دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

قیمت مسکن در شمال تهران 

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در شرایطی که بازار املاک در شمال شهر تهران در سال‌های اخیر با رکود دست و پنجه نرم می‌کند، شیوع کرونا نیز به این کسادی دامن زده است.
قیمت آپارتمان در شمال تهران

سال گذشته میانگین قیمت آپارتمان در شمال تهران و در منطقه یک از حدود متری ۲۳ میلیون تومان به محدوده ۳۰ میلیون تومان رسید و روی آن ثابت ماند.

به گزارش مجله دلتا هرچند که به نظر می‌رسد بازار مسکن در شمال شهر تهران تا حدودی به ثبات قیمتی رسیده و اصطلاحا بازار خود را شناخته است، اما این بازار همچنان تحت تاثیر معاملات سفته‌بازانه و سوداگرانه قرار دارد. هم اکنون کمتر آگهی را می‌توان در شمال پایتخت پیدا کرد که بیش از متری ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده باشد. این در حالی است که اوایل سال گذشته قیمت آپارتمان در شمال تهران تا متری ۱۰۰ میلیون تومان و حتی بیشتر پیش می‌رفت.

مهمان ناخوانده بازار مسکن

از ابتدای اسفندماه ۹۸ با ورود مهمان ناخوانده کووید ۱۹، خرید و فروش در مناطق ۱ و ۲ پایتخت به نصف رسیده است. واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از سفته‌بازان در شمال تهران با استفاده از رکود فعلی اقدام به خرید واحدهای زیر قیمت می‌کنند و این بازار به شکل نیمه جان هنوز سرپاست.

قیمت آپارتمان 1 قیمت مسکن در شمال تهران 

امتناع از انجام معامله البته بیشتر از طرف فروشنده‌هاست، چرا که از آذرماه سال ۹۸ به بعد با ورود سفته‌بازان به بازار مسکن معاملات رونق گرفته بود و فعالان انتظار داشتند شب عید با یک بازار خوب مواجه باشند. اندک معاملاتی که این روزها در بخش سرمایه‌گذاری یا تبدیل به احسن انجام می‌شود مرتبط با واحدهای خالی است، چراکه متعاملین از مواجهه با یکدیگر خودداری می‌کنند.

گشتی در آگهی‌های فروش ملک نشان می‌دهد قیمت یک آپارتمان نوساز ۱۴۴ متری در قیطریه ۶.۳ میلیارد تومان تعیین شده که متری ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می‌شود. آپارتمان نوساز ۱۴۵ متری در سعادت آباد ۵.۸ میلیارد تومان فروخته می‌شود که قیمت هر متر مربع آن ۴۰ میلیون تومان است. یک آپارتمان ۱۰۰ متری پنج سال ساخت در جردن با قیمت ۳.۵ میلیارد، یعنی ۳۵ میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش، آخرین ماه از سال ۹۸ بازار مسکن تهران رونق چندانی نداشت و فقط ۱۰ هزار و ۲۴۲ فقره معامله انجام شد. با این حال بازار مسکن پایتخت از رشد قیمت‌ها بی‌نصیب نماند و میانگین قیمت مسکن شهر تهران در مقایسه با بهمن ماه ۸.۷ درصد و نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۴۲ درصد بالا رفت و به عدد بی‌سابقه ۱۵.۶ میلیون تومان در هر متر مربع رسید. این بالاترین نرخ رشد ماهیانه از اردیبهشت ماه تاکنون بوده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آگاهی از آخرین قیمت‌ مسکن در تهران “قیمت آپارتمان ۷۵ تا ۱۰۰ متری” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. روزبهانی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۹:۰۵ ق٫ظ

    بازار ملک فعلا روبه رکود است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds