تنگه چاهکوه مکانی اعجاب‌انگیز در جزیره قشم

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه یکی از مکان‌های اسرارآمیز و جادویی در جزیره زیبای قشم است که سال‌هاست میزبان گردشگران کنجکاو و ماجراجو شده از سراسر ایران و دنیا شده است. همراه دلتا مگ سفری به این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز و مکان‌های ماورایی‌اش داشته باشید.

جزیره قشم

جزیره قشم بدون شک یکی از زیباترین جزایر دنیاست که در جنوب کشور ما واقع شده است. این جزیره پر از مکان‌های عجیب و اسرارآمیز است که گردشگران بسیاری را از تمام دنیا به ایران کشانده است. تنگه چاهکوه تنها یکی از این مکان‌های ماورایی است که با ورود به آن احساس می‌کنید که در سیاره دیگری قرار گرفته‌اید.

یکی از زیباترین تصاویری که می‌توانید در این تنگه مشاهده کنید اشکال شگفت‌انگیز و بی زاویه سنگ‌هاست که باعث حیرت همگان شده است. مادر طبیعت در این دره دست به تصویرسازی زده است که سنگ‌هایی صیقلی و صاف ساخته که از دور بسیار نرم و اسفنجی به نظر می‌رسند.

تنگه چاهکوه در جزیره قشم واقع شده است

تنگه چاهکوه کجاست؟

قشم دارای مکان‌های عجیب فراوانی است که برخی از آنها به شهرت جهانی رسیده‌اند. گردشگرانی که به قشم رفته‌اند هفت مورد از جاذبه‌های دیدنی قشم را به‌عنوان مکان‌های اعجاب‌انگیز یا عجایب هفت‌گانه قشم نام‌گذاری کرده‌اند که تنگه چاهکوه یکی از این مکان‌هاست.

این تنگه که به‌عنوان جاذبه‌ای طبیعی و خارق‌العاده در منطقه‌ای به نام شهاب واقع شده است، ۷۰ کیلومتر از مرکز جزیره قشم فاصله دارد. مکان دقیق این تنگه در بخش غربی سواحل شمالی جزیره قشم در روستای چاهوی شرقی و در قسمت مرکزی ژئوپارک قشم است. فاصله این تنگه از فرودگاه بین‌المللی قشم ۴۲ کیلومتر، اسکله مسافربری شهید ذاکری ۹۳ کیلومتر و تا بندر لافت (جابه‌جایی همراه با خودرو) حدودا ۵۵ کیلومتر است.

جزیره قشم اولین ژئوپارک خاورمیانه است

مسیر تنگه چاهکوه

مسیر دسترسی به تنگه چاهکوه از بندرعباس شروع می‌شود. با هر وسیله‌ای که می‌توانید خود را به بندرعباس برسانید. حدود ۱۵ ساعت فاصله تهران تا بندرعباس است که ۱۲۷۶ تا ۱۵۱۰ کیلومتر است. برای رسیدن به جزیره قشم یکی از بهترین انتخاب‌ها لندی‌گراف است. برای گرفتن لندی گراف به بندر پل در ۸۲ کیلومتری مرکز بندرعباس بروید که حدود یک ساعت زمان لازم دارد. از این اسکله با شناور به بندر لافت منتقل می‌شوید. عبور از بندر لافت به تنگه چاهکوه حدود ۴۷ دقیقه زمان می‌برد.

رفتن به اسکله شهید حقانی در هشت کیلومتری ایستگاه راه آهن مسیر دیگری است که می‌توانید در پیش بگیرید. شناورها بعد از حرکت از این اسکله، حدود یک ساعت و ۱۸ دقیقه بعد در بندر شهید ذاکری پهلو می‌گیرند. در این بندر با اجاره خودرو یا تاکسی، پس از حدود یک ساعت و ۱۹ دقیقه به تنگه چاهکوه می‌رسید.

در جزیره قشم جاذبه های شگفت انگیز فراوانی وجود دارد


۲ دیدگاه

  1. مهناز دانائی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در ۰:۰۲ ق٫ظ

    عالی چون باشگفتی های کشورم آشنا میشوم وبه سرزمینم میبالم متشکرم

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در ۳:۰۴ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…