جاهای دیدنی بندر انزلی از تالاب انزلی تا کلبه وحشت

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بندر انزلی یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است که از دیرباز به‌عنوان یکی از دریچه‌های ورود ایران به دنیای تجارت و اقتصاد شناخته می‌شود. بااین‌حال جاهای دیدنی بندر انزلی تنها به چشم‌انداز بی‌نظیر دریای خزر و جنگل‌های انبوه با درختان سرسبز محدود نمی‌شود.
جاهای دیدنی بندر انزلی

بندر انزلی همیشه در لیست جذاب‌ترین و زیباترین شهرهای ایران بوده که گردشگران بسیاری از ایران و سراسر دنیا برای بازدید از جاهای دیدنی بندر انزلی راهی این شهر می‌شده‌اند. همراه دلتامگ سفری به این شهر سرسبز داشته باشید.

بندر انزلی

بندر انزلی که تا قبل از سال پنجاه و هفت با نام بندر پهلوی شناخته می‌شد، نه‌تنها از مهم‌ترین مراکز تجاری و اقتصادی ایران است؛ بلکه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای مقصد گردشگری در ایران نیز شناخته می‌شود.

بندر انزلی دارای اکوسیستم منحصر به فرد و خاصی است که به‌واسطه آن جاذبه‌های طبیعی و توریستی عجیبی در این شهر و اطراف آن شکل گرفته است. همچنین رفت‌وآمد کشتی‌های بین‌المللی در این شهر باعث شده که این شهر را از دیرباز با لقب دروازه اروپا بشناسند. در ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از جذاب ترین جاهای دیدنی بندر انزلی می‌پردازیم. با ۳ مورد از جاهای دیدنی مازندران هم در این مقاله آشنا شوید.

برای مشاهده آگهی های خرید خانه در بندر انزلی به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید

آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی

یکی از جذاب ترین جاهای توریستی و تفریحی در این شهر سرسبز آکواریوم آن است. برای ساخت این آکواریوم ۳۰ میلیون یورو در تیرماه سال ۱۳۹۷ اختصاص دادند. در این آکواریوم که با نام آکواریوم فانتستیک نیز شناخته می‌شود، علاوه بر دویست گونه مختلف از آبزیان، حدود پنج هزار گونه مختلف از خزنده، آبزی و پرنده نیز زندگی می‌کنند.

در واقع در این آکواریوم می‌توان جامع‌ترین کلکسیون گونه‌های آبزیان ایران را دید. این مجموعه شامل آکواریوم‌های معمولی، آکواریوم‌های روباز، مینی آکواریوم و آکواریوم تونلی است. مدرن‌ترین و جدیدترین آکواریوم ایران پس از آکواریوم اصفهان و کیش، آکواریوم بندر انزلی است. این آکواریوم دوطبقه‌ای، ده‌هزار مترمربع وسعت دارد.

کلبه وحشت بندر انزلی

کلبه وحشت بندر انزلی از جاهای دیدنی بندر انزلی در شب

وقتی اسم جاهای دیدنی در شب می‌آید معمولا همه به دنبال چشم‌اندازی بی‌نظیری از یک مکان تفریحی در شب هستند؛ اما در بندر انزلی اوضاع کمی متفاوت است. اگر دنبال هیجان و سفرهای ماجراجویانه هستید کلبه وحشت بندر انزلی پیشنهاد متفاوت اما ایده‌آلی برای شماست. تجربه یک سفر هیجان‌انگیز با چاشنی ترس که هرکسی جرات رفتن به آنجا را ندارد.

داستان‌های زیادی در مورد این کلبه وجود دارد؛ اما دو داستان معروف به مرگ چهار پسر دانشجو و سه دختر ماجراجو اشاره دارد که در سال ۱۳۶۵ در این کلبه اتفاق افتاده است. برخی می‌گویند در حال حاضر این کلبه پلمپ است و کسی اجازه ورود به آن را ندارد.  کلبه وحشت انزلی در دل جنگل هفت دغنان قرار دارد. روستا یا منطقه تاریخی هفت دغنان، در ۲۵ کیلومتری غرب صومعه‌سرا، در بخش مرکزی دهستان ضیابر و روستای بهمبر و در نزدیکی بندر انزلی در استان گیلان واقع شده است.

تالاب انزلی

تالاب انزلی از جاهای دیدنی بندر انزلی و حومه

اگر می‌خواهید یکی از شگفت‌انگیزترین و بی‌نظیرترین تالاب‌های دنیا را ببینید، تالاب بین‌المللی انزلی است. در زبان گیلکی به تالاب انزلی گیلان انزلی سل می‌گویند. این تالاب بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تالاب طبیعی ایران با آب شیرین است که در جنوب غربی شهر بندر انزلی واقع شده است.

تالاب بندر انزلی با قدمتی پانزده هزار ساله دارای تنوع زیستی بسیار متفاوت و عجیب است. نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را در تالاب خلق می‌کنند که از دیدن آن سیر نخواهید شد. قایقرانی، ماهیگیری و پرنده‌نگری از محبوب‌ترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

بیش از ۱۰۰ گونه پرنده و ۵۰ گونه آبزی در این تالاب زندگی می‌کنند و وسعت تالاب انزلی به ۱۲۰ کیلومترمربع در طول فصول پربارش و در فصول کم‌باران به حدود ۸۰ کیلومترمربع می‌رسد. با احتساب مرتع، زمین‌های کشاورزی، آب‌بند، استخر و… می‌توان گفت مساحت کل این تالاب که یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های دنیاست به ۳۷۴ هزار هکتار می‌رسد.

پارک جنگلی اشپلا

روستای اشپلا از روستاهای اطراف بندر انزلی

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی روستای اشپلا است که در نزدیکی پارک جنگلی اشپلا واقع شده است. این روستا با آب‌وهوای تمیز و فوق‌العاده معتدل خود بعد از تالاب انزلی قرار گرفته است. این روستا در دهستان چهار فرضیه واقع شده است.

سخن آخر

در لیست جاهای دیدنی بندر انزلی کشتی تفریحی میرزا کوچک‌خان، بازار کاسپین، کاخ نظامی انزلی، حافظیه انزلی و موج‌شکن انزلی و بسیاری مکان‌های دیگر از تاریخی گرفته تا تجاری به چشم می‌خورد. انزلی شهر بزرگی است که برای مسافرت به آن و بازدید از همه جاذبه‌های توریستی‌اش باید روزهای زیادی را وقت بگذارید. با این وجود اگر فرصت شما محدود است تلاش کنید حداقل از مهم‌ترین جاذبه‌های آن بازدید داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…