مرحومه ملکه الیزابت دوم شما را به دیدن این قلعه دعوت می‌کند!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این قلعه هزار ساله، از نسخه نفیسی از شاهنامه فردوسی نگهداری می‌شود.
قلعه ویندسور

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین قلعه جهان، کاخ سلطنتی محبوب و موردعلاقه ملکه مرحوم بریتانیا، قلعه ویندسور در انتظار شما گردشگران نشسته است. همراه مجله گردشگری دلتا سفری به این قلعه تاریخی داشته باشید.

اقامتگاه خاندان سلطنتی

قلعه ویندسور، بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی دنیا

کمی بیرون از شهر لندن یک کاخ سلطنتی باشکوه و عظیم که مکان موردعلاقه ملکه الیزابت مرحوم بود به نام قلعه ویندسور قرار گرفته است. این کاخ سلطنتی جذاب تنها قلعه جهان است که پس از هزار سال همچنان پابرجا و سالم، همچنان مورد استفاده خاندان سلطنتی بریتانیا است. بااین‌وجود بسیاری از بخش‌های قلعه برای دیدار گردشگران باز و عمومی شده است.

در سال ۱۰۶۶ میلادی پادشاه انگلیس، جناب ویلیام اول دستور به ساخت قلعه‌ای چوبی در منطقه خوش‌ آب‌وهوای بارکشر انگلیس را داد که بعدها به بزرگ‌ترین قلعه جهان تبدیل شد. قلعه ویندسور با مساحتی حدود چهارهزار و پانصد مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی جهان است که به همراه کاخ هولی روود و کاخ باکینگهام هنوز هم به‌عنوان اقامتگاه خانواده سلطنتی بریتانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاخ سلطنتی بریتانیا

کتابخانه وسیع و غنی این کاخ همراه باغ زیبا و منحصربه‌فرد آن در کنار مسیر ورودی جذاب و استثنایی قلعه ویندسور، هر گردشگری را به این نقطه از لندن می‌کشاند. در کتابخانه قلعه ویندسور نسخه‌های نفیسی از معروف‌ترین کتاب‌های جهان از جمله شاهنامه فردوسی نگهداری می‌شود. این کاخ باشکوه تابه‌حال مراسم تشییع و تدفین و حتی ازدواج و تولد بسیاری از شاهان و ملکه‌ها و شاهزاده‌های انگلیس را به خود دیده است.

هنرپیشه سابق امریکایی، مگان مارکل، مراسم ازدواج خود با شاهزاده هری را در سال ۲۰۱۸ در این کاخ سلطنتی باشکوه برگزار کرد. ازآن‌گذشته مراسم تدفین ملکه الیزابت دوم، پادشاه جرج ششم، جورج پنجم و ادوارد هفتم در این قلعه زیبا برگزار شده و محل دفن آن‌ها نیز در کلیسای سنت جورج همین قلعه واقع شده است. در سال ۲۰۰۶ آماری نشان می‌داد که حدود پانصد نفر در این کاخ مشغول به کار و زندگی هستند.

معماری این قلعه به‌خودی‌خود برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است؛ اما بازدید از اتاق‌های دولتی، خانه عروسکی ملکه ماری و کلیسای کوچک سنت جورج، محل دفن خاندان سلطنتی، نیز به گردشگران پیشنهاد می‌شود. از طرفی ورودی قلعه که در مسیر لندن واقع شده، یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی و عکاسی در جهان است.

کی به بازدید از کاخ برویم؟

ماه‌های نوامبر تا فوریه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر و ماه‌های مارس تا اکتبر ۹:۳۰ تا ۵:۱۵ بعدازظهر ساعات بازدید از قلعه ویندسور است. البته حواستان باشد که گاهی بخش‌هایی از این قلعه برای رویدادهای سلطنتی بسته می‌شود.

کاخ هزار ساله ویندزور

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا کسی هم از این جنگل زنده بر خواهد گشت؟ را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۵۴ ب٫ظ

  2. درسا بشیری

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱:۲۸ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۳۰ ب٫ظ

      خیلی خوب خاطره انگیز و دلپزیر (۴ن)

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۳۱ ق٫ظ

  4. عاطفه

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۳۱ ب٫ظ

    و چقدر زیبا وبا ابهت، آدم افسوس میخوره که اینچنین آتار تاریخیشون را حفظ کردن.بعد ایران مزایده میزارن

    پاسخ

    • یاری

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۲۷ ب٫ظ

      بنام یزدان پاک. بله متاسفانه تاریخ و ابهت وهویت مون درطول ناریخ پر نشیب وفراز مون دچار آسیب کلی و صدمه شدید شده و تاکنون هیچ اقدام جدی برای باز گرداندن آثار باستانی و لوح و اثر وکتیبه ها که به یغما رفته صورت نگر

      پاسخ

  5. عاطفه

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۷:۲۷ ب٫ظ

    ملکه الیزابت بدون هیچ، اشتباهی هفت دهه حکومت کرد👏بسیار زیباوجالب بود👍سپاس از شما 🙏

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۴:۳۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۴:۳۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…