این پل زمانی مرتفع‌ترین پل جهان بود

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تجربه یک سفر هیجان‌انگیز را می‌خواهید؟ دلتان می‌خواهد روی پلی که رودخانه‌ای خروشان در زیرش جریان دارد قدم بزنید؟ این پل زمانی مرتفع‌ترین پل دنیا بود.
پل رویال جورج

پارک و پل رویال جورج یک جاذبه گردشگری محبوب است که در نزدیکی شهر کنین در ایالت کلرادو، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این پل زمانی لقب مرتفع‌ترین پل دنیا را یدک می‌کشید تا اینکه سروکله پل‌های مدرن و جدید در گوشه‌وکنار دنیا پیدا شد. همراه مجله گردشگری دلتا این پل زیبا و ترسناک را بهتر بشناسید.

پل رویال جورج، مرتفع‌ترین پل امریکا

پل معروف رویال جورج یکی از مرتفع‌ترین پل‌های معلق جهان است. این پل که تا سال ۲۰۰۳ لقب بلندترین پل جهان را یدک می‌کشید از این سال به بعد جایگاه خود را به یک پل در چین باخت.

پل

پارک رویال جورج یکی از پرجاذبه‌ترین پارک‌های ایالت متحده امریکاست که در کلرادو ساخته شده است. مهم‌ترین نقطه برجسته پارک، پل رویال جورج است که بر روی رودخانه آرکانزاس در ارتفاع تقریبی ۱۰۵۳ فوت (۲۹۱ متر) ساخته شده است. بر بالای این پل مرتفع که یکی از محکم‌ترین پل‌های امریکا نیز محسوب می‌شود، مناظر خیره‌کننده‌ای از دره و رودخانه خروشان آرکانزاس خواهید دید.

ساخت پل رویال جورج در سال ۱۹۲۹ به اتمام رسید و مهندسان این پل را در ۳۸۴ متر طول، با دهانه اصلی ۲۸۶ متر و عرض پنج و نیم متر ساختند. این پل توسط دو برج که هر کدام ۴۶ متر ارتفاع دارد معلق نگه داشته شده است.

هزینه ساخت این پل در اواخر دهه بیست میلادی حدود ۳۵۰ هزار دلار امریکا بوده است. مناظر پانورامیکی که از دره و رود خروشان ارکانزاس بر بلندای این پل می‌بینید شما را مجذوب و متحیر خواهد کرد.

زیپ لاین

علاوه بر این‌ها طراحان برای بالابردن هیجان بازدیدکنندگان از پل اقدام به ساخت زیپ‌لاین در این مکان کرده‌اند. زیپ‌لاین به شما امکان می‌دهد که بر فراز رودخانه خروشان آرکانزاس اوج بگیرید و به پایین بروید.

برای بالارفتن از این دره یک تله‌کابین و ترن هوایی نیز تعبیه شده که مناظر صحرای کلرادو را در پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارند. کمی آن‌طرف‌تر و در داخل پارک رویال جورج یک چرخ‌وفلک زیبا و مرتفع هم دیده می‌شود. در این پارک عجیب و دورافتاده می‌توانید لحظات هیجان‌انگیز خوبی را تجربه کنید.

راه‌آهن تاریخی جورج

راه‌آهن رویال جورج روت، راه‌آهنی تاریخی است که از پارک می‌گذرد و قطارهای دیدنی را در امتداد رودخانه آرکانزاس به نمایش می‌گذارد. این یک راه منحصربه‌فرد برای دیدن زیبایی این منطقه است.

راه آهن

پیشنهاد مطالعه: چه رازی پشت این صخره هولناک پر از جسد نهفته است؟ را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۴۹ ق٫ظ

    درسته زمانی مرتفع ترین بوده ولی هنوز اولینه👍زیبا وجالب بود مرسی از شما گلبانووووو

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

      😍😍😍

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…