تهرانگردی، تفریحات تهران

باغ کتاب تهران؛ بزرگ‌ترین کتابفروشی دنیا بیخ گوش‌مان

۶
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک بخش هیجان انگیز باغ کتاب تهران، درمانگاه کتاب است. در این درمانگاه، افرادی که هم در رشته روانشناسی تخصص دارند و هم کتابداری، آماده‌اند تا با توجه به بیماری‌ها و مشکلات افراد، کتاب‌های مفید را برای‌شان تجویز کنند. بنابراین اگر ناخوشی دارید، به کلینیک کتاب درمانی باغ کتاب تهران مراجعه کنید تا برای‌تان نسخه بپیچند.
باغ کتاب تهران

همه‌اش که نمی‌شود تفریحات هیجان انگیز معرفی کرد! بعضی از تفریحات خیلی فاخر هستند و روشن‌فکرها و فرهیختگان را به وجد می‌آورند. باغ کتاب تهران یکی از آن تفریحاتی که گرچه آدرنالین خون را بالا نمی‌برد، برای عده‌ای هیجان انگیز و خواستنی به نظر می‌رسد. باغ کتاب تهران بزرگ‎ترین کتابفروشی جهان است و همین کافی است تا خیلی‌ها حتی اگر کتاب‎دوست هم نباشند، برای رفتن به آن برنامه بچینند. هرچه نباشد، عکس با باغ کتاب در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌تواند لایک‌های زیادی همراه داشته باشد. کاری کند تا دیگران حساب ویژه‌ای روی “باغ کتاب رونده”، باز کنند. اصلاً کلی کلاس دارد. از شوخی گذشته، باغ کتاب که در تپه‌های عباس آباد تهران قرار گرفته، واقعاً دیدنی است. این باغ کاربری منحصربه‎فردی دارد. همچنین معماری عجیب و جذابش آن را به یکی از دوست داشتنی‌ترین تفریحات تهران تبدیل کرده است.

تا حالا لمکده رفتی؟

باغ کتاب یک مرکز تفریحی تمام عیار است. از یک سو با کتابخانه ملی ایران همسایه است. باغ- موزه دفاع مقدس همسایه  دیگر باغ است. فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی هم آن یکی همسایه باغ به شمار می‌رود. بنابراین باغ کتاب تهران این قابلیت را دارد تا یک روز کامل را برای بازدید از خودش و همسایه‌های عزیزش اختصاص دهید. می‌توانید در این باغ هر نوع کتابی که دوست دارید، بخرید. جا برای کتاب خواندن نیز دارد. به جایی که می‌توانید راحت و بدون دردسر در آن کتاب بخوانید و لذت ببرید، لمکده می‌گویند. لمکده‌های باغ کتاب تهران، محبوب‌ترین بخش آن هستند.

باغ کتاب به طور مشخص از سالن‌های نمایشگاهی، تالار همایش‌های اداری، فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل شده است. فضای داخلی باغ کتاب تهران از بخش‌هایی با نام‌های جذابی مثل بهارستان (کودک و نوجوان)، خیالستان (فناوری‌های دیجیتال)، نگارستان (سالن‌های سینما) و سروستان (عمومی و بزرگسال) تشکیل شده. کل مجموعه در دو طبقه ساخته شده‌ است. پردیس سینمایی هم دارد. دسترسی به فضاهای عمومی باغ کتاب کاملاً رایگان است. به سقف باغ کتاب، بام سبز می‌گویند. از بالا منظره جذاب و با ابهتی دارد.

باغ کتاب تهران
نمای داخلی باغ کتاب تهران

درمانگاه کتاب

در باغ کتاب تمام سال؛ نمایشگاه موضوعی کتاب برقرار است. همچنین کافه و خوشمزه فروشی و رستوران و مرکز عرضه غذای ارگانیک، تا دل‌تان بخواهد دارد. یک بخش هیجان انگیز باغ کتاب، درمانگاه کتاب است. در این درمانگاه، افرادی که هم در رشته روانشناسی تخصص دارند و هم کتابداری، آماده‌اند تا با توجه به بیماری‌ها و مشکلات افراد، کتاب‌های مفید را برای‌شان تجویز کنند. بنابراین اگر ناخوشی دارید، به کلینیک کتاب درمانی باغ کتاب تهران مراجعه کنید تا برای‌تان نسخه بپیچند.

کتاب‌های ازلی

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید هر کتاب که از ابتدای تاریخ نشر تاکنون در ایران وجود داشته، در باغ کتاب می‌توانید سراغش را بگیرید. شما می‌توانید به این کتاب‌های نادر از چند راه دسترسی پیدا کنید. یا “ای‌بوک” را که همان نسخه الکترونیکی کتاب است با رعایت حق ناشر و مولف از مسئولان باغ کتاب دریافت کنید. یا این‎که سفارش دهید تا نسخه‌ای از کتاب را برای‌‎تان به صورت شخصی چاپ و منتشر کنند. جالب است، مگر نه؟

چطور به باغ کتاب تهران برویم؟

برای رفتن به باغ کتاب به این آدرس مراجعه کنید: بزرگراه حقانی- مسیر غرب به شرق- بعد از تقاطع بزرگراه مدرس- خروجی کتابخانه ملی ایران- باغ کتاب. از متروی شهید حقانی می‌توانید خودتان را به باغ کتاب برسانید. جلوی مترو، معمولاً ون‌های اختصاصی ایستاده‌اند که شما را تا باغ می‌رسانند. پیاده هم می‌توانید از داخل باغ موزه دفاع مقدس خودتان را تا باغ کتاب برسانید. کافی است رمپ اصلی را گرفته و در طول آن به پیاده‌روی بپردازید. به تابلوهای راهنما نیز گوشه چشمی داشته باشید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  2. اصغر جلال کرد

    ۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

    لمس کردن کتابها در باغ کتاب با توجه به ماندگاری حداقل ۱۰ روزه ویروس کرونا بر روی سطوح باعث شیوع کرونا خواهد شد و چندین هزار نفر از این محل در معرض خطر هستند، چرا این مکان که متعلق به شهرداری است برای کسب منافع عده ای هنوز تعطیل نشده است؟ آیا منافع شخصی مدیران و یا دوستان مدیران در میان است؟

    پاسخ

  3. اسماعیل ع

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

    باغ کتاب تهران برای لاکچری ها است
    قیمتهای خوراکیها و خدمات فضایی است و فقط قشر مرفه امکان استفاده دارند و برای قشر متوسط و ضعیف هیچ فایده ای ندارد
    درامدهای باغ کتاب به جیب چه کسانی میرود، ارتباط کافه های لاکچری باغ کتاب با مدیر باغ کتاب چیست، چرا سازمان فرهنگی هنری و شهرداری بر روی درامدهای نجومی باغ کتاب و نحوه خرج کرد آن نظارت ندارند، متاسفانه مراکز درامدزا این مجموعه را با مزایده های محدود به دوستان واگذار کردند و منافع مالی مجموعه نه به مردم می رسد و نه به سازمان فرهنگی هنری، اقای اوحدی و اقای حناچی به موضوع رانت موجود در باغ کتاب توجه کنند….

    پاسخ

  4. دانشی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

    باغ کتاب

    پاسخ

  5. هاتف

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۰ ب٫ظ

    مکانی فوق العاده برای تفریح و مطالعه

    پاسخ

  6. ابراهیمی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۴۸ ب٫ظ

    کتاب های ازلی باید جالب باشد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…