رابطه نامشروع تلفنی چیست؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رابطه نامشروع به روابطی گفته می‌شود که از لحاظ شرعی و قانونی ممنوع بوده و جرم هستند. این روابط طبق قانون مجازات سنگینی دارند.
رابطه نامشروع تلفنی

رابطه نامشروع دارای انواع مختلفی است که یکی از آن‌ها که مجازات سنگینی نیز دارد، رابطه نامشروع تلفنی است . در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا ضمن توضیح این رابطه به نکات مهم آن نیز برای شما می‌پردازیم.

رابطه نامشروع تلفنی چیست؟

روابط نامشروع همان گونه که بیان کردیم دارای انواع مختلفی هستند. برقراری این روابط می‌توان به‌صورت فیزیکی و غیرفیزیکی باشد. رابطه نامشروع فیزیکی آن است که زن و مردی که دارای رابطه زوجیت نیستند، رفتارهایی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، لمس‌کردن و مواردی ازاین‌قبیل کنند.

اما روابط نامشروع غیرفیزیکی به روابطی گفته می‌شود که در غالب رابطه تلفنی یا از طریق فضای مجازی بین زن و مرد نامحرم به وجود آید. دراین‌رابطه در واقع تماس مستقیمی وجود ندارد.

شاید برایتان جالب باشد؛ اما یکی از رایج‌ترین رابطه‌های نامشروع از طریق تلفن است. رابطه منافی عفت و بر خلاف‌شرعی که با ارتباط تلفنی شکل می‌گیرد، به‌عنوان رابطه نامشروع تلفنی شناخته می‌شود.

آیا رابطه نامشروع تلفنی جرم است؟

آیا رابطه نامشروع تلفنی جرم است؟

باتوجه‌به تفاوت نظرها در باب این موضوع و نظرهای مختلف دادگاه‌ها و قاضی‌های پرونده در نهایت بر اساس نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه می‌توان گفت که رابطه نامشروع از طریق تلفن که از محدوده و مقررات شرعی خارج است، جرم بوده و می‌توان زن و مرد نامحرم که مرتکب این عمل می‌شوند را مجازات کرد.

مجازات جرم رابطه نامشروع تلفنی

مجازات جرم رابطه نامشروع تلفنی

طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، در صورت اثبات این که گفت‌وگوی تلفنی بین زن و مرد، دارای محتوای خلاف‌شرع یا سکس تلفنی رخ‌داده است، هر دو طرف حداکثر محکوم به مجازات تا نود و نه ضربه شلاق تعزیری می‌شوند.

باتوجه‌به اینکه این جرم، یک جرم تعزیری است؛ بنابراین قاضی پرونده با صلاحدید خود می‌تواند میزان شلاق و مجازات آن را کاهش دهد. البته افزایش این مجازات امکان‌پذیر نیست.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی مطلب آیا بخشش مهریه برای طلاق از طرف زن لازم است؟ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …