پارک ملت به چه علت دیدنی است؟

۴
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پارک ملت یکی از محبوب ترین بوستان ها برای عکاسی است. هر زمان از روز می‌توانید که به آنجا بروید، هر فصل از سال که باشد می‌توانید تصاویری بسیار دیدنی برای آلبوم خاطرات خود به ثبت برسانید.
پارک ملت

تمام پارک های تهران آرامش بخش ترین نقطه آن به شمار می‌روند. برای یک نسل قبل از ما، پدران و مادران مان که محل قرار های عصرانه شان بود و بخشی از لحظات شیرین شان را آنجا گذرانده‌اند. این بوستان ها هنوز هم سر زنده و شاداب هستند و همه آنچه از دست‎شان بر می‌آید برای تازه شدن روح خسته ما، بی هیچ هزینه ای ارائه می‌کنند. پارک ملت تهران یکی از آنها است که در پاییز به یک بوستانی تماشایی تبدیل می‌شود. صدای خش خش برگ های پاییزی زیر پایمان، روی زمین باران خورده و بوی نم خاک ایده آل ترین پیاده روی است که در پایتخت می‌تواند نصیب‎مان شود. اما امروز در مجله دلتا می‌خواهیم بگوییم این همه چیز از پارک ملت نیست. بلکه ده ها علت دیگر برای رفتن به پارک ملت وجود دارد که می‌تواند شما را به آنجا بکشاند. با صفحه گردشگری مان بمانید.

گل لاله

وقتی از پارک ملت حرف می زنیم دقیقاً از چی حرف می زنیم؟

  • ازیک پیاده روی دلچسب در هوای تازه حرف می‌زنیم.
  • از شمال پایتخت می‌گوییم و تفرجگاهی مفرح و دلنشین.
  • از یکی از ده پارک برتر تهران.
  • از مجسمه های مشهور مفاخر ایران.
  • از فضایی باطراوت و شاداب.
  • از مکانی ورزشی با بازی های سرگرم کننده.
  • از پردیس گالری ملت که در این پارک قرار دارد.
  • از تماشای فیلم ها و گالری های روز.
  • از عکاسی از بهترین مناظر در همه فصول.
  • از اینکه هیچ علتی نمی تواند وجود داشته باشد که شما به پارک ملت نروید.

بوستان ملت

پارک ملت

یکی از دیدنی ترین و زیباترین بوستان های تهران پارک ملت است که ۳۴ هکتار وسعت دارد. با ورودی بسیار زیبا، پردیس گالری ملت. با دریاچه مصنوعی ومجسمه هایی از مفاخر ایران زمین. یک باغ وحش کوچک، درختانی قدیمی و سر به فلک کشیده. اینجا در فصل بهار برای گل های لاله رنگارنگ و در تابستان برای سایه درختان خود مشهور است؛ پاییز هم که به هزار رنگ چشم نواز در می‌آید و دل هر پیاده گردی را می‌رباید، وَ زمستان گاه و بیگاه زیر لایه ای از برف سپید فرو می‌رود.

ورودی پارک

پارک ملت چه خبر؟

ورود به پارک

ورودی تماشایی این پارک با گل های رنگارنگ، مجسمه های هنری، آب نما، المان های شهری، و درختان کهن، رخ نموده و همه را به سمت خود جلب می‌کند. سطح صیقلی و صاف کنار ورودی، مکانی مناسب برای تمرین اسکیت و اسکوتر سواران است. گاهی برخی جوانان و نوجوانان با ماشین های کنترلی، هیجان بازی و رقابت را اینجا تجربه می‌کنند.

کمی که از ورودی پارک جلوتر برویم، آب نمای پله ایِ زیبایی را خواهیم دید که سردیس هایی از مشاهیر ایران مانند فردوسی، سعدی، شهریار و نیما یوشیج در اطراف آن به چشم می‌خورد. خوب است چهره آنها را بشناسیم.

پارک

مجسمه های پارک ملت

دو مجسمه در پارک ملت وجود دارد که بسیار مشهور است، از همه قسمت های پارک قابل دیدن هستند و جلوه خاصی به آن بخشیده‌اند. غافل از اینکه آنها مانند فانوس دریایی عمل می‌کنند و هرجای پارک که بخواهید بروید می‌توانید کنار یکی از آنها قرار بگذارید و همراهان‎تان را آنجا بیابید.

مجسمه امیر کبیر

یکی از آشناترین مفاخر در میان ایرانی ها امیرکبیر است. صدراعظم نامدار ناصرالدین شاه که تندیسی با ابهت و با شکوه از این مرد تاریخ، در پارک ملت وجود دارد. گویا آنجا ایستاده و از بالای آب نما نظاره گر مردمی است که برای گردش و تفریح به این بوستان آمده‌اند.

امیرکبیر

مجسمه مادر

مجسمه های کوچک و بزرگی از مادر و مقام والای عشق مادرانه در همه جای دنیا ساخته شده و می‌شود. کم پیش می‌‎آید که در سفرتان به شهر های مختلف جهان نماد مادر را نبینید. در چند گوشه از پایتخت‎مان تهران هم، مجسمه های معروف و زیبایی از مادر خواهید یافت. یکی از زیباترین آنها،در همین پارک ملت است. مادری که کودک خود را در آغوش گرفته و با مهر به او نگاه می‌کند.

مجسمه مادر

دریاچه پارک ملت

در قسمت بالایی پارک ملت دریاچه ای مصنوعی به چشم می‌خورد که جلوه خاصی به طبیعت این بوستان بخشیده است. همچنین پلی فلزی روی دریاچه هست که زیبایی آن را چند برابر کرده و قدم زدن و تماشای پارک از روی آن، حس فرح بخشی را به پیاده گرد ها می‌دهد. از آنجا می‎توانید چشم انداز متفاوت و زیبایی به قسمت های مختلف پارک و دریاچه داشته باشید. زیبایی های تهران کم نیست.

ماشین دودی

در ضلع جنوبی پارک یک قطار قرار داده شده که اتفاقاً واقعی است. این همان قطاری است که در تهران قدیم به ماشین دودی معروف بود و در سال ۱۲۶۵ شمسی، در زمان ناصرالدین شاه مردم تهران را به حرم شاه عبدالعظیم می‌برد. هم اکنون بر ریل های خودش در پارک ملت کار گذاشته شده و یکی از جاذبه های گردشگری  و سوژه های عکاسی در این پارک محسوب می‌شود.

ماشین دودی

سینما چهاربعدی

در ضلع غربی پارک ملت و بعد از دریاچه و باغ وحش یک سینمای چهار بعدی قرار دارد که اگر به هیجان علاقه دارید، این سینما گزینه نسبتاً خوبی برایتان به حساب می‌آید.

زمین بازی کودکان

در پارک ملت دو فضای بازی برای کودکان وجود دارد. اولی در نزدیکی خیابان ولیعصر، در بلوار پارک، وَ زمین بازی دیگر در ضلع جنوبی پارک، پشت پردیس سینمایی قرار گرفته است، تعدادی میز شطرنج هم آنجا قرار دارد که شما می‌توانید در حین بازی کودکان، با دیگر علاقه مندان به این ورزش رقابت کنید.

باغ وحش کوچک

یک باغ وحش کوچک در قسمت غربی پارک بنا شده که بیش از ۳۰ گونه پرنده و حیوانات دیگر را در خود جای داده است. می‎توانید حیواناتی چون طاووس، فنچ، مرغ عشق، طوطی، شتر مرغ، قو مشکی، طوطی، اردک، مرغابی، پلیکان، جغد، کرکس و حیواناتی چون گوزن شاخ دار، مارال، شترمرغ، خرگوش، میمون، بز کوهی، آهو و غزال را در این باغ ببینید.

باغ وحش

امکانات ورزشی متنوع

برای ورزشکاران هم در این پارک فکر و فضا ها و لوازم ورزشی مورد نیازی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده که لحظاتی را به سلامتی خود برسند.

میزهای تنیس: هنگام رفتن به پارک ملت راکت ها و توپ مخصوص تان را بردارید، و با همراهان خود، یک رقابت جانانه را تجربه کنید.

 فوتبال دستی: میز فوتبال دستی های پارک شما را به دهه ۵۰ خواهد برد. اینجا لحظات شادی را می‌توانید با دوستان‎تان برای خود به وجود آورید.

پیاده روی: همانطور که قبلاً هم گفتیم از جمله تفریحات بسیار لذت بخش در پارک ها پیاده روی است. قدم زدن در میان درختان بلند قامت و فضای سرسبز و چمن کاری شده پارک ملت، گذر از اطراف دریاچه و لذت بردن از مناظر دیدنی، از جمله فعالیت هایی است که هرگز از ذهن‎تان پاک نخواهد شد.

پیاده روی

بدمینتون: در برخی از بخش های این بوستان می‌توانید بازی های گروهی با توپ را تجربه کنید. جوانان بسیاری را در پارک خواهید دید که در گوشه و کنار آن به بازی بدمینتون مشغولند.

والیبال: فضای مخصوصی برای بازی والیبال در پارک ملت در نظر گرفته شده، اما شما باید تور بازی تان را حتماً با خود ببرید.

زمین ورزش: صبح ها بانوان و آقایان بسیاری را خواهید دید که به پارک آمده و ورزش دسته جمعی انجام می‌دهند، روز خود را با نشاط و انرژی آغاز و به سلامت خود کمک می‌کنند. شما هم به آنها بپیوندید.

عکاسی

پارک ملت یکی از محبوب ترین بوستان ها برای عکاسی است. هر زمان از روز می‌توانید که به آنجا بروید، هر فصل از سال که باشد می‌توانید تصاویری بسیار دیدنی برای آلبوم خاطرات خود به ثبت برسانید.

پردیس سینمایی پارک ملت

پردیس سینمایی با سازه ای جالب، از آن جاذبه های فرهنگی است که از دور چشم ها را خیره می‌کند. یکی از برترین پردیس گالری های تهران که هر ساله میزبان جشنواره های مختلف هنری و سینمایی است. در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع با چهار سالن نمایش و یک سینما تک (سینمای ویژه). یکی از سالن های سینما نیز دارای سن است که برای برپایی همایش ها و کنسرت ها استفاده می‌شود.

پردیس ملت

چطور برویم؟

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از بزرگراه نیایش

 اتوبوس: به ایستگاه نیایش یا پارک ملت بروید و تا پارک قدم بزنید.

تاکسی: از میدان ونک سوار تاکسی های میدان تجریش شده و روبه روی پارک پیاده شوید.

ماشین شخصی: باید به خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش بروید. اتفاقاً پارک ملت در قسمت غربی خود پارکینگ هم دارد.

۴ دیدگاه

  1. مهدی فراهانی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

    بسیار زیبا و دیدنی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

  2. مسرور

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۵۱ ب٫ظ

    آخی یادش به خیر
    اولین روزی که اونجا رفتم و قشنگ یادمه
    عالی ….

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

      آخی… شاد باشید همیشه 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…