فریب سیستم تشخیص چهره با ماسک چاپی

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سیستم تشخیص چهره در فرودگاه، بانک، گوشی های همراه و بعضی از فروشگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تشخیص چهره

نا امنی در سیستم تشخیص چهره

محققان یک شرکت هوش مصنوعی به نام کنرون، با تاکید بر آسیب پذیر بودن دستگاه های امنیتی، اعلام کرده اند قادر به فریب نرم افزارهای تشخیص چهره و سیستم های پرداخت موبایلی با ماسک های پرینت شده هستند. تکنولوژی تشخیص چهره، تا کنون به طور گسترده به عنوان یک ابزار امنیتی توانمند مورد استقبال قرار گرفته است. نیروهای امنیتی و بسیاری از شرکت ها، مانند فرودگاه، فروشگاه ها و تولید کنندگان گوشی های هوشمند، از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش مجله دلتا، سیستم تشخیص چهره یک تکنولوژی قدرتمند برای شناسایی چهره افراد در تصاویر دیجیتال و ویدئو می‌باشد. این فناوری بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است. به کمک این سیستم چهره افراد، پلاک خودرو، رنگ صفحه و مدل اجسام تشخیص داده می‌شود. این سیستم، بانکی از اطلاعات مختلف دارد که هنگام دریافت داده های جدید آن ها را با هم تطبیق می‌دهد.

محققان این آزمایش را در سه قاره مختلف در سراسر دنیا انجام دادند. آن ها دو سیستم پرداخت موبایلی در علی پی (Alipay) و وی چت (WeChat)، یک ایستگاه بازرسی مرزی در چین و یک گیت کنترل گذرنامه را در آمستردام فریب دادند. تیم تحقیقات، چهره شخصی را روی ماسک چاپ کردند و از هویت آن شخص برای ادامه فعالیت خود استفاده کردند. نتایج نشان می‌دهد این فناوری قابل اعتماد نیست.

فناوری

با چاپ کردن ماسک های سیلیکونی، به صورت مادام العمر می‌توان با چهره شخصی دیگر از ایست های بازرسی عبور یا به جای آن ها خرید کرد. آلبرت لیو مدیر کنرون می‌گوید اگر ارائه دهندگان سرویس های امنیتی از هویت کاربران به درستی حفاظت نکنند، باید پاسخگو باشند. شرکت های زیادی درگیر این حفره امنیتی خواهند بود. گرچه این محققان نتوانستند برخی از نرم افزارهای تشخیص چهره، از جمله فیس آی دی (Face ID) اپل و هواوی را دور بزنند. این دو سیستم، تکنولوژی پیشرفته ای با نام تصویربرداری نوری دارند. شرکت کنرون مدعی شده است نرم افزار تشخیص چهره خود این کمپانی از این آزمایش سر بلند بیرون آمد.

محققان این آزمایش را تحت نظارت نگهبانان گیت انجام داده اند. این مساله نشان می‌دهد تا زمانی که نیروی انسانی شاهد انجام این فرآیند است نباید نگران بروز نا امنی شد.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۴۷ ب٫ظ

  2. بزرگی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۲ ق٫ظ

      منون از توجه شما

      پاسخ

  3. فتحی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۰۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…