ایرانگردی

گردشگری گیلان ، خاطراتش محال است از یادمان برود

۴
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از زیباترین مکان‌های طبیعی استان گیلان ییلاق ماسال است. جایی‌است بر فراز ابرها و در فصول بهار و تابستان پذیرای خیل عظیمی از طبیعت‌دوستان است.
گردشگری گیلان

گیلان یکی از سرسبزترین و زیباترین استان‌ها در ایران است. همان‌جا که هر نوع جاذبه‌ای را در دل خود جای داده. از دریا، جنگل، رود، دریاچه و کوهستان گرفته تا جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیار. یکی از پر‌بازدید‌ترین استان‌های کشور که هر سال تعداد بی‌شماری گردشگر و طبیعت‌گرد را به سمت خود می‌کشاند.

همراه صفحه گردشگری دلتا باشید تا راهنمایی باشد برای سفر دلچسب به گیلان‌زیبا.

گردشگری گیلان

جاذبه های گردشگری گیلان

  • قلعه رودخان

در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن، دژی‌است بسیار باشکوه. قلعه رودخان نام دارد، مربوط به دوره سلجوقیان. بر بلندای ارتفاعات جنگلی است. نمونه‌ای ارزشمند از یک قلعه کوهستانی که در فضای جنگلی بسیار زیبا، پذیرای گردشگران است.

گردشگری گیلان

  • ییلاقات ماسال

 منطقه‎ای بسیار خوش آب و هوا است. مراتع بی‌نظیری را در ماسال استان گیلان، خواهید دید. کلبه‎های چوبی زیبایی را در آن‌جا خواهید یافت که مکان خوبی برای ماندن در این ییلاق زیبا هستند.

گیلان

  • روستای ماسوله

روستای پلکانی ماسوله در شهرستان فومن، با فاصله کمی از قلعه رودخان واقع شده است. در ماسوله گیلان هم از فرهنگی غنی و بافتی تاریخی بازدید خواهید کرد و هم طبیعتی بکر و زیبا، که خاطره خوبی از سفر به شمال برای‎تان خواهد بود.

گردشگری گیلان

  • ساحل و پارک جنگلی گیسوم

یکی از زیباترین جنگل‌های گیلان و پارک‌های جنگلی، گیسوم است که با گذشتن از  جاده‌ای بسیار زیبا بین درختان سر به فلک کشیده، به ساحل گیسوم خواهید رسید. اگر دنبال آرامش می‌گردید، روزهای غیر تعطیل را برای سفر به این مکان انتخاب کنید.

جاذبه های گیلان

  • تالاب انزلی

از بزرگ‎ترین و ارزشمندترین تالاب‌های دنیا، تالاب انزلی‌ست. اگر طبیعت‌گرد هستید، اجازه ندهید تماشای این تالاب از دست‌تان برود. یکی از چشم‌نوازترین مناظر آبی کشور است و مکانی مناسب برای پرنده‌نگری. قایق‌سواری در میان نیلوفرهای آبی یکی از تفریحان فرح‌بخش این ناحیه است.

جاذبه گردشگری گیلان

  • شیطان کوه

یکی از جاذبه‌های اصلی لاهیجان گیلان، منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوااست به نام شیطان کوه. هم دریاچه دارد و هم جنگل و هم آبشار. به بام لاهیجان هم شهرت دارد. تماشای شیطان کوه از تله کابینش تصویری فراموش نشدنی‌است.

شیطان کوه گیلان

غذاهای گیلانی

غذاهای معروف گیلان بیشتر محلی هستند و خوشبختانه در بیشتر رستوران‌هایش سرو می‌شوند.

  • باقلا قاتق

کلاً باقلا قاتق از غذاهای معروف استان‌های شمالی کشور است. در تهیه این غذا از موادی مانند باقلای رشتی، شوید، سیر و تخم مرغ استفاده می‌شود.

جاهای گردشگری گیلان

  • کته کباب

در تمام شهرهای استان گیلان می‌توانید کته کبابی‌هایی را پیدا کنید که این غذای خوشمزه را به بهترین نحو سرو می‌کنند. برنجی که به صورت کته پخته می‌شود و با انواع کباب مانند کباب ترش میل می‌گردد.

ترشه تره، مرغ ترش، شامی، کال کباب و اناربیج از دیگر غذاهای معروف گیلان هستند.

۴ دیدگاه

  1. پویان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۷:۳۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۲۴ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  2. خانم طلوعی

    ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

    بسیارزیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۶ تیر ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…