آبشار لونک

۶
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باید برویم گیلان، فرقی نمی‎کند از کدام مسیر، برای دیدن آبشار باید به جاده سیاهکل- دیلمان بزنیم.
4 25 آبشار لونک

آخر نفهمیدیم این طبیعت افسونگر با مقاصد رنگارنگی که در دل خود دارد، چه از جان ما می‎خواهد. یک بار وسوسه‎مان می‎کند، دو بار وسوسه‎مان می‎کند، بار سوم دیگر چرا گول می‎خوریم. فکر کنم عمدی‎است. اصلاً به عمد دل‎مان پاپیچ‎مان می‎شود تا راهی سفر شویم؛ بترکد این دل‎مان بس که ما را به طبیعت کشاند و خاطرات‎مان را زنده و تمام موهای‎مان را سفید کرد. درست است، دستش هم درد نکند، لحظاتی را در کنار زیبایی‎ها می‎گذرانیم، اما این طبیعت خدا خیر داده که ول‎مان نمی‎کند؛ دوباره آتش به جان‎مان می‎اندازد، دِ آخر هرجایش هم، ویژگی خاص خودش را دارد؛ جنگل با درختان سربه‎فلک‎کشیده، کوه استوار، صخره‎های با استقامت، دشت‎های گل رنگارنگ، آن آبشارهایی که صدایش دمار از روزگار در می‎آورد. مثلاً همین آبشار لونک خودمان. خدایا چه کنیم آخر با این همه بلای خوش که به سرمان می‎آوری؟

3 23 آبشار لونک

گیلان، طبیعتی بهشتی دارد، روستاهای زیبایی هم دارد، مثلاً در یک جاده رویایی منتهی به سیاهکل. کشت ما را، بس‎که صدای‎مان کرد. بیایید ببینیم حرف حسابش چیست.

هوس‎انگیز مثل آبشار لونک

باید برویم گیلان، فرقی نمی‎کند از کدام مسیر، برای دیدن آبشار باید به جاده سیاهکل- دیلمان بزنیم. جاده‎ای در دنیای زیبایی. مسیری کوهستانی-جنگلی که هر لحظه با مناظر دیدنی‎اش غافل‎گیرمان می‎کند، اصلاً می‎خواهد دل ما را ببرد، خدا برکتش دهد با شالیزارهای سرسبز و زیبا و باغ‎های چای که روح را جلا می‎دهد، بماند آبشار لونک در سمت راست جاده رخ می‎نماید و…

روستای لونک

آبشاری دیدنی؛ متشکل از دو آبشار که همچون فرزندان دوقلو در آغوش طبیعت جای گرفته‎اند، زیبایی خیره‎کننده آبشار لونک، به حدی است که عروس و دامادها نه تنها از روستای لونک، بلکه از دیگر شهرهای نزدیک هم، در روز پیوندشان می‎آیند و تصاویر خاطره‎انگیزی ثبت می‎کنند. روز عروسی‎مان هم این طبیعت دست‎بردار نیست.

چه نقشه ای برایمان کشیده؟

در کنار آبشار لونک بسیاری کارهای دیگر هم می‎توان کرد. اصلاً نقشه کشیده که حال‎مان را خوب کند و وقتی برگشتیم، دوباره دل‎تنگی‎مان برایش پیرمان کند.

جنگل نوردی

وقتی آبشار در دل جنگل باشد، چه چیز می‎تواند ما را از جنگل‎نوردی منصرف کند؟ درختان خوش قدوقامت؟ صدای پرندگان؟ نورهایی که به شکل خطوط عمودی در زمین فرو رفته‎اند؟ گل‎های رنگارنگ؟ بوی گیاهان باران‎خورده؟ عطر خاک؟ اصلاً به ما خیره شده‎اند که  نکند پای‎مان را کج گذاشته و برگردیم! کجای کاریم ما؟

روستای لونک

طبیعت گردی

کمی آن‎طرف‎تر از آبشار لونک ، دام دیگری پهن است. رودخانه‎ای جاری است که به‎عنوان یکی از زیباترین رودخانه‎های روستای لونک و منطقه اطراف، از آن یاد می‎شود. به علت قرار گرفتن این رودخانه در دره‎، یکی از زیباترین تصاویر طبیعت پیش روی ما قرار می‎گیرد. نگفتم دام است؟

1 59 آبشار لونک

لج کنید، کمپ بزنید

آقا حالا که تا این‎جا آمدیم و طبیعت، تیرش را به قلب‎مان فرو کرده، بیایید کمپ بزنیم و حق‎مان را از او بگیریم. مثلاً چادری بزنیم و ساعت‎ها بنشینیم و به آن خیره شویم، بلکه رویش کم شود. با خانواده‎مان خوش بگوییم و بخندیم که نفهمد از این همه زیبایی دردمان آمده!

روستای لونک

آب بازی کنیم

بیایید اصلاً به روی خودمان نیاوریم، آتش عشق به طبیعت می‎سوزاندمان، الکی مثلاً داریم به هم آب می‎پاشیم، بیایید دل زخم‎خورده‎مان را خنک کنیم. گاهی هم به قورباغه‎ها دهن‎کجی کنیم تا یادشان نرود با این دل بی‎دروپیکر ما چه کرده‎اند!

روستای لونک

۶ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۳ ب٫ظ

    نقطه نقطه گیلان مخصوصا شرق استان تماما طبیعت بکر و دیدنی داره که قابل وصف نیست چون خودم تو اون طبیعت بودم
    هر چقدر بگیم کم گفتیم

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      خوشا به حال شما.
      بله همینطوره 🙂
      قطعاً نمی‎توان حق مطلب را ادا کرد

      پاسخ

  2. پژمان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۰ ب٫ظ

    خانم گلزار عزیز برای توصیف آبشار لونک خیلی زیبا با کلمات بازی کردید.. برای شناساندن طبیعت چشم نواز گیلان خصوصا این مکان زیبا از شما سپاسگزارم.. موفق باشید

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۴ ب٫ظ

      سلامت باشید ممنونم از حسن توجه شما
      سپاسگزارم :*

      پاسخ

  3. بهلولی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۴ ب٫ظ

    واقعا زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۴۴ ب٫ظ

      متنش یا آبشارش؟ 😀

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…