جاهای دیدنی رامسر، عروس شهرهای شمال را بشناسید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رامسر یکی از زیباترین شهرهای توریستی ایران است که به دلیل نزدیکی زیادش به پایتخت از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است. جاهای دیدنی رامسر برای همه گردشگران به‌خصوص گردشگران خارجی جذابیت خاصی دارد.
جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر با آن طبیعت سرسبز و زیبایش و نزدیکی بیش از حدش به دریای خزر، آبشارهای شگفت‌انگیز و جنگل‌های بی‌نظیرش چنان مسحورکننده است که تجربه یک سفر خاطره‌انگیز را برای هرکسی می‌سازد.

رامسر کجا بریم؟

یکی از سوال‌هایی که گردشگران همیشه می‌پرسند این است که در سفر به رامسر کجا بریم؟ برای اینکه جواب این سوال را پیدا کنید ما به معرفی محبوب‌ترین جاهای دیدنی رامسر در ادامه این مطلب خواهیم پرداخت.

جنگل رامسر

رامسر شهری است که توسط جنگل‌های انبوه با درختان سرسبز و فوق‌العاده زیبا احاطه شده است. جنگل دالخانی، پارک جنگلی صفارود، جنگل‌های دو هزار و جنگل‌های روستای جواهرده که یکی از روستاهای دیدنی اطراف رامسر است، تنها بخشی از جنگل‌های اعجاب‌انگیزی هستند که این شهر زیبا را دربرگرفته‌اند. برای دیدن هر کدام از آن‌ها تنها کافی است با تورهای گردشگری یک روزه همراه شوید یا با ماشین خودتان، بعد از سی دقیقه رانندگی به مقصد و جنگل مورد نظرتان برسید.

دریاچه قو رامسر

دریاچه قو رامسر نیز در نزدیکی روستای جواهرده، یکی از زیباترین ییلاق‌های کشور واقع شده است. نام این دریاچه و مکان تفریحی بعد از پخش سریال عاشقانه‌ها بیشتر بر سرزبان‌ها افتاد؛ چراکه یکی از لوکیشن‌های فیلم‌برداری این سریال بود. زیبایی روستای جواهرده به حدی است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. موضوع جالب درباره این روستا و نام آن این است که در قدیم اهالی این روستا مردگان خود را با طلا و جواهراتشان دفن می‌کردند. فاصله این روستای زیبا از رامسر تنها ۲۶ کیلومتر است.

دریاچه قو رامسر

ساحل رامسر

رامسر که یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین مناظر طبیعی را در میان شهرهای شمال کشور دارد به عروس شهرهای شمال معروف شده است. سواحل رامسر نیز بر این زیبایی‌ها افزوده‌اند. در لیست جاهای دیدنی رامسر سواحل این شهر جایگاه ویژه‌ای دارند. ساحل خلج، ساحل نقره‌ای، ساحل توسکاسرا، ساحل کتالم و دهکده ساحلی رامسر از زیباترین سواحل این شهر هستند که چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا و عظمت و شکوهش را در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارند.

بازار رامسر

بازارهای شهرهای مختلف برای گردشگران کنجکاوی که به قصد دیدن و تفریح کردن راهی سفر شده‌اند، جذابیت خاصی دارد. بازار جایی فقط برای پول خرج کردن نیست؛ بلکه جایی برای آشنایی با فرهنگ یک شهر نیز  هست. با گشت‌وگذار در بازارها می‌توانید با سلایق، علاقه‌ها و اولویت‌های خرید و حتی پوشش مرسوم و محلی مردم یک شهر آشنا شوید. در رامسر بازارهای مختلفی در زمینه‌های متفاوتی وجود دارد مثل بازار ماهی‌فروشان، بازار صنایع‌دستی رامسر و بازارهای هفتگی که شما را به قلب زندگی مردم می‌برد. علاوه بر این‌ها مراکز خرید مدرنی مثل مرکز خرید آرامش و مرکز خرید نگین هم در رامسر وجود دارند.

سواحل زیبای رامسر

جاهای دیدنی رامسر در شب

بلوار معلم یکی از زیباترین بلوارهای کشور است که همچون نگینی در شهر رامسر می‌درخشد و عکس‌های زیبایش در گالری عکس خیلی‌ها وجود دارد. این بلوار یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر رامسر است که با قدم‌زدن در طول آن احساس آرامش خاصی به شما دست می‌دهد.

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر در شب تله کابین این شهر است. این تله کابین یک منظره پانورامای فوق‌العاده از شهر و دریا در اختیار شما قرار می‌دهد که با سوار شدن بر آن می‌توانید بر بلندای شهر پرواز کنید و مناظر حیرت‌انگیز رامسر را ببینید. اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید جاهای دیدنی گیلان را هم ببینید.

بازار محلی رامسر

سخن پایانی

رامسر مملو از جاذبه‌های طبیعی و البته تاریخی است. از آنجایی که این شهر از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است قدمت سکونت انسان در آن به قرن‌های قبل برمی‌گردد. به همین دلیل در لیست جاهای دیدنی رامسر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی با جاذبه‌های تاریخی فراوانی نیز مواجه خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…