این دریاچه یخی سحرآمیز و باشکوه است

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دریاچه‌های یخی همیشه یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری دنیا بوده‌اند که افسانه‌های زیادی را در دل خود جا داده‌اند.
دریاچه یخی

تابه‌حال شده دلتان بخواهد به عصر یخ‌بندان برگردید و دنیا را جور دیگری ببینید؟ رفتن به دریاچه یخی جوکولسالرون این امکان را به شما می‌دهد که جهان را در پس یخ و سرما تماشا کنید. یک تور مجازی را همراه مجله گردشگری دلتا در این دریاچه تجربه کنید.

دریاچه یخی جوکولسالرون کجاست؟

دریاچه یخی جوکولسالرون یک تالاب یخی خیره‌کننده است که در جنوب شرقی ایسلند واقع شده است. این دریاچه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از همه تالاب‌های یخی دنیا متمایز می‌کند.

دریاچه سحرآمیز

پارک ملی واتنایوکول یکی از عجیب‌ترین و زیباترین پارک‌های ملی دنیاست که به پارک آتش و یخ شهرت دارد. دریاچه یخی جوکولسالرون در لبه جنوبی این پارک یخچالی بزرگ که با نام یخچال واتنا شناخته می‌شود، واقع شده است. فاصله آن از پایتخت ایسلند یعنی شهر ریکیاویک ۳۷۰ کیلومتر است.

جوکولسارلون یک دریاچه یخی بزرگ است که در نتیجه عقب‌نشینی یخچال‌های طبیعی شکل گرفته است. این دریاچه با ذوب‌شدن یخ از یخچال‌های طبیعی پر آب شده و یک تالاب زیبا به وجود آمده که توسط کوه‌های یخی مرتفع احاطه شده است.

فوک های دریاچه یخی

دریاچه یخی جوکولسالرون مساحتی در حدود ۱۸ کیلومترمربع (۷ مایل مربع) را پوشش می‌دهد. حداکثر عمق آن به حدود ۲۴۸ متر (۸۱۴ فوت) می‌رسد که آن را به عمیق‌ترین دریاچه ایسلند تبدیل می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های این دریاچه وجود کوه‌های یخ شناور است. این کوه‌های یخ از یخچال‌های طبیعی در پارک ملی واتنا جدا می‌شوند و به‌تدریج به داخل تالاب می‌افتند. در این دریاچه شما با چشم‌انداز کوه‌های یخ در اندازه‌های مختلف مواجه می‌شوید که سایه‌های آبی زیبایی در داخل آب دریاچه به وجود آورده و منظره‌ای مسحورکننده را ایجاد کرده‌اند.

قایق سواری در دریاچه

این دریاچه برخلاف سرما و یخ‌های زیادش یک اکوسیستم عجیب و پررونق دارد. این تالاب خانه طیف متنوعی از حیات‌وحش است، از جمله فوک‌هایی که اغلب می‌توان آن‌ها را در حال استراحت روی کوه‌های یخ یا شنا در آب مشاهده کرد. بسیاری از گونه‌های پرندگان، مانند درنای قطبی و اسکوا نیز در این منطقه دیده می‌شوند.

ساحل الماس دریاچه یخی جوکولسالرون یکی از جاذبه‌‎های فوق‌العاده این دریاچه است. این ساحل ماسه‌ای سیاه با الماس‌های درخشان یخی آراسته شده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند برای کاوش در تالاب و نزدیک‌شدن به کوه‌های یخ از تورهای قایق استفاده کنند. این تورها فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یخچال طبیعی، مشاهده مناظر همیشه در حال تغییر و گرفتن عکس‌های نفس‌گیر فراهم می‌کند.

کوه های یخی

پیشنهاد مطالعه: این دریاچه نفرین شده همه موجودات را به سنگ تبدیل می‌کند! را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…