم خون هستید، آب پرتقال خونی بنوشید.
دانمشندان پس از تحقیقات دریافتند پرتقال قرمز یا به اصطلاح خونی، به میزان قابل‌ ملاحظه‌ای بتاکاروتن یا پیش‌ ساز ویتامین A دارد، پس برای تقویت سیستم دفاعی بدن گاهی آب پرتقال و اگر کم‌ خون هستید، آب پرتقال خونی را که به جذب آهن دریافتی از سایر مواد غذایی کمک می کند، بنوشید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

باغ وحش ۷ بعدی در ژاپن

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄

دانمارک تلگرام صفحه 15

کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک است و مردم آن جزو خوشحال ترین مردم شهرهای دنیا لقب گرفته اند. سطح استاندارهای زندگی در این شهر بسیار بالاست. کپنهاگ میزبان مکان‌ها، بناهای تاریخی و جواهرات فرهنگی زیادی است و در عین حال شهری بسیار مدرن هم به شمار می رود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رزیم تلگرام صفحه 15

کاهش وزن دقیقاً چه تأثیری بر بدن و مغز ما می گذارد؟
محققان میگویند کاهش وزن برای افراد چاق باعث می شود تا انرژی زیاد شود ، حافظه تقویت ، پوست صاف تر و زانو درد برطرف شود هم چنین آلرژی بهتر می شود ، سردرد کمتر می شود ، اشتها بیشتر و دیگر خروپف نمی کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گربه شجاع???

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

رسد خرید2 تلگرام صفحه 15

رسیدهای خرید سرطان زا هستند

تحقیقات جدید نشان می دهد حدود ۹۰٪ رسیدهای خرید حاوی مواد شیمیـــــایی سرطان زا هستند و نباید آنها را در کیف یا خودرو نگهداری کرد.رسیدها نباید با مواد غذایی مانند گوشت یا ماهی تماس داشته باشند.رسیدها را مچاله نکنید، با آنها بازی نکنید و روی آنها چیزی ننویسید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کیوی6 تلگرام صفحه 15

کیــــوی را حلقه کرده و خشک کنید و بجای چیپس، کیوی خشک شده میل کنید !

متخصصان تغذیه می گویند کیوی خشک شده دارای مقادیر زیادی ویتامین c است به این صورت که یک عدد کیوی خشک از ۳ پرتقال بیشتر ویتامین c دارد،کیوی از غلظت خون میکاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری میکند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

حدس بزنید اونور طناب کیه؟?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

آرایش2 تلگرام صفحه 15

پزشکان زیبایی می گویند به این علامت روی محصولات آرایشی دقت کنید. این علامت مشخص می کند که پس از باز کردن درب محصول تا چند ماه می توانید از آن استفاده کنید

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

دل درد4 تلگرام صفحه 15

محققان می گویند علت درد گرفتن پهلو هنگام دویدن آن است که پای راست همزمان با بازدم به زمین میخورد و باعث فشار دیافراگم میشود. برای دچار نشدن به این درد، بازدم را وقتی پای چپ روی زمین قرار میگیرد همزمان کنید.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄..

صحنه آهسته از پوست اندازی یک عقرب،این پوست اندازی در مدت ۶ ساعت انجام می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ناخن1 تلگرام صفحه 15

شب ها ناخن هایتان را نگیرید !

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان ، مشخص شده که کلسیم اضافه بدن در ساعات پایانی روز در ناخن ها جمع میشود و از ناخن ها بعنوان انبار موقت کلسیم بدن استفاده می شود و این کلسیم اضافی در ساعات آغازین روز به گردش خون باز میگردد و مورد مصرف قرار میگیرد. گرفتن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده ، خواهد شد همچنین کمبود کلسیم اولین آثارش در بینایی مشاهده می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سنگاپور1 تلگرام صفحه 15

تصویر بالا نمایی از کشور زیبای سنگاپور است.سنگاپور یک کشور مدرن و بسیار زیبا و مورد توجه گردشگران است ، تمیزی معابر و خیابان ها در سنگاپور بسیار حائز اهمیت است، جالب است بدانید اگر کسی آشغال بر زمین بریزد باید روز یکشنبه با پلاکاردی با مضمون من یک آشغال‌ریز هستم، مشغول نظافت شهر شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سایه شعله1 تلگرام صفحه 15

جالب است بدانید شعله ها سایه ندارند زیرا خود منشا نور هستند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خوک اهو9 تلگرام صفحه 15

خوک آهو نام یک حیوان شگفت انگیز است و نوعی گراز محسوب می شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

قیافه‌ش عالیه ??

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

فشارخون2 تلگرام صفحه 15

فشار خون ‌تان را صبح ‌ها و شب ‌ها چک کنید !

پزشکان می گویند به طور کلی فشار خون در طول روز نوسان دارد؛ نزدیک به زمان خواب در پایین ‌ترین سطح خود است و صبح که از خواب بیدار می‌شوید، بالاترین میزان را دارد ، اگر قرار است فشار خون ‌تان را تحت کنترل داشته باشید تا به پزشک ‌تان کمک کنید که تصمیم بگیرد آیا به دارو نیاز دارید یا نه، پس با یک بار چک کردن فشار خون در روز نمی ‌توانید اطلاعات درستی به پزشک ‌تان بدهید ، بهترین کار این است که یک بار صبح و یک بار شب این کار را انجام دهید. هر روز سر ساعت مشخصی فشار خون ‌تان را بگیرید

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

سمی3 تلگرام صفحه 15

عکس بالا تصویری از بادکنک ماهی است ، این ماهی سمی ترین موجود زنده است که سمش ۱۰۰برابر از سیانید قوی تر است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

اگه ۲۴ساعت تخم مرغ در نوشابه بماند چه اتفاقی می افتد!!!

حالا تصور کنین با با بدن ما چه کار میکند؟!

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

خندیدن4 تلگرام صفحه 15

پزشکان می گویند خندیدن تاثیر بسزایی در سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.خندیدن، فعالیت پادتن ها را به میزان ۲۰ درصد در بدن افزایش میدهد و به از بین رفتن ویروس ها و سلولهای سرطانی کمک میکند

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

میوه تلگرام صفحه 15

محققان می گویند برای آب کردن شکم از میوه هایی قرمز مثل،توت فرنگی،انار،هندوانه، سیب قرمز،انگور قرمز و پرتقال خونی استفاده کنید.میوه های قرمز علاوه بر تمامی فوایدی که برای سلامت بدن دارند می توانند از ابتلا به چاقی جلوگیری کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

گربه کنجکاو ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

کریسمس2 تلگرام صفحه 15

عکس بالا تصویری زیبا از کرم درخت کریسمس است،این کرمها،لوله ای آهکی در اطراف بدن خود ترشح می کنند،سپس در آن مخفی می شوند وتاج پر مانندشان را برای تغذیه از لوله خارج می کنند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

پتو3 تلگرام صفحه 15

پتوی سنگین استفاده کنید تا بهتر بخوابید !

تحقیقات روانشناسی ثابت کرده است که هر چه پتویی که در هنگام خواب از آن استفاده می کنیم سنگین تر باشد، به انسان احساس آرامش بیشتری داده و اضطراب و بیخوابی را کاهش می دهد و در طی تحقیقاتی، محققان به این مسئله پی بردند که در آن بیماران با اختلالات روانی، اوتیسم و … بعد از استفاده از پتوهای سنگین، هیچ گونه استرس و اضطرابی نداشتند.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

صحنه زیبای پلک زدن عقاب?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

شتر5 تلگرام صفحه 15

زیست شناسان می گویند اغلب تفکر مردم این است که شتربرای صحرا و مناطق گرم ساخته شده اما اصل زیستگاه شتر مناطق قطبی و سرد است و دوام این حیوان درقطب شمال دوبرابر صحرا است.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ماه4 تلگرام صفحه 15

ماه هم به حراج گذاشته شد !

جالب است بدانید تصویر بالا یکی از بزرگترین قطعات جدا شده از سطح ماه است که به دلیل استقبال زیاد، به ارزش پایه ۲,۴۹ میلیون دلار برای فروش گذاشته می‌شود.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

ویدیویی جالب از بدنیا اومدن مارمولک ?

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

 

سردرد2 تلگرام صفحه 15

غذاهایی که باعث تشدید میگرن می شوند

به گفته پزشکان اصلاح تغذیه در کاهش درد میگرن تاثیرگذار است،از جمله موادی که در زمان میگرن نباید استفاده کرد عبارتند از : قهوه، پنیر کهنه، سس مایونز، کاکائو و شکلات، سوسیس و کالباس،ماهی شور و دودی می باشد.

►●◄►●◄►●◄►●◄►●◄.

——

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…