رهایی از تابستان داغ با سفر به ۳ شهر خنک ایران

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی هستید یا به مسافرت علاقه دارید حتما در این روزهای گرم که امکان خروج از منزل به‌خاطر گرمای هوا هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود، کلافه شده‌اید. برای مسافرت و رهایی از تابستان داغ بهترین مقاصد باید شهرها و مکان‌های خنک باشند.
رهایی از تابستان داغ

برای رهایی از تابستان داغ در این روزهای کلافه کنند که از شدت گرما و مصرف زیاد انرژی حتی با کمبود برق و انرژی روبه‌رو می‌شویم، شاید بهترین ایده، سفر به شهرهای خنک با آب‌وهوای مطلوب و مطبوع باشد. دلتا مگ در این مقاله به معرفی چند شهر خنک که می‌توان گفت مناسب‌ترین شهرها برای سفرهای تابستانی هستند، پرداخته است، با ما همراه باشید.

برای رهایی از تابستان داغ کجا برویم؟

یکی از نکاتی که هنگام سفر در تابستان باید به آن توجه کنید دمای هوا در شهرهای ایران است. هرچه به مناطق جنوبی کشور نزدیک‌تر می‌شوید دمای هوا در فصل تابستان افزایش می‌یابد. در بعضی مناطق حتی دمای هوا تا نزدیک به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

در مقابل ممکن است در بعضی از شهرها دمای هوا تنها ۲۰ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد و قطعا برای رهایی از تابستان داغ این شهرها می‌توانند مقاصد محبوب و جذابی باشند. در ادامه این مطلب به معرفی چند شهر خنک و زیبا برای سفرهای تابستان خواهیم پرداخت.

آلاشت یکی از خنک ترین شهرهای ایران

آلاشت

آلاشت یکی از شهرهای بسیار خنک در استان مازندران است که با طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد خود علاوه بر اینکه آب‌وهوای خنک و مطلوبی دارد، با چشم‌اندازهای بی‌نظیر خود سفری دلپذیر برای گردشگران فراهم می‌کند. در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی این شهر خنک در روستایی به نام چرات واقع شده که در نزدیکی آن یکی از زیباترین آبشارهای استان مازندران به نام نارم جا خوش کرده است. سفر به این آبشار زیبا که فاصله بسیار اندکی نیز از سوادکوه دارد، می‌تواند سفری لذت‌بخش برای رهایی از تابستان داغ باشد.

اردبیل مقصدی مناسب برای سفرهای تابستانی

اردبیل

اگر یکی از سوال‌های شما این است که تابستان کجا سفر کنیم که از شر گرمای تابستان نیز در امان باشیم پاسخ ما قطعا اردبیل خواهد بود. این شهر که در شمال غربی ایران واقع شده میانگین دمای سالانه ۵ تا ۸ درجه سانتی‌گراد دارد. گاهی حتی در تابستان هم شاهد بارش‌های زیادی در این شهر هستیم و همین باعث تعدیل و کاهش دمای هوای این منطقه می‌شود. برای رهایی از تابستان داغ با سفر به اردبیل یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران می‌توانید با گذراندن یک شب کمپ در جنگل فندقلو مسافرت خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید.

شهرکرد

تابستان کجا برویم که خنک باشد؟ خب این یک سوال پرتکرار است که ممکن است جواب‌های مختلفی داشته باشد؛ اما در ایران شهرکرد می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. شهرکرد قطعا یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان است. این شهر با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران در تابستان است که میانگین دمای آن حدود ۱۱ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و همین دما آن را به یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری در تابستان تبدیل کرده است. برای رهایی از تابستان داغ چند شب اقامت در قسمت شمالی رشته‌کوه‌های زاگرس با آب و  هوای خنک و معتدل می‌تواند جذاب و دلنشین باشد.

شهرکرد شهری خنک در دامنه رشته کوه البرز

سخن آخر

بهترین مکان برای مسافرت در تابستان نمی‌تواند تنها یکی از شهرهای ایران باشد. اگر دنبال جای خنک برای مسافرت در تابستان هستید ما می‌توانیم لیست بسیاری طولانی از شهرهای خنک ایران را به شما ارائه دهیم؛ اما برای رهایی از تابستان داغ اصلا نگران نباشید؛ چون بسیاری از شهرهای ایران علاوه بر داشتن جاذبه‌های توریستی و تفریحی فراوان و طبیعت فوق‌العاده، آب‌وهوای مطلوب و خنکی نیز دارند.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ در ۵:۲۷ ب٫ظ

    سلام عالی بود مچکرم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ در ۵:۵۰ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ در ۸:۳۵ ب٫ظ

    من۵ستاره راهم کم میدانم برای این‌که بجای خیلی ار تنبیهات تحقیق می‌کنند واطلاع میدن ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…