پارک قیطریه در هوای دو نفره پاییزی

۴
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر دوست دار حیوانات هستید و از این موجودات که به زندگی با انسان ها خو گرفته اند لذت میبرید، می‌توانید با غذا دادن به این گربه ها و یا فقط نوازش کردن شان کلی انرژی مثبت از آنها بگیرید.
پارک قیطریه

بارها شده در پاییز تصمیم گرفته‌اید به جایی بروید و قدم بزنید. جایی که در این هوای به قول معروف دونفره، حسابی هم لذت پیاده روی زیر نم باران را ببرید و هم خاطره خوبی از این گردشگری یک روزه داشته باشید. من فکر می‌کنم پارک های تهران در پاییز چه بخواهیم و چه نخواهیم، چه در هوای دو نفره اش جفت باشیم یا تنها، می‌توانند حال و هوای دلمان را خوب کنند. پارکی مثل پارک قیطریه یکی از آنهاست که امکان ندارد در تهرانگردی های‎تان به آنجا سر نزده باشید. یا خاطره ای از این پارک زیبا از اطرافیان‎تان نشنیده باشید. پس با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه شوید تا قدمی روی خش خش برگ های این کهنه قلندر پایتخت بزنیم.

پاییز

در پارک قیطریه چه کنیم؟

می‌توانیم در پیاده راه ها و سنگ فرش های پارک قیطریه با منظره های پوشیده از درخت آن قدم بزنیم. می‌توانیم از بازاراچه کوچک آن، صنایع دستی و هنری بخریم و در تفریحگاه های آن اوقاتی جذاب را رقم بزنیم؛ عکس هایی از گردش کم هزینه و پرخاطره‌مان ثبت کنیم و مزه لذتش را برای مدت ها زیر دندانمان حفظ کنیم.

خاطره بسازیم

از همان لحظه قدم گذاشتن در بوستان قیطریه به دنیایی از زیبایی و حال و هوای خوش وارد می‌شوید. فروشندگان خوشمزه های خیابانی مقابل ورودی آن نشسته اند و کمترین چیزی که می‌فروشند، بلال و چای است. در هوای سرد شب های پاییزی و بارانی یک کاسه آش رشته می‌تواند کلی گرم‎مان کند. راستی من تجریه عدسی های قیطریه با کشک را هم دارم! آن هم در یک شب زمستانی. امتحان کنید.

تفریح

در زیبایی های منحصر به فرد یک پارک جنگلی شهری کنار یک حوضچه آب یا استخر نشستن، یا زیر آلاچیق های بزرگ از باران پناه گرفتن، به رفت و آمد دیگران در راه های تو در توی و پیچ در پیچ جاده های بوستان نگاه کردن و در نهایت جست و خیز گربه های حفاظت شده در پارک را تماشا کردن، ساختن خاطره ای است که از فراموش نشدنی ترین های خاطرات زندگی است.

موسیقی بشنویم

در گشت و گذار در پارک قیطریه حتماً صدای چند تن از جوانان هنرمند را خواهید شنید که در دسته های کوچک و بزرگ جمع شده اند و در حال اجرای قطعات موسیقی هستند. زیر آلاچیقی نشسته اند و ساز و آواز و هنرشان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند تا فضای مطبوع پارک را فرح بخش تر کنند. در قسمتی از پارک نیز ممکن است به گروه اجرایی نمایش خیابانی بر بخورید و دل به دل آنها بدهید و با قصه شان همراه شوید.

موسیقی

به سینما شش بعدی برویم

چه بچه ها همراه‎تان باشند و چه نه، فرقی نمی‌کند. سینما شش بعدی که در پارک قیطریه وجود دارد، نه تنها بچه ها و جوانان بلکه تمام رده های سنی را هیجان زده خواهد کرد.

پارک قیطریه تقریباً سلیقه تمام افراد را پوشش می‌دهد. می‌توانید با خانواده و یا دوستان از سرگرمی در این سینما لذت ببرید. می‌توانید ژانرتان را خودتان انتخاب کنید. جایتان را خودتان مشخص کنید و روی صندلی بنشینید. عینکتان را روی چشمانتان بگذارید و تا آخر نمایش جیغ بکشید.

همچنین با تفنگ های لیزری در بخش سینما هفت بعدی هم می‌توانید بازی های دیجیتالی و آنلاین را تجربه کنید. بفرمایید یک پرس آدرنالین.

پیاده روی و عکاسی کنیم

در پارک قیطریه مسیرهای خوبی برای پیاده روی هست که امکان ندارد در پاییز بتوانید به راحتی از کنار آن بگذرید. صدای خش خش برگ ها را زیر پایتان را نشنوید و بوی نم را حس نکنید، درحالی که از سرما دستتان را داخل جیب همسرتان بردید و آرام آرام داخل تونل های درختی قدم می‌زنید.

استخر

همچنین پارک قیطریه یک بوستان ۴ فصل است و هر فصل از آن زیبایی مخصوص به خود را دارد. پس تا دلتان بخواهد می‌توانید سوژه های مختلف بیابید. و سلفی های متعدد ثبت کنید. به علاوه گربه ها هم گاهی به قاب دوربین شما سرک خواهند کشید.

به زمین اسکیت و بازی برویم

در این پارک زمین مناسبی برای اسکیت کردن نیز راه اندازی شده که نوجوانان و جوانان می‌توانند در کنار بازی آموزش های لازم برای این ورزش را هم ببینند. از سویی اگر کودکانتان را نیز به پارک قیطریه ببرید می‌توانید در زمین بازی بچه ها کلی سرگرمشان کنید.

خوشمزه گردی کنیم

غیر از اینکه در پاییز و شب های زمستان می‌توانید به لبو و باقالی و بلال و آش و فلافل را به صورت دائم دسترسی داشته باشید، خوب است بدانید تعدادی غرفه، یک کافی شاپ و دکه اغذیه فروشی هم داخل پارک وجود دارد. همچنین اینکه اطراف این پارک رستوران ها، کافه ها و فست فود های بسیاری هست که می‌توانید از آن ها غذا تهیه کنید و در فضای پارک نوش جان کنید.

به بازارچه ملل مکان دوستداشتنی من برویم

اصلاً وقتی به پارک قیطریه می‌روید ناخودآگاه خود را در این بازار چه خواهید یافت. اینجا مکان مورد علاقه نگارنده است. انواع و اقسام وسایل سنتی، بشقاب ها، لیوان و دیگر اجناس سرامیکی. مانتو ها و زیورآلات رنگارنگ، کیف، وسایل تزیینی و شیشه ها و بطری های نگهداری مواد، و صدها خریدنی دیگر را می‌توانید از آنجا تهیه کنید. یادگاری های بی نظیری که خاطرات ما را همیشه زنده نگه می‌دارند.

بازارچه

به فرهنگسرای ملل برویم

بسته به نوع فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید فرهنگسرای ملل می‌تواند برایتان جذابیت داشته باشد. همچنین کلاس های آموزشی-فرهنگی نیز در این مکان برگزار می‌شود. بخش های مختلفی مانند نگارخانه، گالری، کتابخانه و کانون فرهنگ و زندگی این فرهنگسرا را تشکیل داده اند. به علاوه برنامه هایی مرتبط با جشن ها و اعیاد ملی مانند شب یلدا و عید نوروز، شعر خوانی، نقاشی و تئاتر کودک، آشنایی با شیوه صحیح تربیت فرزندان،‌ نقد و بررسی فیلم و کتاب و … برگزار می‌شود.

 و حرف آخر

پارک قیطریه برای گربه هایی که در این پارک زندگی می‌کنند بسیار مشهور شده است. اگر دوست دار حیوانات هستید و از این موجودات که به زندگی با انسان ها خو گرفته اند لذت میبرید، می‌توانید با غذا دادن به این گربه ها و یا فقط نوازش کردن شان کلی انرژی مثبت از آن‌ ها بگیرید. به علاوه اگر دنبال خرید خانه در منطقه قیطریه و اطراف آن هستید حتماً به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

خاطره

۴ دیدگاه

  1. رضا

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ق٫ظ

    ممنون . قبل تر ها ذکر میکردین که مکان های معرفی شده برای افراد با ویژگیهای خاص مناسبه یا نه
    ممنون میشم بازم ذکر کنین.

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۳۰ ب٫ظ

      بله چشم به امید خدا، مرسی که مجله دلتا رو می خونین 🙂

      پاسخ

  2. ملکی

    ۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

      سپاسگزارم.
      اینجا رو که حتماً رفتید! 😉

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…