مناطق پرطرفدار تهران برای خرید خانه

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت بازار مسکن شهر تهران را طی اسفند سال ۹۸ اعلام کرد
مناطق پرطرفدار تهران برای خرید خانه

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از ثبت ۴ هزار و ۴۰۰ فقره معامله در اسفندماه ۹۸‌ در پایتخت خبر داد و ۳ منطقه را از مناطق پرطرفدار تهران برای خرید خانه دانست.

به گزارش مجله دلتا بر اساس آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن، در اسفندماه ۹۸ بیشترین معاملات مسکن تهران به مناطق ۵، ۲ و ۴ شهرداری از مناطق پرطرفدار برای خرید خانه به ترتیب با ۲۱۶۱، ۱۱۸۸ و ۱۱۴۵ فقره معامله تعلق داشته است. کمترین معاملات پایتخت را نیز مناطق ۱۹ با ۸۱ مبایعه نامه، منطقه ۲۲ با ۱۱۹ مبایعه نامه، و منطقه ۱۶ با ۱۷۱ مبایعه نامه به خود اختصاص داده است. در منطقه ۹ شهرداری تهران نیز ۱۸۶ مبایعه نامه ثبت شد.

میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در اسفند ۹۸، ۱۵میلیون و ۶۵۸ هزار تومان معامله شد که این رقم در مقایسه با بهمن که ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان ثبت شده ۸.۷ درصد افزایش قیمت و نسبت به اسفند ۹۷ که هر مترمربع حدود ۱۱ میلیون تومان معامله می‌شد، ۴۲.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است که بیشترین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نیز به منطقه یک با هر مترمربع ۳۳ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان، منطقه ۳ با ۲۷ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان، منطقه ۲ با ۲۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان اختصاص یافته است.

کمترین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نیز به منطقه ۱۸ با ۷ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان، منطقه ۱۷ با ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و منطقه ۱۶ با ۸ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان اختصاص یافت.

گزارش‌های دفتر اقتصاد مسکن حاکی از آن است که در سال ۹۸، ۸۴ هزار و ۹۰۱ مبایعه نامه به شکل رسمی ثبت شده که این میزان نسبت به سال ۹۷ که رقمی معادل ۱۳۰ هزار و ۳۹۶ واحد بوده است کاهش ۳۴.۹ درصدی داشته است. همچنین، میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی در سال ۹۸، ۱۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان بوده است که این رقم در مقایسه با سال ۹۷ که هرمترمربع واحد مسکونی به طور متوسط ۸ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان معامله می شد، افزایش ۶۱.۷ درصدی یافته است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…