عمر گربه و هر آنچه باید در مورد عوامل موثر بر آن بدانید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش طول عمر گربه

عمر گربه برای افرادی که به حیوانات خانگی علاقمند هستند اهمیت زیادی دارد. جالب است بدانید طول عمر گربه‌ها به عواملی بستگی دارد که شما می توانید در آن دخیل باشد، علاوه بر این نژاد گربه ها تاثیر بسزایی در این امر دارد. به عنوان مثال گربه های بریتانیا، حداکثر ۱۵ سال عمر می کنند. در ادامه همراه سایت ملکی دلتا باشید تا موارد مهم را بررسی کنیم.

گربه ها چند سال عمر می کنند؟

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که می خواهید گربه را، مدت بیشتری در کنار خود داشته باشید بهتر است زمان خرید گربه، سن او را بپرسید. مهم است که حداکثر سن هر نژاد گربه را بدانید تا بر اساس آن بتوانید مدت زمانی که گربه را کنار خود دارید، تخمین بزنید. در صورتی که گربه اصیل باشد، به این معنا که از دو نژاد مختلف متولد نشده باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

از طرفی نژادهای مختلف گربه نسبت به بیمارهای متفاوت، عکس العمل یکسانی ندارند. به عنوان مثال گربه نژاد پرشین، از نظر بیماری های چشمی در خطرند.

به طور کلی برای خرید گربه خانگی باید به نکات مهمی از قبیل سن، نژاد، انواع بیماری و نیاز آن توجه داشته باشید.

طول عمر گربه را افزایش دهید

عوامل موثر بر طول عمر گربه

همان طور که بیان شد عوامل مختلفی بر طول عمر این حیوان خانگی موثر است که در زیر چند نمونه از آن ها را بررسی می کنیم:

رسیدگی پزشکی گربه

عواملی که می تواند بر طول عمر گربه اثر مستقیم داشته باشد، رسیدگی به موقع به گربه است. در صورتی که می بینید گربه شما بیمار است، باید فورا به دامپزشک مراجعه کرده و اقدام به درمان کنید.

به منظور چکاپ و معاینه نیز باید گربه را به دامپزشکی ببرید.

وزن مناسب گربه

از عوامل مهم در افزایش و کنترل طول عمر گربه، وزن این حیوان خانگی است. در صورتی که شما بخواهید گربه عمر بیشتری داشته باشد، لازم است لوازم بازی و رفاه را فراهم کنید تا بتواند در خانه بازی کند و تحرک کافی را داشته باشد.

همراه گربه باشید

گربه را نباید در خیابان تنها رها کرد. گربه های خیابانی تحت تنش و آسیب هستند که به طور مستقیم طول عمر گربه را تحت الشعاع قرار می دهند. تنها ماندن گربه در خیابان، آسیب جانی برای گربه را افزایش می دهد.

رژیم مناسب به منظور افزایش طول عمر گربه

در صورتی که بخواهید گربه شما عمر طولانی داشته باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کنید و رژیم مناسب را بگیرید. با داشتن رژیم مناسب، عمر گربه بیشتر خواهد شد.

عشق ورزیدن به گربه ها

عشق ورزیدن به گربه باعث می شود بیش از پیش عمر کنند و شما بتوانید مدت زمان بیشتری را در کنار آن ها باشید. از طرفی بی توجه به گربه، عصبانیت در گربه را افزایش داده و عمر گربه را کاهش می دهد.

افزایش طول عمر گربه با چند روش ساده

طول عمر گربه بریتیش

با توجه به تحقیقات طول عمر گربه بریتیش، بین ۱۵ تا ۱۷ سال گزارش شده است. در بسیاری از موارد امکان دارد با سرپرستی خوب عمر این نژاد بیشتر شده و تا ۲۰ سال برسد. توجه داشته باشید که گربه بریتیش بیشتر از نظر بیماری کلیوی و یا بیماری قلبی در خطر است که باید مراقبت های مورد نیاز انجام شود تا طول عمر بیشتر شود و بتوانید بیشتر در کنار گربه خود باشید.

طول عمر گربه اسکاتیش

با توجه به این که گربه در نژاد های مختلف عمر متفاوتی دارند، عمر گربه اسکاتیش ۱۵ سال تخمین زده شده است. با توجه به این عمر می توان با مراقبت های بیتر و مواردی که در بالا ذکر شد این میانگین را افزایش دهید. از طرفی باید اطلاعات کاملی از بیماری های گربه اسکاتیش داشته باشید تا بتوانید پیشگیری و درمان را به طور کامل انجام دهید. این امر تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر گربه دارد.

طول عمر گربه خیابانی

عمر گربه های خیابانی بسیار کمتر از گربه های خانگی است. عمر گربه با توجه به شرایط نگهداری و مراقبت های ویژه، متغیر است. گربه های خیابانی، بیشتر در معرض آسیب جانی هستند و طبیعتا عمر کوتاه تری خواهند داشت.

در این مطلب از سایت ملکی دلتا به بررسی عمر گربه و عوامل موثر بر آن پرداختیم. شما می توانید برای اطلاع از روش های نگهداری و مراقبت حیوانات خانگی همراه ما باشید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…