نای انگیز، تکه‌ای از بهشت روی زمین

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موزه درختان بلوط و بهشت واقعی ایران کجاست؟
جنگل نای انگیز

یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق گردشگری کشورمان ایران، جنگل نای انگیز است. جنگل بکر و زیبا که حضور در آنجا روح شما را جلا می‌دهد. در این مقاله از مجله گردشگری دلتا سفری به این جنگل زیبا خواهیم داشت، با ما همراه شوید.

خانه امن سنجاب‌های ایران

جنگل نای انگیز

طبیعت بکر و فوق‌العاده سرسبز خرم آباد با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز از دیرباز همیشه مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است. چهل درصد از وسعت کل جنگل‌های ایران در منطقه زاگرس قرار گرفته که در بین یازده استان کشور پراکنده است. یکی از این جنگل‌های زیبا و پرطرفدار، جنگل نای انگیز با پوشش درختان بلوط و سنجاب‌های نای انگیز در استان لرستان است.

جنگل نای انگیز در استان لرستان، در نزدیکی شهر خرم آباد در بخش پاپی واقع شده است. فاصله کوتاه آن تا شهر باعث شده که گردشگران زیادی راهی سفر به این شهر شوند. گردشگرانی که همیشه به دنبال تجربه‌های منحصر به فرد طبیعت‌گردی بوده‌اند، بهشت نای انگیز را یکی از جذاب‌ترین جنگل‌های ایران در منطقه زاگرس معرفی کرده‌اند.

این جنگل هر انتظاری که از یک طبیعت بکر و زیبار را دارید، برآورده خواهد کرد. کوه‌های سر به فلک کشیده، آبشارهای حیرت‌‎انگیز، جنگل سرسبز، هوایی پر از اکسیژن و مطبوع و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از جمله مواردی هستند که دل هر بیننده و گردشگری را می‌ربایند.

جنگل نای انگیز

اهمیت جنگل‌های بلوط

موزه درختان بلوط نامی است که به منطقه زاگرس به ‌دلیل اینکه مامن کهن‌سال‌ترین درختان و جنگل‌های بلوط ایران است، داده‌اند. به باور بسیاری کهن‌سال‌ترین بلوط‌های ایران را در منطقه زاگرس خواهید دید. مهم‌ترین کارکرد درختان جنگلی بلوط، توانایی بازدارندگی آن‌ها هنگام ایجاد سیل است. این کارکرد مهم در منطقه‌ای با بارش‌های فراوان باعث شده که درختان بلوط اهمیت و جایگاه ویژه‌ای بین زاگرس نشین‌ها داشته باشند. به همین دلیل مردم منطقه زاگرس هر سال نهال‌های جدید بلوط را در مناطق جنگلی می‌کارند. این کار باعث جاودانه نگه داشتن درختان بلوط زاگرس می‌شود.

چه موقع از جنگل نای انگیز دیدن کنیم؟

بهترین زمان دیدن این بهشت زمینی در فصل بهار و اردیبهشت ماه است. جنگل نای انگیز در این فصل از سال جلوه‌گر زیبایی‌های زمین است. سرسبزی بی‌اندازه و آب و هوای فوق‌العاده منطقه در ماه اردیبهشت باعث می‌شود سفر شما بسیار دلپذیر و خاطره‌انگیز شود. در سفر به این جنگل از همراه بردن وسایل شخصی و تجهیزات لازم مانند کفش پیاده‌روی و لباس مناسب غافل نشوید.

همچنین در حفظ این گنجینه طبیعی کشورمان کوشا باشید و از ریختن زباله و آشغال در جنگل خودداری کنید. بهتر است بدانید که رفتن به جنگل نای انگیز به همراه تورهای طبیعت‌گردی مجرب و آموزش دیده، سفر امن‌تری را برای شما رقم خواهد زد.

زیباترین جنگل ایران

پیشنهاد مطالعه: مطلب تجربه هیجانی استثنایی در مدرن‌ترین شهربازی دنیا را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۰۳ ب٫ظ

  2. میثم ذوالفقاری

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۱۰ ق٫ظ

    زیبا و عالی 😍

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…