۳ مورد از زیباترین جاهای دیدنی مازندران

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال با این سوال مواجه شده‌اید که مازندران کجا بریم؟ چقدر جاهای دیدنی مازندران را می‌شناسید؟ چند بار تابه‌حال به مازندران، این استان زیبای شمال کشور و شهرهای آن سفر کرده‌اید؟
جاهای دیدنی مازندران

جاهای دیدنی مازندران از زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران هستند که برای همه گردشگران چه داخلی چه خارجی از جذابیت خاصی برخوردارند. دلتامگ در این مقاله به بررسی چند مورد از زیباترین جاذبه‌های توریستی مازندران پرداخته است.

جاهای دیدنی مازندران

مازندران یکی از زیباترین استان‌های شمال کشور و یکی از سرسبزترین استان‌های ایران است. مرکز این استان شهر زیبای ساری است. مرتفع‌ترین کوه ایران و بلندترین آتش‌فشان آسیا و خاورمیانه یعنی قله دماوند در این استان و در شهر آمل واقع شده است.

دومین میراث طبیعی ایران بعد از کوه دماوند، چشمه ‌های باداب سورت ساری است که آن هم در این استان واقع شده است. این استان مملو از جاذبه‌های تاریخی، توریستی و طبیعی است و برای هر گردشگری با هر سلیقه‌ای یک مکان دیدنی جذاب دارد. در ادامه به معرفی چند مورد از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی مازندران می‌پردازیم.

دریاچه ارواح یکی از مکان های عجیب مازندران

اگر ماجراجو هستید و همیشه دنبال مکان‌های بکر و ترسناک می‌گردید دریاچه ارواح مازندران می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. دریاچه ارواح نوشهر یا دریاچه ممرز در شهر نوشهر واقع شده و یکی از جاذبه‌های توریستی طبیعی و بسیار جالب مازندران محسوب می‌شود.

دریاچه ارواح مازندران

وجود مه، آب باتلاقی و درختان کمر شکسته رها شده در این دریاچه، فضایی وهم‌آلود و ترسناکی ایجاد کرده‌اند که گویی لوکیشن یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های هالیوودی است؛ اما واقعا وجود دارد و فیلم نیست. به همین دلیل این جاذبه طبیعی را با نام یکی از اسرارآمیزترین نقاط دیدنی در شمال ایران می‌شناسند که هر ساله گردشگران کنجکاو و ماجراجوی زیادی را به این نقطه از ایران می‌کشاند.

این دریاچه که یکی از جاهای دیدنی مازندران است هفتصد متر طول و سیصد متر عرض دارد. شنا در آن ممنوع است؛ زیرا به‌سرعت به پایین کشیده می‌شوید و میان باتلاق آن گیر خواهید کرد. زمانی اینجا یکی از زیباترین جنگل‌های ایران بوده که با درختان سرسبز توسکا و ممرز خودنمایی می‌کرده است حالا اما تنها تنه‌های شناوری از درختان و باتلاقی مرگ‌آور را اینجا می‌بینید.

این دریاچه به‌عنوان یکی از بکرترین جاذبه‌های گردشگری ایران در فاصله ۴۷ کیلومتری شهر نوشهر و در نزدیکی روستای صلاح‌الدین کلا واقع شده است.

پل ورسک

پل ورسک از مکان های دیدنی مازندران در تابستان

یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی مازندران پل ورسک است که جزء مشهورترین پل‌های تاریخی ایران است. این پل جنوب کشور را به شمال کشور وصل می‌کند و بخشی از راه آهن سراسری تهران شمال است. پل ورسک در زمان حکومت رضاشاه ایجاد شده است. ساخت این پل دو سال طول کشیده و در سال ۱۳۵۶ به ثبت ملی رسیده است. این پل استراتژیک ایرانی با ضمانت هفتاد‌ساله توسط شرکت کمپساکس دانمارک ساخته شده است. نام این پل با ارتفاع ۶۱ متر در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان یکی از مرتفع‌ترین پل‌های دنیا به ثبت رسیده است.

پل ورسک در شهرستان سوادکوه و در ۲۷ کیلومتری جنوب شهر پل سفید بر روی کوه ورسک واقع شده است.

جاده هراز از جاهای دیدنی مازندران

بدون شک یکی از زیباترین جاده‌های ایران و یکی دیگر از جاهای دیدنی مازندران جاده هراز است که در طول خود بخش عظیم دیگری از جاذبه‌های توریستی مازندران را جا داده است. مشهورترین جاده ایران بعد از جاده چالوس همین جاده هراز است که از مناطق مهمی‌ مثل جاجرود، رودهن، آبعلی، امامزاده هاشم (ع)، پلور، گزنک و آمل عبور می‌کند.

هرچند جاده هراز خود به‌تنهایی یک جاذبه گردشگری بسیار زیباست اما اگر به این جاده رفتید می‌توانید از دریاچه‌های تار و هویر، منطقه گل زرد، روستا و آبشار نوا، دشت لار و جنگل الیمستان و… هم دیدن کنید. جاده هراز از شرق تهران شروع می‌شود و بعد از عبور از شهرهای رودهن، امامزاده هاشم (ع)، گزنک و آمل به محمودآباد می‌رسد.

جاده هراز

سخن آخر

اگر می‌خواهید سفری به استان مازندران داشته باشید ما می‌توانیم لیست بلند بالایی از جاهای دیدنی مازندران به شما بدهیم؛ اما این استان مملو از مکان های دیدنی تاریخی و طبیعی است. اگر قصد سفر به این استان را دارید حتما هدف گردش خود را انتخاب کنید تا در میان انبوه جاهای دیدنی سرگردان نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…