مسکو گردی به وقت جادو!

۷
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زمانی که وارد موزه گورکی شوید از شما می‌خواهند که کفش‌هایتان را داخل کیسه‌ای بگذارید و دفترشان را با نام و کشورتان امضا کنید...
مسکو

در اینکه جاذبه‌های دیدنی مسکو مختلف است هیچ شکی نیست. و بر هر گردشگری واجب که آنها را ببیند. اما سوال: فکرش را بکنید یک غول چراغ جادو روسی پیدا می‌کنید و به شما می‌گوید فقط بلد است برای ۲۴ ساعت شما را به مسکو ببرد تا همه جایش را ببینید! چه غولِ بی فکری! مگه داریم؟! من اگر بودم بی درنگ می‌پذیرفتم! اما شما چه می‌کنید؟ من پیشنهاد می‌کنم قبل از هر تصمیمی این مطلب از صفحه گردشگری مان را بخوانید تا بدانید چطور از همه وقتتان استفاده کنید. مجله دلتا به شما خواهد گفت چگونه این کار را بکنید.

خوب رسیدیم. اینجا مسکو قلب تپنده روسیه است. خوش آمدید. اصلاً هم نگران نباشید! چون با برنامه ریزی پیشِ رو، شما می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های شهر و نقاط محبوب بومی را در همین ۲۴ ساعت تماشا کنید. همچنین اینکه اگر با همین فرمان جلو بروید قسمت اعظم مسیر را پیاده طی خواهید کرد. در این صورت هم خیلی نگران حمل و نقل عمومی و تاکسی نیستید، هم کلی عکس های دیدنی برای آلبوم خاطرات‎تان ثبت می‌کنید. خوب بزن بریم مسکو گردی!

پایتخت روسیه

آغاز روز در کافه کانورسیشن

فکر کنید غول چراغ جادوی‎تان شما را صبح اول وقت در مسکو رها کرده است! خوب چه غمی دارید؟ بهتر. روز خود را با یک صبحانه عالی در کافه ای آغاز کنید که روح مدرن مسکو را منعکس کرده و با پنجره‌های بزرگ و دلباز و غذاهای واقعاً خوشمزه‌اش، یکی از بهترین نقاط برای آغاز روز است. اینجا «کافه کانورسیشن» (Conversation Café) در «بولشوی نیکیتسکا» (Bolshaya Nikitskaya) است که سالادهای تازه با گیاهان فصل، تخم‌مرغ و قهوه‌های عالی به شما ارائه می‌کند. متوسط قیمتی اینجا کمی گران است، اما برای این روز جادویی و استثنایی لازم نیست نگرانش باشید. لذتش را ببرید.

کافه کانورسیشن

گردش در اطراف دریاچه پاتریارشی

خوب بعد از صبحانه‌ای که نوش جان کردید به سمت «دریاچه پاتریارشی» (Patriarshie) بروید. در کوچه‌ها و گذرگاه‌های این منطقه جذاب و پر از کافه‌های عالی و مردم زیبا خود را غرق کنید. روی یکی از نیمکت‌ها در کنار مردم محلی دمی بنشینید و قوهای دریاچه را تماشا کنید. به نظرم در تابستان یکی از تفریح‌های لذت‌بخش همین است. اگر در ماه‌های زمستانی در مسکو بودید هم می‌توانید اسکیت‌هایتان را بیاورید و روی دریاچه یخزده بازی کنید.

جالب است به شما بگویم شب‌ها در منطقه پاتریارشی جشنی برپا و مردم مشغول تفریح و شادی هستند. بسیاری از کلوب‌ ها و کافه‌ها گران و لوکس هستند. پس بد نیست از همان چراغ جادو بخواهید با بهترین لباس‌هایتان شما را به اینجا بیاورد.

دریاچه پاتریشیا

بازدید از موزه گورکی

آها! یک جاذبه دیدنی رایگان! به سراغ «خانه ریابوشینسکی» (Ryabushinsky Mansion) که به «موزه گورکی» (Gorky’s Museum) هم شناخته می‌شود بروید. این خانه تاریخی، به سال ۱۹۰۶ تعلق داشته و نمونه‌ای شگفت انگیز از معماری آرنوو به حساب می‌آید. و از همه بهتر همان رایگان بودن آن است. زمانی که وارد موزه شدید از شما می‌خواهند که کفش‌هایتان را داخل کیسه‌ای بگذارید و دفترشان را با نام و کشورتان امضا کنید. بعد از این شما می‌توانید آزادانه در دو طبقه اینجا گردش کنید و از دیدن لوسترهایی شبیه به لاکپشت، پلکان مارپیچ و حتی یک نیایشگاه مخفی لذت ببرید. برای گردش در این موزه توجه داشته باشید که در روزهای دوشنبه، سه شنبه و آخرین پنجشنبه هر ماه تعطیل است.

موزه گورکی

ناهار در رستوران خاچاپوری

خوب ظهر آمد و دوباره وقت آن رسیده که به خوشمزه گردی برسید. فکر کنم امتحان کردن غذاهای گرجی پیشنهاد بدی نباشد. از عمارت ریابوشینسکی ۱۰ دقیقه‌ای را در امتداد «بلوار توِرسکوی» (Tverskoy) پیاده بروید. اگر تابستان باشد از تماشای فضای سبز خیابان و اگر زمستان باشد از چراغانی‌های کریسمس لذت خواهید برد. تا می‌توانید عکس بگیرید. خوب به رستوران گرجی محبوب یعنی «خاچاپوری» (Khachapuri) رسیدید. در اینجا غذاهای خوشمزه و لذیذی از این کشور را با رویکردی جدید به مشتریان ارائه می‌کنند. در خاچاپوری مسکو فرش‌های سنتی روی دیوار یا ظروف سفالی را نمی‌بینید. غذاهای این رستوران برای کسانی که به گوشت علاقه دارند مناسب است. می‌توانید این غذاها را با سوپ‌های غلیظ و عالی همراه کنید. مطمئنم طعمش را فراموش نمی‌کنید.

رستوران

پرسه زدن در حوالی مرکز شهر

اگر جای شما بودم و به وقت جادو در مسکو، بعد از ظهر را با پرسه زدن در حوالی مرکز شهر با جاذبه‌هایی چون میدان سرخ سپری می‌کردم. اینجا یکی از افسانه‌ای‌ترین نقاط شهر به شمار می‌رود. با تاریخ، زیبایی و عظمتش بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد وَ چندین مکان دیدنی مشهور را در خود جای داده است. این میدان با یکی از دیوارهای کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل، مقبره لنین و «موزه دولتی تاریخ» و دیپارتمنت استور «گوم» (GUM) احاطه شده‌ است. تماشای اینجا در تابستان و زمستان یا شب و روز به یک اندازه دل‌انگیز خواهد بود. در ماه‌های سرد پیست پاتیناژ و بازار کریسمس در این حوالی برپا می‌شود. پس خیلی فرق هم نمی‌کند که چه فصلی در مسکو رها شده‌اید.

میدان سرخ

خسته نشوید…

بزرگ‌ترین اسباب‌بازی فروشی اروپا، یعنی «دنیای بچه ها» (Children’s World) در «خیابان نیکولسکایا» (Nikolskaya) است. اگر هنوز هم انرژی داشتید بروید و سری به آنجا بزنید. این فروشگاه بزرگ با فضای زیبا، پر نور، ساعتی عظیم و تصاویر شخصیت‌های کارتنی برای کودکان بسیار جذاب است. از بالای بام این ساختمان، مناظری زیبا از مرکز شهر مسکو را تماشا کنید. در نزدیکی ورودی بام هم «موزه اسباب بازی‌های شوروی» وجود دارد که برای مقایسه بازی‌های کودکان روسی گذشته و امروز جای جالبی است. خوب دیگر باید گرسنه باشید.

اسباب بازی

شام به سبک غذاهای روسی

بله! قبل از اینکه غول چراغ سراغتان بیاید بهتر است به «اودسا ماما» (Odessa Mama) بروید، برای شام. فکر کنم ترکیبی از غذاهای روسی-اوکراینی بد نباشد. مالکان این رستوران فضایی راحت و خودمانی ترتیب داده‌اند و در منو می‌توانید غذاهایی عالی برگرفته از شهر ساحلی اودسا را ببینید. ترکیب آن‌ها از غذای دریایی و غذاهای خانگی اینجا را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای صرف شام کرده‌ است. اینجا معمولاً خیلی شلوغ و پر سر و صدا می‌شود و شما را برای شبی پرشور آماده می‌کند. خوب دیگر وقت بازگشتن است. امیدوارم بارها و بارها این سفرهای جادویی را تجربه کنید و لذتش را ببرید. شاد باشید.

شام روسی

۷ دیدگاه

  1. آقازاده

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

      سپاس 🙂

      پاسخ

  2. سیامک مودت

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • گلزار

      ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۴۰ ب٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  3. یوسفی

    ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۴۰ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۳ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…