تهرانگردی در نوروز یک تجربه بی‌نظیر در پایتخت

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما می‌توانید بدون ترافیک‌های سنگین و پیاده‌روهای مملو از جمعیت به گشت‌وگذار در پایتخت کشورمان و استفاده از امکانات فوق‌العاده زیاد تهران بپردازید.
تهرانگردی در نوروز

همه ما شهر بزرگ تهران را به عنوان یک شهر شلوغ با هوای آلوده می‌شناسیم اما همین شهر شلوغ در ایام نوروز به یکی از خلوت‌ترین و خوش آب و هواترین شهرهای ایران تبدیل می‌شود. تهرانگردی در نوروز هیجان فراوانی دارد. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد یکی از زیباترین کاخ‌های پایتخت است که متعلق به دوره پهلوی است. علاوه بر باغ بسیار زیبایی که دارد باید از عمارت‌های دیدنی و موزه‌های خاص آن هم بازدید کنید.

درکه – تهرانگردی در نوروز

درکه یک منطقه زیبا و گردشگری در شمال تهران است و به عنوان یک منطقه ییلاقی شناخته می‌شود. این منطقه نزدیک دربند است و برای کسانی که علاقه زیادی به طبیعت و کوهنوردی دارند یک انتخاب خوب و ایده‌آل به نظر می‌رسد.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران هم یکی دیگر از کاخ‌های سلطنتی است که به دوره پهلوی تعلق دارد اما از دوران قاجار باقی مانده است. سقف این کاخ به صورت بازشو طراحی شده است که در دوره پهلوی یکی از عجیب‌ترین معماری‌های ممکن به شمار می‌رفت.

کاخ نیاوران

دربند

امکانات رفاهی بسیار زیادی در منطقه دربند وجود دارد و شما می‌توانید یک روز کامل را در اینجا بگذرانید. در این منطقه می‌توانید از سورتمه تهران نیز بازدید کرده و در صورت امکان لحظات هیجان‌انگیزی را با سورتمه تهران تجربه کنید.

فشم

در فصل بهار می‌توانید به فشم بروید و از تماشای گوزن‌‌ها و آهوهای وحشی لذت ببرید. فشم یکی از بهترین خاطرات تهرانگردی در نوروز خواهد بود.

لواسان – تهرانگردی در نوروز

نام شهر پرآوازه لواسان را همه ما شنیده‌ایم. این شهر یکی از بهترین مناطق استان تهران برای تفریحات لوکس و لاکچری است. می‌توانید به بام لواسان بروید و در آنجا از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید.

میدان تجریش

اگر به میدان تجریش بروید می‌توانید امامزاده صالح را زیارت کنید و به بازار سنتی تجریش هم بروید. مراکز خرید لوکس و بسیار مدرنی هم در این منطقه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مرکز خرید ارگ و تندیس اشاره کرد.

میدان تجریش

پارک آب و آتش

این پارک به عنوان یک مکان مناسب برای تفریحات خانوادگی شناخته می‌شود. در اینجا همچنین می‌توانید از آسمان ‌نمای زیبای تهران، یعنی گنبد مینا بازدید کنید.

پارک جمشیدیه – تهرانگردی در نوروز

پارک جمشیدیه یکی از محبوب ترین مسیرهای ممکن برای صعود به توچال است. هرچند این پارک بخش‌های زیادی با شیب فراوان دارد ولی همچنان به عنوان یکی از بهترین پارک‌های تهران برای ایام تعطیل و آخر هفته شناخته می‌شود.

پل طبیعت

نام این پل می‌تواند به خوبی بیان کننده زیبایی و جذابیت خیره‌کننده آن باشد. امروزه از این پل در کنار برج میلاد و میدان آزادی به عنوان یکی از نمادهای شهر تهران نام برده می‌شود.

پارک جنگلی طالقانی

از آنجا که پارک طالقانی روی تپه‌های عباس آباد است به مناطق مختلف تهران اشراف دارد. سومین پرچم بزرگ جهان با ارتفاع ۱۵۰ متر نیز در همین پارک قرار دارد. قدمت این پارک به دوره پهلوی می‌رسد و یکی از سرسبزترین پارک‌های جنگلی در تهران با درختان کهنسال است.

پارک لویزان

پارک لویزان

پارک جنگلی لویزان یا همان پارک جنگلی شیان که ریه‌های تنفسی تهران هستند در بخش شرقی واقع شده‌اند. این منطقه بسیار خوش آب و هواست و یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای تهرانگردی در نوروز به شمار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری مسجد عجیبی در آفریقا، که هرسال از نو ساخته می‌شود! را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  2. بیدار

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۱۶ ق٫ظ

    عالی بودتابه حال به گردشکری تهران فکرنکرده بودم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۴۵ ق٫ظ

      امیدوارم دوست داشته باشید.

      پاسخ

    • ظهراب عبداللهی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۴:۴۲ ب٫ظ

      گردش گری در طهران ، کمتر از گردشگری در اصفهان نیست . تا جوونید و پای سالم و قلب سالم و پیل و چک تراول دارید بعرید شهرهای ایران را بعگردید که سن و سال که بعره بالا دیگه نعمی شه جایی بع ری ….

      پاسخ

    • اسماعیلی

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۰۵ ب٫ظ

      همچنان مجله تون و خودتون خوب و بامرامید، جمال و کمال و مرام تون گلباران.

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۱۰ ق٫ظ

        سلامت باشید. قربان محبت شما دوست عزیز

        پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۴۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۴۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۸:۴۷ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

    • ا......ی

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۱۶ ب٫ظ

      همچنان عالی و متعالی

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۰۷ ب٫ظ

      متعالی

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…