هرگز افراد را تهدید به آبروریزی نکنید، مجازات سنگین دارد

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه یکی از مسائلی که متاسفانه افراد در جامعه با آن روبه‌رو هستند، تهید به آبروریزی است؛ اما افراد باید بدانند که تهدید به آبروریزی مجازات سنگین دارد و افراد می‌توانند ان موضوع را پیگیری کنند.
تهدید به آبروریزی

تهدید به آبروریزی باعث استرس بسیاری از افراد می‌شود. این موضوع مخصوصاً با پیشرفت تکنولوژی و افزایش انتشار عکس در فضای مجازی بیشتر شده است. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

تهدید چند نوع است؟

تهدیدکردن انواع مختلفی دارد که انواع آن به شرح ذیل است:

  • تهدید به قتل
  •  تهدید به ضرر جانی
  •  تهدید به آبرو و حیثیت

جرم تهدید به آبروریزی

یکی از انواع تهدیدکردن، تهدید به بردن آبرو است. در این شرایط فرد تهدید‌کننده، فرد را باتوجه‌به اطلاعات شخصی و بسیار خصوصی که دارد می‌ترساند تا او باتوجه‌به ترسی که از ریختن آبرویش دارد به تمام خواسته‌های تهدید‌کننده تن دهد.

این تهدید از شایع‌ترین تهدید‌ها است که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. زیرا افراد برای آبرو و حیثیت خود ارزش و اعتبار بالا قائل هستند و عمومی شدن برخی مسائل خصوصی‌شان برایشان سخت است.

جرم تهدید به آبروریزی

تهدید به آبروریزی چگونه اتفاق می‌افتد؟

تهدید به آبروریزی به این شکل است که شخص با دردست‌داشتن اطلاعاتی که از فرد دارد و نمی‌خواهد هیچ‌کس از آن اطلاع داشته باشد اقدام به تهدید او کنند. به این شکل که اگر این فرد خواسته‌های وی را رعایت نکند، تهدیدکننده تهدید خود را عملی کرده و تمام اطلاعات شخصی خود را در اختیار عموم می‌گذارد.

فرد تهدیدشونده ممکن است تمام خواسته‌های مجرم تهدیدکننده را انجام دهد. نکته مهم آن است که اشخاص فرصت‌طلب می‌دانند افراد از ترس آبروی خود امکان ندارد این موارد را علنی کرده و اقدام به شکایت کنند.

ممکن است این نوع تهدید هم موجب تحت‌تأثیر قراردادن زندگی شخص گردد و هم اینکه موجب ریختن آبروی شخص در خانواده و جامعه می‌گردد؛ به این معنی که موجب ازبین‌رفتن شرف خانوادگی و موقعیت اجتماعی وی می‌گردد.

در این شرایط قانون‌گذار قوانینی را تدوین کرده است تا از شخص تهدیدشونده حمایت کند؛ اما معمولاً افراد از ترس آبروی خود هرگز این مسائل را علنی نمی‌کند.

مجازات تهدید به آبروریزی چیست؟

ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی دراین‌خصوص چنین بیان داشته است:
«هر کس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.» مجازات تهدید به آبروریزی و همین‌طور مجازات تهدید به آبروریزی در فضای مجازی باتوجه‌به نوع و نحوه آن، تا دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق متغیر خواهد بود.

مجازات تهدید به آبروریزی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب ارث نمی‌برید، اگر این کارها را انجام دهید! را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. عاطفه

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۶:۴۷ ب٫ظ

    اخه شلاق وزندان هم شد حکم. باید دست وپاشون قطع کنن تا بشه درس عبرت.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …