هرگز دیدن این مکان‌ها را در سفر به اصفهان از دست ندهید! + ویدیو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به اصفهان هیچ‌گاه در لیست مکان‌های مورد علاقه شما برای گردش و تفریح بوده است؟ از جاذبه‌های تاریخی و توریستی اصفهان کدام مکان‌ها را می‌شناسید؟ در این مقاله با بهترین جاهای دیدنی اصفهان آشنا می‌شوید.
سفر به اصفهان

سفر به اصفهان در این روزهای آخر تابستان که تنها چند تعطیلی کوتاه در آن باقی‌مانده احتمالا می‌تواند حال و هوای شما را برای شروع پاییز تغییر دهد. این سفر می‌تواند یک سفر عالی به‌خصوص برای آنها که از مهر قرار است دفتر و کتاب دست بگیرند باشد. با دلتامگ همراه شوید تا با جاذبه‌های توریستی این شهر بیشتر آشنا شوید.

اصفهان به اصفهان در تابستان

یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان اصفهان که با قدمتی تاریخی در کنار زاینده‌رود زیبا قرار گرفته است شهر اصفهان است. از آنجایی که اصفهان حداقل سه بار در تاریخ به‌عنوان پایتخت حکمرانی پادشاهان انتخاب شده است به همین دلیل مملو از جاذبه‌های تاریخی فراوانی است.

سلجوقیان، آل بویه و صفویان از جمله حکومت‌هایی بودند که این شهر را به‌عنوان پایتخت خود برگزیدند. این شهر از سال ۲۰۰۶ به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز معرفی شده است. در ادامه مطلب به معرفی جاهای دیدنی این شهر برای سفر به اصفهان خواهیم پرداخت.

میدان نقش جهان یکی از جاهای دیدنی در سفر به اصفهان

میدان نقش جهان بدون شک معروف‌ترین جاذبه تاریخی و توریستی اصفهان است که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. در گذشته نام این میدان، میدان شاه بوده است و نام آن را پس از انقلاب به میدان امام تغییر دادند.

محوطه این میدان در واقع فضایی مستطیلی با ۵۶۰ متر طول و  ۱۶۰ متر عرض است که دورتادور آن را مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که سوغاتی‌های به نام اصفهانی را می‌فروشند احاطه کرده‌اند. برای این که این میدان به شکل امروزی‌اش در بیاید سال‌ها وقت و زمان صرف شده است.

میدان نقش جهان دومین میدان بزرگ جهان است که به خاطر جاذبه‌های زیبایش به شهرت جهانی رسیده است. در دوران صفویان از این مکان به‌عنوان محلی برای برگزاری جشن‌ها استفاده می‌شده است. مهم‌ترین بازی‌ای که در این مکان انجام می‌شده و پادشاهان برای دیدن آن به اینجا می‌آمدند بازی چوگان بوده که در سال ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این میدان مجموعه‌ای از بناهای تاریخی عجیب و غریب را نیز در دل خود نگه داشته است که هر کدام به نحوی از جاذبه‌های توریستی زیبا و مهم اصفهان و جهان به شمار می‌روند. مسجد جامع عباسی، امارت عالی‌قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و سردرد قیصریه از جمله بناهای جذاب موجود در این مجموعه هستند.

پل خواجو از جاهای دیدنی اصفهان در بهار

پل محل گذر است و این واقعیت از هیچ‌کس در دنیا پوشیده نیست؛ اما پل خواجو یکی از جاهای دیدنی در سفر به اصفهان در شب است که در واقع مکانی تفریحی است. این پل به دستور شاه‌عباس دوم صفوی روی زاینده‌رود ساخته شد. این پل یک پل عادی نبود و بخشی از آن به‌عنوان محلی برای اقامت شاه در نظر گرفته شده بود.

یکی از نکات جالب درباره این پل این است که امکان کنترل جریان آب از میان پل درست مانند سد امکان‌پذیر بوده است. این پل یکی از مکان های تفریحی اصفهان برای جوانان است که در شب با چراغانی‌های انجام شده روی آن در حالیکه معماری بی‌نظیر آن از هر بیننده‌ای دلبری می‌کند، بسیار زیبا و رویایی می شود.

پل خواجو اصفهان

کاخ چهل ستون اصفهان از جاهای دیدنی در سفر به اصفهان

یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی اصفهان برای عکاسی کاخ چهل ستون یا بیست ستون است. این کاخ نیز یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که در هر فصلی از سال زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. این کاخ در دوران صفوی به دستور شاه‌عباس اول ساخته شده است و همچنان پابرجاست. معماری دوره صفویه یعنی رعایت‌کردن اصل تناسب در ظاهر این بنا نیز خودنمایی می‌کند.

باغ اطراف این کاخ ابعادی در حدود ۲۲۵ متر دارد که درست در میان آن عمارتی دل‌فریب با استخری بزرگ در پیشروی آن واقع شده است. معماری این کاخ ترکیبی از معماری ایرانی و فرنگی است و اسم آن در فهرست آثار یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

سخن آخر

در سفر به اصفهان باید بدانید که جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که بسیاری از آن‌ها نه‌تنها در فهرست آثار ملی ایران که حتی در یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند. پس اگر قصد سفر به اینجا را دارید زمان بیشتری برای بازدید از زیباترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ایران در اصفهان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…