طریقه شستن سبزی و میوه با سرکه

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از محلول سرکه و آب برای شست‌وشو و ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات، روشی کاملا بی‌ضرر و مطمئن است.
شستن سبزی و میوه با سرکه

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، اهمیت شست‌وشو و ضدعفونی کردن مواد غذایی از قبیل میوه‌ها و سبزیجات بسیار بیش‌تر از قبل شده است؛ به همین دلیل اکثر ما این دغدغه را داریم که بهترین روش برای شستن میوه و سبزی چیست. به شما اطمینان می‌دهیم که شستن سبزی و میوه با سرکه یکی از بهترین روش‌هاست؛ حتی پژوهشگران نیز طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که محلول آب و سرکه به میکروب‌زدایی بهتر کمک زیادی می‌کند و سرکه می‌تواند ۹۸ درصد باکتری‌های سطحی میوه‌ها و سبزیجات تازه را از بین ببرد. در ادامه این مطلب مجله دلتا با ما همراه باشید تا نحوه شستن سبزی و میوه با سرکه را یاد بگیرید.

روش شستن سبزی با سرکه

وسایل مورد نیاز

  • ۱ پیمانه سرکه تقطیری سفید
  • بطری اسپری‌دار
  • کاسه یا لگن بزرگ

نحوه شستن میوه‌ها و سبزیجات دارای سطح صاف

  • مرحله ۱

برای شستن سبزی و میوه با سرکه در صورتی که دارای سطح صاف است، در یک بطری اسپری‌دار، ۱ پیمانه سرکه تقطیری سفید به‌اضافه ۳ پیمانه آب بریزید. در بطری را سفت ببندید و حسابی تکان بدهید تا آب و سرکه خوب باهم مخلوط شوند.

شستن میوه با سرکه

  • مرحله ۲

این محلول را می‌توانید روی میوه‌ها و سبزیجات دارای سطح صاف مانند سیب و گوجه اسپری کنید. عمل اسپری‌کردن را چندین بار (۵ تا ۶ بار) انجام دهید تا تمام سطح از محلول آب و سرکه پوشیده شود و سپس پوست محصول را با دستتان خوب بمالید تا محلول میکروب‌زدا به همه نقاط برسد.

  • مرحله ۳

میوه‌ها و سبزیجات اسپری‌شده را زیر شیر آب سرد بشویید تا طعم باقی‌مانده سرکه از بین برود. باید تمام سطح را با دستتان خوب بمالید تا هیچ اثری از سرکه باقی نماند. در آخر هم آب اضافی میوه‌ها و سبزیجات شسته‌شده را بچکانید و قبل از مصرف با حوله تمیز خشک‌شان کنید.

ضدعفونی کردن سبزیجات

راهنمای شستن سبزی‌های برگ‌دار و نامسطح

  • مرحله ۱

در صورتی که سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج یا کاهو خریده‌اید و قصد ضدعفونی کردن آن‌ها را دارید، ابتدا در یک کاسه بزرگ، ۱ پیمانه سرکه تقطیری سفید به‌اضافه ۳ پیمانه آب بریزید و با قاشق یا چیزی مشابه آرام هم بزنید تا آب و سرکه خوب با هم مخلوط شوند.

  • مرحله ۲

در این مرحله سبزیجاتی برگ‌دار مانند کاهو و اسفناج را پس از برگ‌برگ کردن در محلول آب و سرکه بخیسانید و سپس زیر شیر آب سرد بشویید. آب سبزیجات را خوب بگیرید و لای یک پارچه تمیز آن‌ها را خشک کنید.

سبزی را با چی بشوریم؟

  • مرحله ۳

سبزیجاتی که دارای سطح ناصاف و پر از درز و شکاف است، مانند گل‌کلم و بروکلی را حداقل ۲ دقیقه در محلول آب و سرکه بخیسانید و سپس زیر شیر آب سرد بشویید. در آخر هم آب اضافی‌شان را بگیرید و قبل از مصرف خشک‌ کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…