آبشارهای لرستان ، خروشان در قلب زاگرس

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشارهای لرستان یکی از مقاصد مهم گردشگری در این استان هستند که تمام سال را به میزبانی توریست‎ها و مسافران مشغولند.
آبشارهای لرستان

هنگامِ شمارش آبشارهای دائمی ایران به هیچ عنوان نمی‎شود نام لرستان را از قلم انداخت. مهد آبشارهای سرزمین‎مان که با ۳۳ رودخانه دائمی و همکاری طبیعت و همدستیِ صخره‎های تکیه‎زده بر کوه، چنان تابلوهایی زیبا از رقص آب‎ها را به تصویر کشیده‎اند که گردشگران بسیاری را نه از ایران، بلکه از جهان به دام گسترده‎ی آبشارهای لرستان انداخته‎اند. با چشم‎اندازی بی‎نظیر و فضاهای باز در اطراف که برای گذراندن یک روز  کنارشان جان می‎دهد.

آبشارهای لرستان

آبشار شِوی

آبشار شوی که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است ۱۰۰ متر ارتفاع دارد، با عرض ۴۰ متر که از غاری سرچشمه گرفته و از گردنه به پایین سرازیر می‎شود. آبشاری بین استان لرستان و خوزستان که اطرافش پر است از درختان بلوط و بادام. پوشش گیاهی اطراف این آبشار بسیار دیدنی است و در تغییر فصول تنوع رنگیِ دل‎انگیز را به شما هدیه می‎کند.

آبشارهای لرستان

آبشار بیشه

یکی از معروف‎ترین آبشارهای لرستان، آبشار بیشه است که در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر درود واقع شده و به رودخانه سزار می‎ریزد. با ۴۸ متر ارتفاع و چشمه‎های متعددش در دل کوه  تا یک‎صدا زمزمه‎کنان بجوشند و این آبشار را تشکیل دهند. از شهرستان درود به سمت آبشار که برویم، مناظر زیبایی سر راه‎مان قرار دارند که سرعت‎مان را به لحاظ زیبایی خواهند گرفت و ایستگاه بیشه را یکی از دیدنی‎ترین ایستگاه‎های راه‎آهن تهران-خوزستان کرده‎اند.

آبشارهای لرستان

آبشار آب‎سفید

از اعماق تونلی در دل کوهی سنگی در ۵۰ کیلومتریِ شهر الیگودرز، آبشار پرآبی با ارتفاع ۶۸ متر سرازیر است، که به رودِ رودبار پیوسته و به رود دز می‎ریزد. از آن‎جا به آب سفید معروف است که آبِ آن پس از برخورد با سنگ‎ها به صورت حباب سفید در می‎آید و از دور مانند تور سپیدی بر سر صخره‎هااست.

 

آبشارهای لرستان

آبشار نوژیان

۹۵ متر ارتفاع آبشار نوژیان است در ۵۱ کیلومتری خرم آباد. این زیبایی طبیعی در کوه تاف قرار دارد که مقصد گردشگران بسیاری‎است؛ گردشگاه جنگلی نوژیان نیز بالای همین کوه است با پوشش گیاهی متنوع و طبیعتی و بکر که معمولاً خاصه‎ِ آبشارهای لرستان است. همچنین، برخی گیاهان دارویی مورد استفاده نیز در این حوالی می‎رویند.

آبشارهای لرستان

آبشار چکان

یکی دیگر از آبشارهای لرستان آبشار چکان است در ارتفاعات مشرف به دره چکان در ۱۴۱ کیلومتریِ خرم‎آباد، منطقه‎ای در جنوب غربیِ شهرستان الیگودرز. اطراف این آبشارِ زیبا و معروف، انواع درختان همانند گردو، زالزالک، گلابی، چنار، کیکم، بید، بلوط و… وجود دارد.

آبشارهای لرستان

آبشار وارک

در فاصله ۶۰ کیلومتریِ شهر خرم‎آباد در غرب گردنه نوژیان، نزدیک به آبشار نوژیان، سرچشمه آبشاری‎است به نام وارک. صخره‎ای سنگی که آبِ آبشار از آن جاری‎ا‎ست و پس از سقوط از ارتفاع ۱۵ متری به صخره دوم ریخته و آبشار دومی را به‎وجود می‎آورد. در کل ارتفاع این آبشار به ۵۷ متر می‎رسد و پوشش گیاهیِ اطرافش درختان بلوط، گلابی و زالزالک است.

آبشارهای لرستان

 

از شما دعوت می‎شود به ویدئوی زیبایی که در مورد آبشارها و طبیعت بی‎نظیر لرستان تهیه شده است توجه بفرمایید.

به‎طور حتم مطالب زیر برای‎تان جذاب خواهد بود:

من و قلعه رودخان و خاطره سازی

دَرِ کاروانسرای تی تی همیشه باز است

لرستان و قلعه فلک الافلاک

میبد زیبا، مُهر تاریخ بر پیشانیِ یزد

برای خواندن مطالب مرتبط به گردشگری به مجله دلتا در همین صفحه سر بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ماکان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ق٫ظ

    بسیار جاهای زیبا و قشنگ دارد لرستان.ممنون از دلتا.

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      سپاسگزارم، بله همینطوره
      🙂

      پاسخ

  2. محسن ثابتی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    مناظر زیبا و چشم نواز این استان در نوع خود منحصر به فرد میباشد

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      بله، دقیقاً همینطور است.
      🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…