سفر به لاهیجان، سرزمین چای خوش عطر ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای شمال کشور شهر لاهیجان است. جاهای دیدنی لاهیجان خیلی‌ها را برای تعطیلات به شمال کشور می‌کشاند. اگر قصد مسافرت به این شهر زیبا را دارید این مقاله را از دست ندهید.
جاهای دیدنی لاهیجان در تابستان

جاهای دیدنی لاهیجان در تابستان از مناظر طبیعی بکر و بی‌نظیر گرفته تا آثار باستانی و جاذبه‌های تاریخی چنان در دید گردشگران جذاب است که خیلی‌ها از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند مورد از زیباترین جاذبه‌های گردشگری لاهیجان پرداخته است، با ما همراه شوید.

لاهیجان

لاهیجان بزرگ‌ترین شهر در شرق استان گیلان است که به‌عنوان نود و پنجمین شهر بزرگ و پر جمعیت ایران شناخته می شود. چای لاهیجان به‌واسطه عطر و طعم بی‌نظیرش در دنیا شهرت فراوانی دارد. تقریبا تمام تپه‌ماهورهای این شهر کوهپایه‌ای را بوته‌های چای پوشانده است. در شرق این شهر رودخانه سفیدرود جریان دارد که زیبایی شهر را دوچندان کرده است. قدمت سکونت در این شهر که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است به دوره اشکانیان برمی‌گردد. در ادامه این مطلب قصد معرفی چند مورد از جاهای دیدنی لاهیجان در تابستان را داریم.

شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه یکی از جاهای دیدنی لاهیجان در تابستان

شیطان کوه به‌عنوان معروف‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه گردشگری لاهیجان است و به نوعی قلب تپنده لاهیجان محسوب می شود. این کوه پرآوازه در امتداد رشته‌کوه البرز واقع شده و پوشیده از درختان سرسبز سر به فلک کشیده است.

این کوه در پاییز با درختانی که رنگ زیبای آن‌های به قرمز و نارنجی و زرد تغییر یافته بسیار زیبا و دلربا خواهد شد. در پاییز اینجا یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی خواهد بود. درباره نام این کوه نیز داستان‌های زیادی گفته‌اند؛ اما معروف‌ترین داستان این است که در گذشته گنجی در دل این کوه مخفی شده بوده که ماری عظیم از آن محافظت می‌کرده است. مردم به‌خاطر ترس از مار وحشتناک نام کوه را شیطان کوه گذاشته بودند.

داستان دیگری می گوید غاری مخوف در دل کوه مخفی شده که صداهای ترسناک و مهیبی از داخل آن به گوش می‌رسیده است. مردم معتقدند بودند که شیطان در غار زندگی می‌کند.

آبشار، تله کابین، شهربازی، زیپ‌لاین و استخری که در پای کوه گسترده شده اینجا را به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان در شب تبدیل کرده‌اند. استخر لاهیجان را به‌عنوان زیباترین جای لاهیجان می‌شناسند که فضایی بسیار دلپذیر دارد.

تپه ماهورهای مملو از چای

تالاب امیر کلایه از مناطق بکر اطراف لاهیجان

تالاب امیر کلایه یا تالاب شیخ علی کل یکی از بکرترین و زیباترین مناطق در اطراف لاهیجان است که به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری طبیعت دوستان تبدیل شده است. این تالاب که در شمال شهرستان لاهیجان واقع شده در بخش رودبنه و در دهستان شیر جو پشت قرار گرفته است.

گیلکی‌ها به این تالاب شاله کل می‌گویند و جالب اینجاست که برخلاف نام تالاب که امیر کلایه است این تالاب هیچ ربطی به روستای امیر کلایه ندارد و چهل کیلومتر با این روستا فاصله دارد. ۱۲۳۰ هکتار وسعت این تالاب و حداکثر عمق پنج‌متر و طول هفتاد و سه کیلومتر است. منطقه تالاب امیر کلایه از نظر گردشگری، اکوسیستم و اقتصادی، اهمیت بالایی دارد.

پل خشتی پاشاکی لاهیجان

پل خشتی پاشاکی از جاهای دیدنی لاهیجان در تابستان

در دهستان لفمجان و در نزدیکی روستای پاشاکی پلی آجری و تاریخی متعلق به دوره قاجار واقع شده که به پل خشتی پاشاکی شهرت دارد. این پل در فهرست آثار ملی ایران در سال ۱۳۸۶ به ثبت رسیده است. محلی‌ها به آن پل گامی می‌گویند. این پل را بر روی آبراهی در دوره سلطنت قاجاریه ساخته‌اند.

سخن آخر

از دیگر جاذبه‌های تاریخی لاهیجان می‌توان به حمام گلشن لاهیجان و مسجد اکبریه اشاره کرد. بقعه شیخ زاهد گیلانی، بام سبز لاهیجان، تالاب سوستان، منطقه شیخانبر، آرامگاه قادر نبی و موزه تاریخ چای از دیگر جاهای دیدنی لاهیجان در تابستان هستند که در سفر به این شهر حتما باید از آنها دیدن کنید. اگر قصد خرید هم دارید می‌توانید به مراکز خرید برج نادری و پاساژ شهر سبز سری بزنید. از بازار سنتی لاهیجان هم می‌توانید هر سوغاتی که دلتان می‌خواهد تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…