چگونه می‌توان سفر ارزان به اروپا داشت؟

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تابه‌حال به سفر به اروپا فکر کرده‌اید؟ به دنبال داشتن سفر ارزان به اروپا بوده‌اید؟ ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر را می‌شناسید؟
راه حل های زیادی برای سفر ارزان به اروپا وجود دارد

هر سفری اگر ارزان باشد طرف‌داران زیادی پیدا می‌کند چه برسد به سفر ارزان به اروپا! شاید فکر کنید این جمله اندکی مبالغه دارد؛ اما واقعیت این است که می‌توان سفر خارجی ارزان هم داشت. مجله گردشگری دلتا در این مقاله پیشنهاداتی برای سفر ارزان برای شما خواهد داشت.

سفر به اروپا

علاقه به گشت‌وگذار و سفر حتی اندکی در دل طبیعت به‌سربردن از دیرباز در خون ایرانی‌ها بوده است. حافظه تاریخی مردم این کشور همیشه از خوش‌گذرانی‌ها و سفرهای متعدد و آشنایی با فرهنگ‌های مردم در سراسر کشور خبر داده است.

سفر به شهرهای مختلف در فصول مختلف سال برای عوض‌کردن آب‌وهوا امری طبیعی و رایج در بین ایرانی‌هاست. سفر به اروپا اما چند سالی است که طرف‌داران خاص خود را پیدا کرده است. در این بین مردم بیشتر به دنبال تورهای ارزان سفر به اروپا و حتی پیداکردن ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر هستند.

می توان هزینه های سفر به اروپا را کاهش داد

شما قطعا نمی‌توانید سفر رایگان به اروپا داشته باشید چه‌بسا اینکه سفر به اکثر کشورهای اروپایی از سفر به خاص‌ترین کشورهای آسیایی نیز گران‌تر است. بااین‌حال می‌توانید با کمی خلاقیت و هوشمندی سفر ارزان به اروپا داشته باشید.

چه راه‌هایی برای سفر ارزان به اروپا وجود دارد؟

راه‌های زیادی برای سفر ارزان به اروپا وجود دارد.

  • برنامه‌ریزی و رزرو بلیت و هتل به مدت‌زمان طولانی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین قیمت‌ها را برای سفر پیدا کنید. برنامه‌ریزی و رزرو بلیت زودهنگام به کاهش هزینه‌های شما بسیار کمک می‌کند.
  • در نظر داشته باشید که فصل‌های پربازدید در اروپا معمولا گران‌تر هستند. برای سفر به اروپا بهتر است در فصل‌های کم بازدید برنامه سفر بچینید. اجتناب از دوره‌های محبوب سفر مانند تعطیلات تابستانی و رویدادهای مهم می‌تواند به شما در سفر ارزان به اروپا کمک بسیاری کند.
  • از اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی مانند Skyscanner،Kayak  و Airbnb استفاده کنید تا بهترین قیمت‌ها برای بلیت هواپیما، هتل و اجاره ماشین را پیدا کنید. این سایت‌ها راهنمایی‌های خوبی به شما خواهند داد.
  • در سفر به اروپا، انتخاب شهرهای کم‌هزینه مانند بوداپست، پراگ، ورشو، بلگراد و آتن می‌تواند برای شما اقتصادی‌تر باشد. همچنین، انتخاب شهرهای جنوبی و شرقی اروپا نیز هزینه کمتری دارند.

می توان سفر خارجی ارزان داشت

  • استفاده از حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و مترو در اروپا معمولا ارزان‌تر از اجاره خودرو است. همچنین، استفاده از کارت‌های تخفیفی مانند کارت Interrail برای سفر در اروپا نیز می‌تواند هزینه را کاهش دهد.
  • فرودگاه‌های جایگزین را در نظر بگیرید. پرواز به فرودگاه‌های ثانویه یا شهرهای نزدیک گاهی اوقات می‌تواند ارزان‌تر از فرودگاه‌های بین‌المللی اصلی باشد.
  • اقامت در هتل‌های ارزان و تک ستاره یا مهمان‌خانه‌ها و حتی هاستل‌ها معمولا ارزان‌تر از هتل‌های لوکس است. همچنین، اقامت در خارج از مرکز شهر معمولا هزینه اقامت و سفر شما را کاهش می‌دهد.
  • مانند مردم محلی غذا بخورید. از صرف غذا در رستوران‌های توریستی خودداری کنید و در عوض در بازارهای محلی غذا بخورید. از گشت‌وگذار بین فروشندگان غذاهای خیابانی و غذاخوری‌های مقرون‌به‌صرفه که محلی‌ها در آن غذا می‌خورند غافل نشوید. این نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که غذاهای محلی اصیل را نیز تجربه کنید.
  • کوچ سرفینگ، کاناپه گردی یا اقامت رایگان در خانه میزبان‌های محلی نوع دیگری از سفر خارجی ارزان است.

لیتوانی یکی از کشورهای زیبایی اروپایی است

کوچ سرفینگ چیست؟

کوچ سرفینگ ی کاناپه گردی مدلی از سفر ارزان‌قیمت به اقصی‌نقاط جهان است که چند سالی است بسیار رایج و محبوب شده است. داشتن ارتباط مستقیم  و بدون واسطه با مردم بومی منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید یکی از جذابیت‌های سفرکردن محسوب می‌شود؛ اما میزان و اهمیت این ارتباط به شما به‌عنوان مسافر بستگی دارد.

اولویت‌های شما در سفر به مسافرت شما جهت می‌دهد؛ مثلا اگر به تاریخ علاقه دارید قطعا اقامت در مکان‌هایی که به جاذبه‌های تاریخی نزدیک‌تر باشند برای شما اهمیت دارد. اگر آشنایی بافرهنگ و جامعه بومی مقصد سفرتان برای شما جذاب‌تر باشد، اقامت در خانه‌های مردم عادی نیز برایتان جالب خواهد بود.

پروژه‌های زیادی در دنیا برای ایجاد ارتباط بین مسافر و جامعه بومی مقصد تعریف و اجرا شده  است که بعضی از آنها هزینه دارند و تعدادی نیز رایگان هستند. از بین تمامی این پروژه‌ها به نظر می‌رسد کوچ سرفینگ (CouchSurfing) تا به امروز از همه موفق‌تر بوده چرا که توانسته است اقامت رایگان را با ارتباط بین افراد ترکیب کند.

با کاناپه گردی هزینه سفر شما کاهش می یابد

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر

شما هم وقتی به سفر به اروپا فکر می‌کنید معمولا کشورهای لوکس و گران‌قیمت از ذهنتان عبور می‌کند؟ قاره اروپا بیش از پنجاه کشور وجود دارد که هرکدام زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. مجارستان، لیتوانی، جمهوری چک، لهستان، کرواسی، لتونی و بلغارستان از جمله ارزان‌ترین و همین‌طور زیباترین کشورهای اروپایی هستند که می‌توانید با تور اروپای ارزان یا بدون تور به آنها سفر کنید و سفر ارزان به اروپا داشته باشید.

سفر به لهستان هزینه کمتری دارد

سخن آخر

برای سفر ارزان به اروپا نیازی نیست که خیلی خود را در مضیقه و تنگنا قرار دهید کافی است فقط هوشمندانه تصمیم بگیرید و قبل از سفر برنامه‌ریزی درست و مناسبی داشته باشید.

تورهای اروپاگردی ارزان زیادی وجود دارد

پیشنهاد مطالعه: پلکان مرگ، پلکانی که شما را به سرزمین آن سوی مرگ می‌برد را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. رها

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲ در ۲:۴۴ ب٫ظ

    ممنون از زحمات کاربران میشه عکس های بیشتری از شهرهای زیبای جهان بگذارید ممنون

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      تلاش می کنیم

      پاسخ

  2. عاطفه

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در ۲:۱۷ ق٫ظ

    کاری با مردم کردند که تا بازار سرکوچه نمیشه رفت سفر اروپا بماند مال انگل زاده ها وآخوندای دزدومفتخور

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…