درخت آدامسی تهران عجیب‌ترین درخت ایران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در یکی از محله‌های تهران، پایتخت ایران، درختی وجود دارد که با بقیه درخت‌های جهان بسیار متفاوت است. این درخت که روزگاری یک درخت معمولی و عادی بوده حالا به درخت آدامسی تهران معروف شده است.
درخت آدامسی

تابه‌حال چیزی درباره درخت آدامسی شنیده‌اید؟ اشتباه نکنید، منظور ما درخت سقز یا درخت آدامس سقز نیست؛ بلکه منظور ما درخت آدامسی تهران است.

درخت آدامسی

درخت آدامسی تهران یک درخت عجیب و غریب در قلب منطقه یک تهران است که روزگاری تنها یک درخت معمولی بوده؛ ولی با  شیطنت چند نفر به یک درخت عجیب و مشهور تبدیل شده است. شاید شیطنت و بازیگوشی این افراد باعث ناراحتی دوستداران طبیعت و محیط‌زیست شود؛ اما هرچه که هست فعلا این درخت جذابیت خاصی برای گردشگران و رهگذران پیدا کرده است.

در محله فرشته تهران درختی وجود دارد که شاید به نظر بعضی‌ها یکی از چندش‌ترین درخت‌های دنیا باشد؛ اما همین درخت توانسته به یک جاذبه گردشگری در قلب منطقه یک تهران تبدیل شود. تنه این درخت که با آدامس‌های رنگارنگ شهروندان بازیگوش مزین و عجیب غریب شده است، روزگاری تنها یک معمولی و عادی بوده است.

درخت آدامسی تهران را بشناسید

داستان درخت آدامسی تهران چیست؟

داستان جالبی پشت این آدامس‌های رنگارنگ روی تنه این درخت وجود دارد. شاید باورتان نشود؛ اما این کار اهالی محله به‌خاطر نجات جان رانندگان در شب بوده است. ظاهرا کوچه‌ای که این درخت در آن واقع شده، بسیار تنگ و باریک است و درخت آدامسی خیابان فرشته نیز در وسط کوچه قرار گرفته است.

اهالی محله با یک کار خلاقانه و عجیب تصمیم گرفتند روی تنه درخت آدامس‌های رنگارنگ بچسبانند که دید رانندگان در شب واضح‌تر باشد. آدامس‌های در هنگام برخورد نور چراغ ماشین‌ها، شبیه شبرنگ عمل می‌کنند و رانندگان را هدایت می‌کنند.

هرچند بعضی‌ها هم می‌گویند؛ چون رانندگان در هنگام عبور از کوچه بسیار به تنه درخت نزدیک بودند، اگر آدامسی در دهان داشتند آن را به تنه درخت می‌چسباندند. خلاصه اینکه به مرور زمان چهره این درخت معمولی مملو از آدامس‌ها رنگارنگ شد که آن را به درخت آدامسی تهران مشهور کرد.

عکس یادگاری با درخت آدامسی خیابان فرشته

بسیاری از دوستداران محیط‌زیست در چند سال اخیر به این کار مردم اعتراض کرده‌اند. به‌هرحال درخت هم یک موجود زنده است و این کار باعث بسته شدن راه‌های تنفسی پوسته درخت می‌شود. از طرفی چهره درخت آدامسی برای بعضی‌ها چندش‌آور و زشت به نظر می‌رسد. با این وجود خیلی‌ها علاقه دارند که این درخت را از نزدیک ببینند و با آن عکس یادگاری هم بگیرند.

درخت آدامسی خیابان فرشته

آدرس درخت آدامسی تهران

اگر می‌خواهید در تهران به دیدن این درخت بروید باید به خیابان ولیعصر، خیابان توتونچی، خیابان کربلایی و سپس خیابان گل رو بروید. برای رسیدن به درخت آدامسی باید از محله‌های باغ فردوس و الهیه عبور کنید و اگر می‌خواهید با اتوبوس بروید در ایستگاه اتوبوس پسیان پیاده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…