آلوورا ، جادوی سبز طبیعت

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدت‌ها است که عصاره آلوورا به‌عنوان یک جایگزین ایمن و موثر، به‌جای دهان‌شویه‌های شیمیایی شناخته شده است؛ اما خواص این گیاه شگفت‌انگیز به همین مورد ختم نمی‌شود.
آلوورا

این گیاه بیشتر در شمال آفریقا، جنوب اروپا و جزایر قناری دیده می‌شود. امروزه آلوورا در مناطق گرمسیری در سراسر جهان رشد می‌کند و خواص بی‌شماری دارد. محققان به‌تازگی تحقیق و بررسی در مورد خاصیت‌های دیگر این گیاه را آغاز کرده‎اند. در این مطلب به خواص شگفت‌انگیز  گیاه آلوورا می‌پردازیم.

تسکین‌دهنده‌ دستگاه گوارش

به گزارش مجله دلتا؛ بیماری رفلاکس معده، یک اختلال گوارشی است که اغلب باعث سوزش سر معده و شکم می‌شود. بررسی‌های متعدد نشان داده است که مصرف ۱ تا ۳ گرم ژل آلوورا‌ در هنگام بروز اختلال گوارشی یا پس از صرف غذا، می‌تواند شدت رفلاکس را کاهش دهد.

تازه نگه‌داشتن محصولات

مقاله‌ای در سال ۲۰۱۴ به صورت آنلاین توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شد. در این مقاله، تحقیقی روی تعدادی گوجه‌فرنگی آغشته به آلوورا‌ انجام شد و نشان ‌داد پوششی که دور گوجه‌فرنگی ایجاد شده، مانع از رشد بسیاری از باکتری‌های مضر موجود در سبزیجات شده است. در نتیجه، ژل آلوورا می‌تواند سبزیجات را تازه و سالم نگه دارد و از رشد باکتری‌ها جلوگیری کند.

آلوورا یک دهان‌شویه

آلوورا

محققان عصارۀ آلوورا‌ را به‌عنوان یک جایگزین ایمن و موثر به‌جای دهان‌شویه‌های شیمیایی می‌شناسند. گیاهانی که شامل ویتامین C هستند، می‌توانند از تولید پلاک و جرم جلوگیری کنند؛ همچنین اگر دچار خون‎ریزی یا سوزش لثه شوید، می‌توانید از این گیاه استفاده کنید.

کاهش قند خون

طبق یک پژوهش، دو قاشق غذاخوری آب آلوورا در روز می‌تواند باعث کاهش میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود. ممکن است با بررسی‎های بیشتر مشخص شود این گیاه تاثیری فوق‎العاده‌ در درمان دیابت داشته باشد. افراد مبتلا به دیابت که داروهای کاهش‌دهندۀ گلوکز مصرف می‌کنند، هنگام مصرف آلوورا‌ باید احتیاط کنند. داروهای دیابت، میزان قند خون شما را کاهش داده و اگر هم‌زمان از آلوورا نیز استفاده کنید، قند خون شما تا سطح خطرناکی کاهش می‎یابد.

درمان یبوست

Aluwara 1 آلوورا ، جادوی سبز طبیعت

آلوورا‌ یک ملین طبیعی است. گروهی از دانشمندان نیجریه روی تعدادی موش تحقیقاتی انجام دادند و دریافتند که ژل به دست آمده از گیاه آلوورا‌ می‌تواند یبوست را به‌طور کامل از بین ببرد. البته در مصرف این گیاه باید احتیاط کرد زیرا ممکن است باعث بروز تومور در روده بزرگ شود.

مراقبت از پوست

شما می‌توانید از آلوورا‌ برای روشن شدن پوست صورت یا بدن خود استفاده کنید؛ خاصیت آب‎رسانی این گیاه، برای پوست بسیار مفید است. این خاصیت به این دلیل است که آلوورا در آب‎وهوای خشک و ناپایدار رشد کرده و سرشار از موادی است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

منبع: اینفوسلامت

۵ دیدگاه

  1. ناجی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۳:۱۲ ب٫ظ

    مرسی از مجله خوبتون

    پاسخ

  2. چهاردولی (سعادتی)

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۲۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. آقازاده

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۲۵ ب٫ظ

    خیلی عجیب و خارق العاده بود متن
    از امروز بریم برای پرورشش

    پاسخ

  4. آقازده

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۲۵ ب٫ظ

    خیلی عجیب و خارق العاده بود متن
    از امروز بریم برای پرورشش

    پاسخ

  5. الهی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…