در ۱ روز مهم‌ترین جاهای دیدنی رشت را ببینید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای روزهای آخر تابستان به دنبال یک مقصد گردشگری ویژه می‌گردید؟ تابه‌حال به شهر رشت سفر کرده‌اید؟ جاهای دیدنی رشت را می‌شناسید؟ از تاریخ رشت چیزی می‌دانید؟ این مقاله را از دست ندهید.
جاهای دیدنی رشت

در بین جاهای دیدنی رشت، میدان شهرداری این شهر از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است. اگر قصد سفر به شمال را دارید پیشنهاد دلتا مگ به شما، سفر به شهر دیدنی و جذاب رشت است.

جاهای دیدنی رشت

یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای شمال ایران شهر رشت است. این شهر که مرکز استان و مادرشهر استان گیلان محسوب می‌شود، مملو از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و زیباست. موقعیت جغرافیایی این شهر به‌واسطه نزدیکی به دریای خزر باعث شده که از سرسبزی خاص و ویژه‌ای برخوردار باشد. حاصلخیزی خاک این منطقه نیز که به‌خاطر بارش‌های فراوان است باعث شده این شهر از دیرباز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سکونتگاه‌های ایرانی شناخته شود. از همین رو رشت با قدمتی کهن دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی شده است. عروس سبز گیلان هم شهر لاهیجان است که می‌توانید با جابذه‌های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید.

خیابان علم الهدی رشت

خیابان علم الهدی از جاهای دیدنی رشت در شب

یکی از زیباترین خیابان‌های رشت که شاید به خیابان شانزلیزه رشت شهرت یافته است، خیابان علم الهدی است. این خیابان شاید حتی یکی از مکان های عاشقانه رشت باشد. وقتی با این سوال مواجه می‌شوید که روزای بارونی رشت کجا بریم؟ خیلی‌ها آدرس این خیابان را می‌دهند هیچ‌وقت از قدم‌زدن در طول آن خسته نمی‌شوید.

خیابان علم الهدی با طول ۲۷۵ متر و ۲۷ متر عرض، در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی تاسیس شد. این خیابان دارای دو فضای سبز به همراه دو پیاده روی شش و نیم‌متری است. دو میدان شهرداری و سبزه میدان توسط این خیابان به هم وصل می‌شوند.

دریاچه سقالکسار رشت

دریاچه سقالکسار از جاهای دیدنی اطراف رشت

اگر این سوال در ذهن شما مدام بالا و پایین می‌پرد که اطراف رشت کجا بریم؟ ما دریاچه سقالکسار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یکی از جاهای دیدنی گیلان و یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های اطراف رشت قطعا دریاچه سقالکسار است.

در فاصله بسیار کوتاهی از شهر رشت، روستایی به نام سقالکسار واقع شده است که لوکیشن یکی از فیلم‌های معروف سینما یعنی ماهی و گربه است. این دریاچه با منظره بی‌نظیر و رویایی خود به‌عنوان پاک‌ترین دریاچه گیلان شناخته می‌شود. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا ۵۰ متر است. دریاچه سقالکسار در فاصله ۱۶ کیلومتری جنوب شهر رشت واقع شده و تنها با نیم ساعت رانندگی به آن خواهید رسید.

فاصله روستای سقالکسار تا تهران هم ۳۲۴ کیلومتر است و برای رسیدن به آن باید حدود چهار ساعت و نیم رانندگی کنید.

آرامگاه سردار جنگل در رشت

آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی

یکی از مشهورترین دیدنی‌های شهر رشت آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی است که با قرار گرفتن در جنوب شهر رشت و در محله سلیمان داراب، در میان بقعه و گورستان سلیمان داراب جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است. اینجا آرامگاه سردار بزرگ و میهن‌پرست واقعی ایران، میرزا کوچک‌خان جنگلی است.

قبور یاران میرزا و باقی مجاهدان جنگلی نیز در محوطه اطراف مقبره میرزا کوچک‌خان واقع شده است. آرامگاه شاعر بلندآوازه و مردمی گیلان یعنی شیون فومنی نیز در مجاورت آرامگاه میرزا قرار گرفته است.

مقبره میرزا یک هشت‌ضلعی منظم است که با الهام از معماری سنتی گیلان و معماری اسلامی ساخته شده است. آرامگاهی با مساحت چهل متر و ارتفاع نه متر، نمای مقبره میرزا کوچک‌خان را که آجر، کاشی، سفال و چوب به کار برده شده در آن خودنمایی می‌کند، تشکیل می‌دهد.

سخن آخر

رشت یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی ایران است که با زیبایی‌هایی خاص و منحصر به فرد خود با روح و روان گردشگران بازی می‌کند! اگر قصد رفتن به جاهای دیدنی رشت را دارید خودتان را برای یک سفر هیجان‌انگیز و بسیار رویایی آماده کنید.

اگر قصد خرید آپارتمان در رشت را دارید می توانید به وب سایت ملکی دلتا سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…