عجایب ایران را با این ۶ مکان بشناسید + ویدیو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مکان‌های شگفت‌انگیز و عجایب ایران بسیار زیاد است و ایران مملو از جاهای دیدنی عجیب و باورنکردنی است که با سفر به این مکان‌ها می‌توانید خاطره‌ای هیجان‌انگیز برای خود و خانواده‌تان بسازید.
عجایب ایران

عجایب ایران با مکان‌های شگفت‌انگیز و مناظر طبیعی بی‌نظیر و آثار باستانی خارق‌العاده نه‌تنها در خود ایران بلکه در کل جهان شهرت دارد. بااین‌حال هنوز هم مکان‌هایی هستند که شهرت و محبوبیت آن‌ها فراگیر نشده و خیلی‌ها از وجود آن‌ها اطلاعی ندارند. همراه دلتا مگ با این مکان های ناشناخته ایران آشنا شوید.

عجایب ایران

مکان‌های کمتر شناخته شده یا ناشناخته ایران چیزی از زیبایی و جذابیت هیجان‌انگیز و غیر قابل باور کم ندارند؛ اما دلایل زیادی در مجهول ماندن اسرار آنها دخیل بوده است. در ادامه به معرفی چند مورد از عجایب باور نکردنی ایران می‌پردازیم.

دره کول خرسان یا دره ارواح

کول خرسون یا کول خرسان دره‌ای شگفت‌انگیز و عجیب است که در سی و پنج کیلومتری دزفول واقع شده است. برای دسترسی به این مکان که یکی از عجایب ترسناک ایران است باید حدود سی کیلومتر را با ماشین طی کنید. راه دسترسی ورودی این دره حدود چهار کیلومتر هم پیاده‌روی دارد.

ابتدای دره ارواح تا انتهای آن حدود ده کیلومتر است و پوشش‌های گیاهی متفاوت و کمیاب و چندین چشمه و رودخانه با آب زلال در آن به چشم می‌خورد. در انتهای مسیر دره سطح آب به حدی بالا می‌آید که برای خارج شدن از دره باید در آب شنا کنید و بعد از سه ساعت پیاده‌روی به دزفول برسید.

روستای صراخیه از عجایب ایران

روستایی در شهرستان شادگان وجود دارد که آن را با نام ونیز ایران می‌شناسند و در لیست عجایب ایران طبیعت قرار گرفته است. این روستا در منطقه‌ای بکر و میان تالاب شادگان قرار گرفته و دارای گونه‌های مختلف جانوری مخصوصا گله‌های گاومیش است. در این روستا رفت‌وآمد بیشتر با قایق انجام می‌شود.

روستای نوشا

یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران برای مسافرت بدون شک روستای نوشا است. روستایی که بر فراز جنگل و کوهستان دو هزار تنکابن واقع شده است و حدود دو هزار و دویست متر از سطح دریا ارتفاع دارد. اطراف این روستای زیبای ایران را کوه‌های سر به فلک کشیده احاطه کرده‌اند. نسیم خنک صبحگاهی معنای واقعی نوشاست. اگر می‌خواهید به این روستای اعجاب‌انگیز سفر کنید باید بدانید که مقداری از مسیر نیاز به پیاده‌روی دارد پس با تجهیزات کامل به آن جا سفر کنید.

روستای کندوان از عجایب ایران باستان

یکی از مکان های تاریخی ایران با شکل و شمایلی عجیب که زیبایی نفس‌گیر آن هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد، روستای کندوان است. این روستای تاریخی قدمتی به بلندای هفت هزار سال دارد و در فاصله هجده کیلومتری شهرستان اسکو واقع شده است. موضوع عجیب درباره این روستا معماری خانه‌های آن است که به شکل کله‌های قند در دل کوه کنده شده‌اند.

دره ارواح دزفول

کوه‌های مریخی یکی از جاهای باور نکردنی ایران

در فاصله چهل تا پنجاه کیلومتری از چابهار یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران قرار گرفته است که به کوه‌های مریخی مشهور است. در میان این کوه‌ها که تا کیلومترها امتداد دارد، دریاچه‌ای صورتی رنگ به نام لیپار وجود دارد. جالب اینجاست که این کوه‌های مینیاتوری در واقع ادامه رشته‌کوه زاگرس هستند که حتی تا پاکستان هم ادامه یافته‌اند.

روستای هجیج از رویایی ترین مکان های ایران

یکی دیگر از عجایب ایران روستای هجیج در کرمانشاه است که در سی و چهار کیلومتری شهرستان پاوه واقع شده است. مسیر پرپیچ‌وخم این روستا یکی از زیباترین جاده‌های ایران است. برای رسیدن به این روستا که در میان‌دره‌ای سرسبز قرار گرفته باید از میان صخره‌های سهمگین و چندین تونل عبور کنید. در زبان کردی معنای هجیج دره‌ای سرسبز و عمیق است که واقعا نامی برازنده برای این روستا است.

سخن پایانی

در لیست عجایب ایران و جاهای باور نکردنی ایران نام‌های بسیاری به چشم می‌خورد که مسافرت به هریک از آنها مسافرتی هیجان‌انگیز است و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای شما می‌سازد. اگر قصد سفر به مکان‌های شگفت‌انگیز و عجایب باور نکردنی ایران را دارید حتما اطلاعات کاملی درباره آب‌وهوا و مسیرهای دسترسی به آن‌ها کسب کنید تا در مسافرتتان به مشکل بر نخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…