خرید خانه در منیریه، محله پر جنب و جوش تهران

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
منیریه از محله‌های گران‌قیمت منطقه 11 شهرداری تهران است که در مرکز پایتخت قرار گرفته و بسیاری آنجا را با بورس لوازم ورزشی می‌شناسند.
خرید آپارتمان در منیریه

محله منیریه از محله‌های اصیل و مرکزی تهران است که در منطقه ۱۱ قرار دارد. بسیاری این محله را  بورس لوازم و تجهیزات ورزشی می‌شناسند و گذر بسیاری از ورزشکاران حداقل یک‌بار برای خرید ابزار ورزشی به این محله افتاده است. این محله از شمال به خیابان امام خمینی، از غرب به خیابان کارگر، از جنوب به خیابان معیری و ابوسعید و از شرق به خیابان وحدت اسلامی محدود شده است.  قیمت خرید خانه در منیریه براساس آمار آذرماه ۹۸ نزدیک به میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۱ بوده است، از این رو محله منیریه جزو مناطق گران این منطقه به شمار می‌رود. مجله دلتا این بار در محله‌گردی خود به منیریه رفته است. با ما همراه باشید.

منیریه در گذشته

در زمان قاجار، محله‌ منیریه یکی از محله‌های اعیان‌نشین شهر تهران به شمار می‌رفته است. این محله شامل باغ‌ها و اراضی متعلق به منیرالسطنه همسر ناصرالدین شاه قاجار بوده و  خود او نیز در عمارتی در این محله ساکن بوده است. نام این محله از نام منیر السلطنه برگرفته شده است.

دسترسی به منیریه

محله منیریه تهران از شمال به خیابان شیخ هادی، از غرب به خیابان حر، از طرف جنوب به محله امیریه و از سمت شرق به محله سنگلج منتهی می‌شود. این محله از لحاظ دسترسی به وسایل حمل‌و نقل عمومی وضعیت نسبتا خوبی دارد. خط اتوبوسرانی میدان تجریش_راه آهن در این محله ایستگاه دارد. علاوه بر ایستگاه مترو منیریه واقع در خط قائم_آزادگان، دو ایستگاه متروی حسن آباد و دانشگاه امام علی در این محدوده قرار گرفته‌ است. ضمن اینکه از دو خیابان کارگر جنوبی و خیابان ولیعصر دسترسی مناسبی به محله منیریه وجود دارد. خیابان های امام خمینی، وحدت اسلامی و حسن‌آباد از خیابان‌های مهم محله منیریه است که دسترسی مناسبی را به محله‌های اطراف فراهم می‌کند.

دیگر خیابان‌های مهم منیریه:

  • خیابان ابوسعید
  • خیابان معیری
  • خیابان اسدی منش
  • خیابان کرمانی
  • خیابان شعاع

محله منیریه

مراکز تجاری و تفریحی

همان‌طور که گفته شد خیابان منیریه بورس لوازم ورزشی در تهران محسوب می شود . بسیاری از برندهای ورزشی مطرح در این منطقه نمایندگی دارند و چندین مرکز خرید از جمله کاوه، تابان، حکمت ایرانیان و … در این محله به فروش لوازم ورزشی می‌پردازند. علاوه بر خیابان منیریه، خیابان‌ها و فرعی‌های اطراف آن مملو از بوتیک‌ها و مغازه‌های عرضه پوشاک مردانه و زنانه است.

فرهنگسرای ابوسعید در نزدیکی میدان منیریه از مراکز فرهنگی محله منیریه است. مجتمع تفریحی تجاری چارسو که در خیابان جمهوری قرار دارد، به این محله نزدیک است و علاقه‌مندان می‌توانند از سینمای آن استفاده کنند.

خرید خانه در منیریه

بافت فرسوده در این محله زیاد به چشم می‌خورد؛ اما از آنجا که در سال‌های اخیر روند ساخت و ساز آپارتمان در این محله سیر صعودی داشته، علاوه بر خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار، آپارتمان‌های نوساز و مجتمع‌های مسکونی را در منیریه خواهید دید. قیمت مسکن برای واحدهای نوساز این محله از متری ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۲۵میلیون تومان می‌رسد. با بررسی این محله با سایر محلات منطقه یازده، این محله جزء یکی از محله‌های گران قیمت منطقه ۱۱ محسوب می‌شود. با مراجعه به سایت املاک دلتا اولین وب سایت ملکی در ایران می‌توانید با صرف زمان اندک به آپارتمان دلخواه خود دست پیدا کنید. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت خرید آپارتمان در منیریه ایـــنجــــا کلیک کنید.

۲ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

    منیریه محله ای خوب با دسترسیهای عالی

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۳۵ ب٫ظ

      سپاس از اینکه با مجله دلتا همراه هستید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…