قبل از دکره کردن مو به این نکات توجه کنید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلوند کردن مو محبوب‌ترین روش رنگ مو در بین خانم‌هاست که باید قبل از انجام آن به نکات مهمی توجه کنند تا دکلره آسیبی به موهایشان نزند.
نکات مهم برای بلوند کردن مو

بلوند کردن مو یکی از روش‌های روشن نمودن موها است که در بین خانم‌ها طرف‌دار زیادی دارد. بلوند کردن مو در ظاهر خانم‌ها تغییرات زیادی ایجاد می‌کند و آن‌ها را زیبا و جذاب می‌نماید. بهتر است قبل از بلوند کردن موهایتان کارهایی را برای آماده‌سازی موهایتان انجام دهید. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

نکات مهم برای بلوند کردن مو

همراه ما باشید تا چند نکته مهم پیرامون بلوند کردن مو را به شما بگوییم.

میزان حساسیت پوستتان را بسنجید

برای جلوگیری از التهابات و ناراحتی‌های شدید پس از بلوند نمودن موها، میزان حساسیت پوستتان را نسبت به دکلره، قبل از دکلره کردن موهایتان بسنجید.

این نکته را به آرایشگرتان بگویید

قبل از دکلره کردن موهایتان به آرایشگر خود بگویید که قبلاً موهای خود را با رنگ گیاهی رنگ نموده‌اید یا با رنگ شیمیایی. رنگ‌کردن موها با رنگ گیاهی سبب می‌شود موها دکلره را نپذیرند؛ زیرا رنگ‌دانه‌های گیاهی دریچه‌های مو را بسته و مانع از خروج پیگمنت‌های رنگی از دریچه مو می‌شوند.

موهایتان ضخیم است یا نازک؟
دکلره کردن و حتی رنگ‌کردن موهایی که دارای ضخامت هستند بسیار مشکل است؛ زیرا این موها مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند و حتی در بعضی مواقع نسبت به موهای نازک‌تر زودتر خرد و شکننده می‌شوند.

در زمان دکلره رنگ مو اهمیت فراوان دارد
رنگ مو در زمان دکلره بسیار مهم است؛ زیرا موهای مشکی و تیره به دلیل وجود تعداد زیادی پیگمنت زرد و قرمز و قطر بسیار زیاد پیگمنت آبی مدت‌زمان بیشتری را لازم دارند تا به پایه موردنظر برسند.

بلوند کردن مو

موهایتان را ارزیابی کنید
اگر موهایتان شکننده و آسیب‌دیده است از دکلره کردن صرف‌نظر کنید و برای مدتی آن را دکلره نکنید تا ترمیم و تقویت بشود. توصیه ما به کسانی که موی آسیب‌دیده دارند، این است که از دکلره کردن صرف‌نظر کنند.

مو را تقویت کنید
قبل از دکلره کردن موهایتان به فکر مراقبت از موها باشید و با یک برنامه خوب و تلفیقی از رطوبت، لطافت و تقویت از موهایتان مراقبت کنید. برای موهای ضعیف و نازک خود محصولات حاوی تقویت‌کننده و نرم‌کننده را انتخاب نمایید تا از خشکی آن جلوگیری شود.

موهای مجعد و فر به محصولات مرطوب‌کننده نیاز دارند، این موها باید مرطوب بمانند و شکنندگی آن‌ها به‌وسیله پروتئین ترمیم بشود.

دو هفته قبل از بلوند کردن مو برای جلوگیری از شکنندگی و خردشدن مو در هنگام دکلره از محصولات مراقبتی مو استفاده نمایید. بدین صورت که شب قبل از خواب از این محصولات استفاده کرده تا در طول مدت خواب روی موهای شما بماند و سپس در صبح سرتان را شامپو کنید.

برای بلوند شدن میزان زیادی آمونیاک یا مواد سفیدکننده لازم است. پس از یک شامپوی بدون سولفات و ماسک ترمیمی استفاده کنید.

کارهایی که به مو آسیب می‌زند را انجام ندهید
قبل از بلوند کردن از کارهایی که به مو آسیب می‌زند؛ مانند سشوار کشیدن، فر کردن مو یا صاف نمودن آن دوری کنید.

با موهایتان رفتار صحیح داشته باشید
بعد از بلوند کردن مو، موهای شما تغییر نموده است، پس هنگام شست‌وشو موها را آرام بشویید و هرگز آن‌ها را چنگ نزنید و به‌آرامی مو را خشک کنید. از دستگاه‌های داغ برای درست‌کردن مو دوری کنید؛ اما در صورت انجام این کار نوک مو را با یک روغن چرب کنید.

ماسک مو استفاده نمایید
قبل و بعد از رنگ‌کردن مو برای افزایش سلامتی و آب‌رسانی موها از ماسک‌های مو استفاده کنید. این ماسک‌ها برای هر نوع مویی مناسب هستند. این ماسک‌ها را روی موی خشک استفاده کنید؛ زیرا موی خشک نسبت به موی خیس مواد مقوی بیشتری جذب می‌کند.

ماسک مو استفاده نمایید

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب خط اخم را بدون بوتاکس از بین ببرید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۶:۳۲ ق٫ظ

    مفید

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  3. عاطفه

    ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۳:۱۵ ق٫ظ

    بسیار عالی ودقیق توضیح داده شده 🙏سپاسگزارم

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۴:۳۹ ق٫ظ

  5. فرامرز

    ۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۳:۰۲ ب٫ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

    • عاطفه

      ۴ فروردین ۱۴۰۲ در ۳:۱۴ ق٫ظ

      مگر شماهم دکلره میکنین🫣🤭🤭🤭

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…