معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول را بشناسید + ویدیو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از جذاب‌ترین کشورهای دنیا برای سفر به‌خصوص برای ما ایرانی‌ها کشور ترکیه است. یکی از زیباترین شهرهای این کشور استانبول است. برای همین خیلی از مردم به دنبال شناختن جاهای دیدنی استانبول هستند.
جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول که بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترک‌نشین ترکیه است، برای آخرین روزهای تعطیلات تابستانی می‌تواند مقصدی عالی و بی‌نظیر باشد.

استانبول

یکی از مکان‌های دیدنی ترکیه که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند، شهر استانبول است. استانبول همان شهر تاریخی و کهن قسطنطنیه است که شهرت بسیاری در طول تاریخ داشته است و این خود به معنای قدمت کهن استانبول است. این شهر سومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه و بزرگ‌ترین کلان‌شهر در قاره اروپاست.

این شهر شبه‌جزیره‌ای از طریق آب‌های دریای مرمره و دریای سیاه احاطه شده است و تنگه بسفر که جداکننده دو قاره اروپا و آسیا از یکدیگر است نیز در نزدیکی آن قرار گرفته است. شهرت این شهر به سال‌های ۱۷۷۰ میلادی، زمانی که سلطان مصطفی سوم عثمانی روی تمام سکه‌ها نام اسلامبول را ضرب کرد، بر سرزبان‌ها افتاد. امروزه استانبول مملو از جاذبه‌های تاریخی و توریستی بی‌نظیر است که آن را به یک مقصد گردشگری عالی تبدیل کرده‌اند.

جاهای دیدنی استانبول

شهر استانبول با ترکیب فرهنگ‌‌های مختلف، جاذبه‌های تاریخی بی نظیر و زیبایی‌های طبیعی، مقصد محبوب گردشگرانی از سراسر جهان است. در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی مهم در استانبول می پردازیم.

مسجد ایاصوفیه

یکی از مکان‌های دیدنی ترکیه و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی استانبول که در سراسر دنیا زبانزد است، مسجد ایاصوفیه است. این مسجد در منطقه سلطان احمد استانبول واقع شده است درحالی‌که در ابتدا به‌عنوان یک کلیسا ساخته شده بوده است. از سال ۱۳۶۰ میلادی، یعنی سال ساخت این مسجد تا سال ۱۴۵۳ این بنا دستخوش تغییرات زیادی شد. در سال ۱۴۵۳ سلطان عثمانی دستور تغییر کاربری این بنا را به مسجد داد و تا سال ۱۹۳۱ از آن به‌عنوان مسجد استفاده شد. آتاتورک در سال ۱۹۳۱ میلادی دستور داد که این بنای ارزشمند به دلیل معماری برجسته و فوق‌العاده و قدمت تاریخی بسیارش به موزه تبدیل شود.

خیابان استقلال استانبول در بخش اروپایی شهر واقع شده است

خیابان استقلال استانبول

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول که در تور استانبول حتما باید از آن دیدن کنید خیابان استقلال است. خیابان استانبول یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است که در آن مراکز خرید استانبول، جاذبه‌های تاریخی شهر و کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارد.

این خیابان در محله بی اوغلوی شهر واقع شده و از یک سو به نزدیکی تنگه بسفر و از سوی دیگر به میدان تکسیم می‌رسد. یکی از جذابیت‌های این خیابان عبور مونوریل از میان آن است. از آنجایی که این خیابان در قسمت اروپایی شهر استانبول واقع شده، رفت‌وآمد بسیار و تکاپو و جنب‌وجوش فراوان آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

کاخ توپکاپی

یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی شهر استانبول کاخ توپکاپی است که از قرن پانزدهم میلادی همچنان پابرجاست و یکی از آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است. این کاخ دارای یک حرم‌سرا با چهار حیاط مجزا و بسیار زیبا است. در طی چهارصد سال امپراطوری عثمانی حدود سی پادشاه در این کاخ حکمرانی کرده‌اند. این کاخ بارها در طول تاریخ به سبک‌های مختلف معماری اسلامی، عثمانی و اروپایی بازسازی شده است.

کاخ توپکاپی در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است

سخن آخر

استانبول به‌عنوان یک شهر با تاریخچه غنی مملو از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری است که آن را به یک مقصد ایده‌آل توریستی تبدیل کرده‌اند. جاهای دیدنی استانبول با توجه به قدمت تاریخی فراوان و موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر آن، لیست بلندبالایی دارد که در یک مقاله نمی‌گنجد. حتی مرکز شهر استانبول نیز پر از جاذبه‌های دیدنی است. برای اینکه یک سفر گردشگری عالی به این شهر داشته باشید قبل از حرکت حتما اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…