جاهای دیدنی تهران با مترو در یک روز + ویدیو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تهران به‌عنوان پایتخت ایران و نیز به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران مملو از جاذبه‌های تاریخی است. با این وجود به دلیل اینکه این شهر وسعت زیادی دارد رفتن و دیدن این جاذبه‌های تاریخی برای گردشگران دشوار است. بسیاری از جاهای دیدنی تهران با مترو قابل بازدید هستند.
جاهای دیدنی تهران با مترو

جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران با مترو قابل دسترسی است و امکان بازدید از این مکان‌ها برای خیلی‌ها وجود دارد. در این مقاله از دلتا مگ با مترو تهران‌گردی کنید.

متروی تهران

در حال حاضر متروی تهران در هفت خط از به شهروندان و مسافران تهرانی خدمت‌رسانی می‌کند. متروی تهران که از سال ۱۳۵۰ راه‌اندازی شده به‌مرور زمان و در طی سال‌های بسیاری پیشرفته‌تر و وسعت بیشتری یافته است. در حال حاضر نیز غیر از خط یک که نسبتا برون‌شهری حساب می‌شود سایر خطوط مترو، جزء سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری تهران محسوب می‌شوند.

خطوط متروی تهران

متروی تهران هفت خط با هفت رنگ متفاوت دارد که خط یک آن در نهایت به شهر کرج می‌رسد.

  • خط یک: خط یک مترو با رنگ قرمز دارای دو خط فرعی است. یک خط آن از تجریش به کهریزک و خط دیگر از باقرشهر به فرودگاه امام خمینی می‌رود.
  • خط دو: رنگ خط دو آبی است و از فرهنگسرا به صادقیه می‌رود.
  • خط سه: خط سه با رنگ فیروزه‌ای از قائم‌شهر به آزادگان می‌رود.
  • خط چهار: خط چهار زردرنگ است. خط زرد نیز مانند خط قرمز دارای دو خط فرعی است. یک خط آن از شهید کلاهدوز به علامه جعفری و خط دیگر با نام فرودگاه مهرآباد از بیمه به ترمینال‌های چهار و شش فرودگاه مهرآباد می‌رود.
  • خط پنج: خط پنج سبز است و از تهران صادقیه به مقصد شهید سلیمانی یا شهر جدید مهستان می‌رود.
  • خط شش: رنگ خط شش صورتی است و از دولت‌آباد به شهید ستاری می‌رود.
  • خط هفت: آخرین خط با رنگ بنفش از بسیج به شهید دادمان می‌رود.

جاهای دیدنی تهران با مترو

حالا که با خطوط متروی تهران آشنا شدید می‌توانید تهران‌گردی خود با مترو را آغاز کنید. تقریبا بسیاری از مراکز تفریحی، توریستی و حتی تجاری مهم تهران در مجاورت یا در نزدیکی ایستگاه‌های مترو واقع شده‌اند. همچنین در اطراف تهران مقاصد گردشگری خنک و دلپذیری نیز وجود دارد.

پل طبیعت تهران

پل طبیعت از جاهای دیدنی تهران با مترو

یکی از زیباترین و جذاب ترین پل‌های دنیا با معماری خاص و منحصر به فرد که جزء مدرن‌ترین جاذبه‌های توریستی تهران محسوب می شود، پل طبیعت است. در لیست جاهای دیدنی تهران با مترو، پل طبیعت با معماری نوین و مدرن خود جایگاه ویژه‌ای دارد. طراح این پل شخصی به نام لیلا عراقیان است. افتتاح این پل به سال ۱۹۹۳ شمسی برمی‌گردد.

طول پل ۳۰۰ متر است و وزن سازه آن به ۲۰۰۰ تن می‌رسد. پل طبیعت با ارتفاع چهل متر بر فراز بزرگراه مدرس، بوستان طالقانی در شرق بزرگراه را به بوستان آب‌وآتش متصل می‌کند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پل زیبا، ایستگاه متروی حقانی است که در مجاورت بوستان طالقانی واقع شده است. پل طبیعت یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در شب است که با معماری بی‌نظیرش درخشش خاصی در شب پیدا می‌کند.

موزه ایران باستان از مکان های دیدنی نزدیک مترو امام خمینی

موزه ایران باستان یکی از مکان‌های تاریخی و دیدنی تهران است که در نزدیکی موزه ایران باستان واقع شده است. موزه ایران باستان که اولین موزه رسمی ایران است با لقب موزه مادر ایران به‌عنوان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین موزه ایران شناخته می‌شود. این موزه به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود که در بخش ایران باستان اشیای تاریخی از دوران پارینه‌سنگی تا دوران ساسانی وجود دارد.

موزه ملی ایران

کاخ موزه نیاوران از جاهای دیدنی نزدیک مترو تجریش

کاخ موزه نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، موزه حوضخانه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان‌نما، کتابخانه اختصاصی، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران و باغ کتیبه‌ها که همگی در نزدیکی محوطه پارک و کاخ نیاوران واقع شده‌اند، به‌راحتی از ایستگاه تجریش در خط یک قابل دسترسی هستند. در تهران یکی از پارک ‌هایی که با مترو میشه رفت، پارک نیاوران در مجاورت کاخ موزه نیاوران است.

سخن آخر

جاهای دیدنی تهران با مترو لیست بلندبالایی دارد. اگر ساکن تهران هستید که حتما اطلاع دارید در تهران به‌راحتی و به‌سرعت با کمترین هزینه می‌توان به هرجایی دسترسی پیدا کرد. اگر هم ساکن تهران نیستید، نگران نباشید، پیدا کردن یک آدرس در تهران از طریق مترو اصلا کار سختی نیست و هرجایی که بخواهید بروید ایستگاه‌های زیادی برای دسترسی شما با هزینه بسیار کم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…